Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder på Kreta i sommer,men vil gjerne ha deres ærlige svar

Started by Heidrun, 09. Mar 11, 09:48:30

Previous topic - Next topic

Heidrun

Hei.
Nå er jeg i emningen av en tanke jeg har. Men jeg må finne ut regler og diverse ting før jeg kan overhode tenke på dette som i manges øyne vil være ren skjær galskap.
Jeg tenker på muligheten til å dra ned til Kreta for å leie meg en liten sjappe sentralt der turistene går forbi dagligen i sommermånedene.
Derfor lodder jeg her stemningen om hva dere synes om denne planen. Pr i dag har jeg ingen jobb og lever desverre på Nav sine dagpenger. Disse har jeg ut året og jeg har også krav på å kunne få de utbetalt i utlandet på grunn av regelen om at man kan søke jobb i 3 måneder i et EU land mens man hever dagpenger fra Norge. Så den økonomiske biten der er på plass. Men så er det det med skatter og avgifter da til Hellas. For det er ikke gratis å gjøre dette
Dere har sikkert sett bildene fra Rhodos og noen bilder fra Kreta  jeg har lagt inn her.
Så jeg lurer på, og jeg vil gjerne ha et ærlig svar av dere på om dere vil være villige når dere er i Hellas til å betale følgende summer for bilder i min stil

A 4 = 21 x 30 cm av en sum a 15 euro
A 3 = 30 x 42 cm av en sum a 25 euro
A 2 = 42 x 59 cm av en sum a 35 euro

Dette er bilder som kommer til å bli skrevet ut på lerret evt kunstpapir, og derfor vil prisen være litt dyrere enn på vanlig papir. Dette fordi bildene mine gjør seg bedre på lerret evt kunstpapir. Samt at det ser litt mer kunstneriskt ut.  De vil da bli levert sammenrullet så man kan velge selv hvilken ramme man vil ha de i. Man kan da hvis man selv vil, sette de på en blindramme.
Så hvis dere kan være ærlige og gi et dønn ærlig svar på om dere når dere er i Hellas og ser en sjappe med bilder i min stil om dere faktisk ville kjøpt et slikt bilde eller to til den prisen jeg forespeiler her. For hvis jeg skal legge meg på en lavere pris. Ja da vil ikke dette lønne seg økonomisk, da det koster å produsere bildene og ikke minst betale leie for lokalet og ikke minst skatter og avgifter til den Greske stat
Yamas til livet og til

Mixelite

Jeg kan bare svare for meg selv; Jeg ville ikke kjøpt. Ikke fordi bildene dine er dårlige, men fordi jeg kommer hjem med minnekortet fullt og kan fremkalle egne bilder hvis jeg trenger noe på veggen.

Sørg for å få godkjenning av Nav før du drar. Det er forskjell på å være arbeidssøker og å motta dagpenger mens man etablerer egen virksomhet.

Admirala

Jeg er enig med Mixelite, bildene dine er kjempefine, men jeg tar mine egne bilder. Men alle gjør ikke det. Faktisk ville jeg - iallfall i tillegg - vurdert å trykke opp postkort med lokale motiv (trykking er billigere i Hellas enn i Norge), for jeg synes det rett som det er er vanskelig å finne fine postkort. Men kanskje jeg er gammeldags som sender postkort.

Om jeg hadde vært i målgruppen for bildene, måtte de selges sammen med et rør av hard papp e.l., slik at det ville være enkelt å frakte dem hjem i kofferten.

Du må også tenke på det greske byråkratiet. Jeg skulle kjøpe et reisebyrå i Nafplio, men det enorme greske byråkratiet stoppet meg. Når det er sagt er det strengere regler for å ha reisebyrå enn butikk, fordi det til førstnevnte også stilles mange krav fra EOT.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Greece-Traveller

Jeg er enig med de øvrige.

Du har flotte bilder i en særegen stil, men hver gang jeg besøker Hellas kommer jeg hjem med flere tusen bilder på mine minnekort.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

IngeS

Tror nok dette kan bli rene sveltihjel tatt i betraktning for hva du må betale i leie,strøm og vann for et sted og bo samt leie og strøm for et forretningslokale. Dessuten skal du jo ha såpass inntekt at du har til mat også.

Jeg har spurt et par souvenirbutikkeiere her om hvorfor de ikke selger bilder i større format. Svaret er at de har prøvd men bare få kjøper dem. Alle har jo kamera i dag sier de.

Det er noen som forsøker å selge bilder her. De går rundt på barer og tavernaer og tilbyr dem. Der har du ett alternativ. Et annet er å prøve om bildene dine er salgsvare ved å få en forretning eller fler til å selge dem for deg. I begge disse alternativene sparer du jo store summer i leie av lokale.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Heidrun

Takker for innspill. Jeg har fått denne anbefalingen også av Tove Fasting om å ta kontakt med butikker og så får  de heller provisjon på bildene de selger for meg
Yamas til livet og til

marjana

Det er mange om beinet på det markedet du vil inn på. Det er mange som går rundt på dørene til folk, på barene og på strendene og selger tegninger, malerier, fotografier de har bearbeidet, alt dette til en billig penge, og i varierende kvalitet.
En irsk venninne lager tegninger i vannfarger på ren silke, og i A5 format selger hun et unikt håndmalt bilde for 10-15 euro. Hun prøvde å selge store bilder og håndmalte silkeskjerf via barer, men endte opp med å selge stort sett kun til oss i vennekretsen. Hun hadde i tillegg en egen separatutstilling i et galleri om sommeren. Galleriet kjøpte riktignok et stort bilde.
Det er også mengdevis med postkort, kalendere og antikke kort og bilder som selges i souvenirbutikker og i bokhandlere. Dette er gjerne proffe fotografer som trykker opp i store opplag. Disse er også billige. Konkurransen er kjempestor!
Pluss fotobutikkene som kan lage fotomontasjer og print i alle størrelser.
Jeg betalte 5 euro for et print i A5 jeg hadde fotografert selv inkludert en klipsramme i glass på Syros i fjor. Jeg kjøpte også et par litt \"finere\" rammer til 5 euro pr. stk. En i tre, en annen i metall, og da med egne print til ca en euro, eller hva det var, inni. Veldig billig i hvert fall. Og det er jo et personlig foto.
Jeg ville nok ikke regnet med å kunne leve av dette, hvis jeg var deg, fordi de fleste tar jo sine egne bilder.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....