Logg inn med Facebook eller Google!

Amorgos

Started by Sjøløve, 18. Nov 09, 19:57:30

Previous topic - Next topic

Heidrun

Ok.
Men må jeg reise tvers over øya for å få transport fra Naxos til Amorgos. Eller holder det å ta båten fra Paros til Naxos og vente der til båten går videre til Amorgos
Yamas til livet og til

Anders

:-) To hundre meters spasertur på kaia... fra der de store fergene legger til, til den andre piren hvor Skoppisen har sitt feste. Da må du ta en morgenbåt fra Paros, for å rekke frem tidsnok, men hvis du sjekker GTP så finner du Blue Star sine kveldsruter fra Athen via Paros/Naxos til Amorgos. Det er antagelig en bedre løsning... selv om du kommer frem sent. Gjelder bare å ha bestilt rom på forhånd, kanskje?

Svein~B

Quote from: \"Anders\":-) To hundre meters spasertur på kaia... fra der de store fergene legger til, til den andre piren hvor Skoppisen har sitt feste. Da må du ta en morgenbåt fra Paros, for å rekke frem tidsnok, men hvis du sjekker GTP så finner du Blue Star sine kveldsruter fra Athen via Paros/Naxos til Amorgos. Det er antagelig en bedre løsning... selv om du kommer frem sent. Gjelder bare å ha bestilt rom på forhånd, kanskje?

Blue Star gikk fra Paros til Amorgos hver kveld i sommer. I tillegg gikk Artemis to ganger i uka på dagtid. Fra Amorgos til Santorini gikk Superjet hver ettermiddag, bortsett fra at den ofte var innstilt en periode på grunn av mye vind.

Sannsynligheten er stor for at rutene til neste år blir som i år. For jeg regner med at det er til sommeren du skal dit, Heidrun?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Heidrun

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Anders\":-) To hundre meters spasertur på kaia... fra der de store fergene legger til, til den andre piren hvor Skoppisen har sitt feste. Da må du ta en morgenbåt fra Paros, for å rekke frem tidsnok, men hvis du sjekker GTP så finner du Blue Star sine kveldsruter fra Athen via Paros/Naxos til Amorgos. Det er antagelig en bedre løsning... selv om du kommer frem sent. Gjelder bare å ha bestilt rom på forhånd, kanskje?

Blue Star gikk fra Paros til Amorgos hver kveld i sommer. I tillegg gikk Artemis to ganger i uka på dagtid. Fra Amorgos til Santorini gikk Superjet hver ettermiddag, bortsett fra at den ofte var innstilt en periode på grunn av mye vind.

Sannsynligheten er stor for at rutene til neste år blir som i år. For jeg regner med at det er til sommeren du skal dit, Heidrun?

Stemmer det Svein. Mellom 1 august og 21 august :cheers:
Yamas til livet og til

Svein~B

Quote from: \"Heidrun\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Anders\":-) To hundre meters spasertur på kaia... fra der de store fergene legger til, til den andre piren hvor Skoppisen har sitt feste. Da må du ta en morgenbåt fra Paros, for å rekke frem tidsnok, men hvis du sjekker GTP så finner du Blue Star sine kveldsruter fra Athen via Paros/Naxos til Amorgos. Det er antagelig en bedre løsning... selv om du kommer frem sent. Gjelder bare å ha bestilt rom på forhånd, kanskje?

Blue Star gikk fra Paros til Amorgos hver kveld i sommer. I tillegg gikk Artemis to ganger i uka på dagtid. Fra Amorgos til Santorini gikk Superjet hver ettermiddag, bortsett fra at den ofte var innstilt en periode på grunn av mye vind.

Sannsynligheten er stor for at rutene til neste år blir som i år. For jeg regner med at det er til sommeren du skal dit, Heidrun?

Stemmer det Svein. Mellom 1 august og 21 august :cheers:

I tillegg gikk Express Skopelitis direkte fra Amorgos til Santorini på søndager. Det er med andre ord ingen vits i å reise via Naxos. Det er ikke sikkert at rutene til neste år blir som i år, men det er meget sannsynlig. Sommerrutene til neste år publiseres i løpet av mai.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Den går ikke lørdagene, og varierer annenhver dag mellom Egiali og Katapola som endested på Amorgos

Heidrun

Hvis den skifter annenhver dag på havn på Amorgos. Ja da er det ikke lett hvis jeg skal være der i noen dager. Vil liksom tilbake/videre fra samme havn da
Yamas til livet og til

Hellasfrelst

Hvordan er mulighetene for å komme seg direkte fra Santorini til Amorgos hvis en kommer med fly som lander sånn midt på dagen på lørdag?
Forsto det sånn at det går hurtigbåt hver dag i høysesong, men hvor ofte går det ferje?
i zoi ine tora - livet er nå

Svein~B

Quote from: \"Hellasfrelst\"Hvordan er mulighetene for å komme seg direkte fra Santorini til Amorgos hvis en kommer med fly som lander sånn midt på dagen på lørdag?
Forsto det sånn at det går hurtigbåt hver dag i høysesong, men hvor ofte går det ferje?

Da må du regne med én overnatting på Santorini. I år gikk Express Skopelitis tur/retur Amorgos-Santorini på søndager. Superjet gikk alle dager, men du rekker den ikke lørdag hvis du lander midt på dagen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Hellasfrelst

Takk for svar.
En overnatting på Santorini er bedre enn en lang ferd via Naxos til Amorgos. Så får vi heller ta Naxos på returen.
      :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...