Logg inn med Facebook eller Google!

Strøm i Hellas/Chios

Started by Bmwpia, 21. May 07, 14:08:24

Previous topic - Next topic

Bmwpia

Hei alle sammen :)

Jeg er ny i dette forumet og ny på å reise til Hellas...
Men 16. juni i år reiser vi ned te Chios som ser helt nydelig ut :)

I den forbindelse lurte jeg på noen ting.. Hvordan er det med strøm der nede? Er det likens strømkontakter der? Sånn at man får brukt mobillader, hårføner o.l? Også lurer jeg på om noen vet hvordan det er med tv, og er det scart inngang på de? Tenkte nemlig å ta me en liten dvdspiller i tilfelle rottefelle ;)

Mvh Renate

Mixelite

Du kan bruke både mobillader og føner hjemmefra.

Om det er scartinngang på tv... Det ville jeg ikke satse på! -men send en mail til hotellet vel. De stedene vi har bodd på har det bare vært en reisetv uten noen innganger.

Men du, det er ikke så farlig altså, for det er mye bedre å sitte på balkongen og skue over mot Tyrkia :)

Katta

Velkommen til forumet Bmwpia! Strømkontaktene er de samme, bruker min vanlige hårfhøner og mobillader. Når det gjelder TV og scart inng. osv., så har jeg ikke peiling. Bruker ikke å ha TV på rommet. Vi reiser hjem fra Chios samme dag som dere kommer. Håper virkelig at du kommer til å like deg der.

Katta

QuoteMen du, det er ikke så farlig altså, for det er mye bedre å sitte på balkongen og skue over mot Tyrkia

Enig med deg Mix, men uttaket skulle vel brukes til dvd-spilleren. Hva skal man vel med TV når man er på ferie i Hellas.....

Livsnyteren

Velkommen til forumet bmwpia zqr2333222222 Jeg drar også til Chios den 9 juni og skal hjem den 17,så kanskje vi treffes.Jeg tror vi har mye å glede oss til jeg zxzaaaaaaaaaa

Bmwpia

Takker hele gjengen for svar :)

Mix: Sant nok, men tenkte bare i tilfelle vi er uheldig med været en dag :)

Katta: Hvor skal du henne? Vi skal til Karfas og Erytha hotell :) Hvem kan mislike Chios? Ser jo ut som rene paradiset zxzaaaaaaaaaa

Livsnyteren: Kanskje det :) Hvor på Chios skal du?

Dere... Når man reiser med Hellaswings, hvor sjekker man inn bagasje og slikt? Er det en skranke som står Hellaswings på slik som når man reiser med SAS?  ztweeeeeeeee

Livsnyteren

Quote from: \"Bmwpia\"Takker hele gjengen for svar :)

Mix: Sant nok, men tenkte bare i tilfelle vi er uheldig med været en dag :)

Katta: Hvor skal du henne? Vi skal til Karfas og Erytha hotell :) Hvem kan mislike Chios? Ser jo ut som rene paradiset zxzaaaaaaaaaa

Livsnyteren: Kanskje det :) Hvor på Chios skal du?

Dere... Når man reiser med Hellaswings, hvor sjekker man inn bagasje og slikt? Er det en skranke som står Hellaswings på slik som når man reiser med SAS?  ztweeeeeeeee

Jeg skal i nærheten av Karfas vet jeg zqr2333222222 Skal besøke Pjokken her i forumet.

Mixelite

Tviler på om du trenger å tenke på dvd-spilleren hvis det er været du bekymrer deg for Bmwpia! Jeg har ikke opplevd regnvær i juni/juli. Man skal aldri si aldri, selvfølgelig, men _jeg_ pakker iallfall ikke paraply når jeg drar ned 23!

Vet ikke akkurat om det står HW på skranken, eller navnet på flyselskapet Privatair, men det står iallfall helt sikkert Chios!

Mixelite

Jeg har sjekket og det står Chios og Skyros over skranken.

Katta

QuoteKatta: Hvor skal du henne? Vi skal til Karfas og Erytha hotell  Hvem kan mislike Chios? Ser jo ut som rene paradiset
Vi skal til Agia Fotini, men jeg har bodd i Karfas også - kjempe fint der. Litt roliger der vi skal bo. Anbefaler dere å leie moped/bil, slik at der får sett dere litt rundt på øya. Du får sjekke Mix sin hjemmeside, der er det mange fine tips.

Pjokken

Quote from: \"Bmwpia\"Hei alle sammen :)

Jeg er ny i dette forumet og ny på å reise til Hellas...
Men 16. juni i år reiser vi ned te Chios som ser helt nydelig ut :)

I den forbindelse lurte jeg på noen ting.. Hvordan er det med strøm der nede? Er det likens strømkontakter der? Sånn at man får brukt mobillader, hårføner o.l? Også lurer jeg på om noen vet hvordan det er med tv, og er det scart inngang på de? Tenkte nemlig å ta me en liten dvdspiller i tilfelle rottefelle ;)

Mvh Renate

Den derre rottefella tror jeg nok du ikke vil oppleve :) men man skal aldri si aldri selvfølgelig.
Vi har hatt regn noen dager nå, men håper det er slutt i løpet av denne kvelden, og da er det ganske så usansynlig at vi får en hel regndag til i løpet av sommeren.
Kan bare bekrefte hva de andre sier om strømen, men kan jo nevne at strømmen her kommer fra kraftverket som drives av olje.

Du har en hyggelig øy å se frem til  zqr2333222222

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....