Logg inn med Facebook eller Google!

Amorgos

Started by Sjøløve, 18. Nov 09, 19:57:30

Previous topic - Next topic

filhellener

N å fikk du fram lengselen i meg  :love10:
Virkelig h e r l i g e Amorgosbilder, Sjøløve  :cheers:

Amorgos er en \"gammel kjærlighet\" som jeg har holdt ved like gjennom årene  :iconbiggrin: - var der første gang i 1996  :sunny:

G o d t du har fått nytt kamera på forsikringen, Sjøløve, o g  at minnebrikken med disse flotte bildene greide seg :iconbiggrin:

- men noe verre enn å miste/få ødelagt kameraet mitt i ferien kan jeg (nesten) ikke tenke meg  :shaking:
Kari

stein

Så deilige bilder, Sjøløve.
Kona ha seilt til Amorgos og ligget værfast på svai i Katapoula. Når Meltemien står inn bukta, ser det litt anderledes ut. Havna ble stengt, så de måtte ligge på svai med ankervakt hver natt. September, kaldt, en flisgenser gikk på rundgang. Og så hadde de et par tykke sokker ombord. Men når været er slik du viser, må dette være et helt fantastisk sted. Hit skal jeg!
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Heidrun

Quote from: \"Anders\"Vil nå bare si at hvis noen lurer på å reise til Amorgos, så er det ikke noe å lure på :-)
Reis, og nyt livet (men det er slett ingen stor party-øy, Heidrun)
Og for de som vil se flere bilder så la jeg inn noen fra fjorårets tur.


Er ikke noe partyøy jeg vil ha. Men et par tavernaer og noen barer med musikk på inn i de sene nattestimer. Kanskje se innslag av noen undom i sin beste alder sitte og nippe til litt sterke og ikke så sterke saker om natten før jeg tar kvelden ved 3 til 4 tiden
Yamas til livet og til

kaka

Veldig tiltalende bilder, Sjøløve! Likte spesielt godt bildene fra Katapola .
KariK

Sjøløve

Takk igjen for kommentarer !

Quote from: \"filhellener\"Amorgos er en \"gammel kjærlighet\" som jeg har holdt ved like gjennom årene  :iconbiggrin: - var der første gang i 1996  :sunny:
Gammel kjærlighet ruster ikke, heter det jo  :flower:

Quote from: \"stein\"Så deilige bilder, Sjøløve.
Kona ha seilt til Amorgos og ligget værfast på svai i Katapoula. Når Meltemien står inn bukta, ser det litt anderledes ut. Havna ble stengt, så de måtte ligge på svai med ankervakt hver natt. September, kaldt, en flisgenser gikk på rundgang. Og så hadde de et par tykke sokker ombord. Men når været er slik du viser, må dette være et helt fantastisk sted. Hit skal jeg!

Etter som jeg skjønner så er Amorgos ei øy som kan være en del utsatt for vind.  Og når både Katapola og Aegiali ligger slik til at meltemien står rett inn, blir det nok vel heftig innover i bukta på vindige dager.  Det blåste ganske godt et par av dagene vi var der, men ikke verre enn at alle ferjer gikk som normalt.


Et lite knippe Amorgosbilder til:


Hverdagsliv i havna i Katapola



Plass til både fiskebåter og mer moderne farkoster




Bukta med Katapola innerst til høyre.  Xilokeratidi til venstre.
Eleni Rooms hvor vi bodde forrest til høyre i bildet.



Fra Xilokeratidi





Denne kirken ytterst på en odde ved innløpet til Katapola passerte vi på vei til stranda Maltezi




Det gir en heftig lengsel etter å dra tilbake når jeg sitter og ser på bildene jeg tok på øya.  
Vi drar til Kykladene neste år også, jeg kan bare ikke skjønne annet enn at vi bare MÅ legge turen innom Amorgos igjen  :flower:  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

bengalow

Då lägger jag in några bilder från klostret, eftersom det efterfrågats....Då fanns knappast några digitalkameror med obegränsat antal bilder så man fick hålla tillgodo med pappersfilm, oftast 2 st a 36 bilder på hela 14-dagars semester. Det blev till att hushålla med bilderna...







En av invånarna - han ville ha pengar för att fotograferas...men det var på skoj!!


Trafiken den gången, 1996, var medelst åsnor. Det fanns ingen betongväg läng stranden, och åsnestallet ca 150 meter från vårt hotell höll konsert hela natten. Det du Heidrun, där hade du kommit i lä...


Egiali, sett från Ano Egiali
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Sjøløve og bengalow: Fantastiske bilder :cheers:
Amorgos er hermed satt på min \"hellasønskeliste\".
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Ehhh.... tror visst Amorgos må føres opp på min ønskeliste også etter disse bildene og Anders\' kjærlige reisebeskrivelse av øya ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Herlige gjensyn med og flotte bilder av klosteret Panagia Chozoviotissa, Bengalow.  Det er et mektig syn der det ligger i den bratte fjellveggen.


Quote from: \"Tjorven\"Ehhh.... tror visst Amorgos må føres opp på min ønskeliste også etter disse bildene og Anders\' kjærlige reisebeskrivelse av øya ;)

Ehhh...holder med deg i det, Tjorven.  
Øya står iallefall himmelhøyt på min \"må tilbake til\" ønskeliste  :cheers:  :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Ikkenoe eeeeh herigården, Tjorven... Amo hadde ett eller annet veldig bra ved seg, som jeg er sikker på at du vil like. En ro og fred og skjønnhet som kom innenfra... og et nytt besøk der står høyt på min liste også. Kanskje en gang det blåser litt mindre??? :-)

Heidrun

Hvordan er det med båt fra Paros til Amorgos og videre til Santorini ?
Yamas til livet og til

Anders

Du kan ta en av de større båtene over til Naxos, og Skopelitis Express derifra til små-kykladene og Amorgos. Eller bare ta blue-star\'en de dagene den ender opp på Amorgos. Forbindelse fra Amorgos til Santorini varierer visst veldig fra år til år (og alt etter som \"markedet\" tilsier), men stort sett må du via Naxos for å komme ned til Santo.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...