Logg inn med Facebook eller Google!

Konserter/festivaler

Started by Thera, 25. May 09, 16:34:46

Previous topic - Next topic

Thera

Jeg synes det hadde vært veldig gøy å kombinere en Hellasferie med en konsert eller festival.
Man kan lett gå inn på Billettservice.no og se på arrangementer som foregår i Norge. Har Hellas en lignende side?

Konsert med Sakis Rouvas eller Rotting Christ hadde ikke vært å forakte. Goin` Through hadde også vært gøy å se live.. Festivalen Rockwave frister også litt.. Hvilke andre festivaler finnes i Hellas?

Musikksmaken min er veldig variert. Liker metal og folkrock veldig godt. Rap, reggae og mye annet faller også i smak.. På Santorini har det blitt arrangert jazzfestival vet jeg :)

Alle tips mottas med takk!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tommy

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Quote from: \"Thera\"Festivalen Rockwave frister også litt.. Hvilke andre festivaler finnes i Hellas?

Är du i Aten och har möjlighet att gå på Rockwave så är det ett måste, vi har varit där de senaste åren och är toppen. För övrigt har du Lycavittos där det ofta är framträdande och under hela sommaren pågår Atens Festival, ett besök på Hirodio som ligger nedanför Acropolis är en underbar upplevelse, i böjran av Juni kommer Theodorakis ha ett framträdande. Musik är underbart!

Camilla

Admirala

Vil også minne om Epidavros.
I juli og august settes det opp klassiske teaterstykker på det store teateret. På gresk, men mange kjenner vel til handlingene i stykker som Ødipus, Orestien osv. Og å sitte i det eldgamle amfiteateret en lun sommerkveld, under stjernehimmelen, det er jo flott i seg selv.
I samme tidsrom arrangeres det konserter med ulike greske musikere på Epidavros\' lille amfiteater. Magisk det også!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Ikaros

Epidavros er vanvittig bra !!! :cheers:
Har vært der de to siste årene og kommer nok til å skaffe meg billetter i år også.
Samtidig er det jo en fin anledning til å besøke herlige Nafplion!!! :bounce:

Thera

..Don`t dream your life, live your dreams..

Måne

Du kan få tak i en del billetter på ticketpro.gr og villagecinemas.gr.

For Athen og Epidavrosfestivalen finner du info her.

Tommy

Quote from: \"Måne\"Du kan få tak i en del billetter på ticketpro.gr og villagecinemas.gr.

For Athen og Epidavrosfestivalen finner du info her.
¨

Här var det mycket gobitar att välja mellan, synd att man inte ska till Athen i sommar.....
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

marjana

I Athens News, papirutgaven, er det alltid en stor oversikt over alt av konserter, festivaler osv, særlig i Aten, men også på andre steder der det er litt større festivaler.

(Jeg ser ikke at de har det samme i nettutgaven av Athens News, dessverre).

Syros har en sommerfestival fra juli-september i Ermoupolis med bla. store internasjonale teaterensembler som spiller i Apollo teatret.
Det er rock og indie, klassisk, forskjellige gratiskonserter med band fra Hellas og utlandet på rådhusplassen, gresk folkemusikk, div. forfattere, kunstutstillinger, animasjonsfilmfestival osv. osv. Det var en masse forskjellig i fjor!
Programmet for sommeren lå rundtomkring i byen, og festivalen trakk masse folk.
Gleder meg til å se hva det blir i sommer!
Glika i zoi

Thera

Takker for tips igjen..
Quote from: \"Måne\"Du kan få tak i en del billetter på ticketpro.gr og villagecinemas.gr.
Veldig kjekt nettsted!

Quote from: \"marjana\"Syros har en sommerfestival fra juli-september i Ermoupolis med bla. store internasjonale teaterensembler som spiller i Apollo teatret.
Det er rock og indie, klassisk, forskjellige gratiskonserter med band fra Hellas og utlandet på rådhusplassen, gresk folkemusikk, div. forfattere, kunstutstillinger, animasjonsfilmfestival osv. osv.
Den sommerfestivalen høres gøy ut! Skal prøve å google litt jeg :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Astri

I august, uke 34 vil det bli en liten musikkfestival på Kalymnos. Det er kulturforeningen på øya, som heter Amoni, som arrangerer det. Det kommer musikere fra Kalymnos, Athen, Sverige og Norge. Amoni er en forening som er 5 år gammel og er drevet av en flott gjeng idealister.
Konsertene blir antagligvis holdt i Myrties/Melitsaha. Jeg har hørt en del av musikerene før, og det er en fryd å oppleve dem.
Astri

marjana

Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...