Logg inn med Facebook eller Google!

Sterling-inställt flyg

Started by Tommy, 18. Jan 08, 16:53:23

Previous topic - Next topic

Riitta

Det var värst Tommy :cyclopsani: Du får köpa tillbaka Hildur och åka med henne :bom:

Riitta

Ole

Du får heller ta en hel uke i Athen. Ta med deg Inge og vis han rundt i denne fantastiske byen!

Tommy

Tack för tipsen Riitta o Ole , eller så ber jag Sterling stoppa upp sina j-la pilletter någonstans där det behagar :D

Jag ska sova på saken.

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Herrejeremias, får du sove godt om natta Tommy? Tror jeg hadde eksplodert for lenge siden  :thunder: om 3 avganger hadde blitt kansellert! Spesielt når man er avhengig av tilslutningsfly. Er nesten glad nå, for at de ikke flyr i september, da hadde jeg nok også flydd med dem. I juni flyr jeg med Norwegian heldigvis. Håper alt ordner seg til det beste til slutt, Tommy :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frappe

Quote from: \"Tommy\", eller så ber jag Sterling stoppa upp sina j-la pilletter någonstans där det behagar :D

Jag ska sova på saken.

Simma lognt  :drunken:

Hoppas du fick sova gott i natt.... :cyclopsani: men jag håller med dig, det är åt skogen dåligt!

Camilla

Tommy

Quote from: \"Frappe\"
Quote from: \"Tommy\", eller så ber jag Sterling stoppa upp sina j-la pilletter någonstans där det behagar :D

Jag ska sova på saken.

Simma lognt  :drunken:

Hoppas du fick sova gott i natt.... :cyclopsani: men jag håller med dig, det är åt skogen dåligt!

Camilla

joodå jag har sovit gott, o det ordnar sig väl det med allt så klart, men det blir ju en massa klydd o ombokningar jag inte hade väntat mig.

O fortsättningsvis så kommer jag inte lita till att lågprisbolagen håller sina tider, o planera där efter. Att säja att jag aldrig mer kommer flyga med Sterling vill jag inte göra, så gott ställt har jag det inte. Fast man har ju lust att be dom flyga o fara  :bounce:
 
Men det löser sig säkert i slutändan så klart, sa han som sket i vasken :D

( skulle inte förvåna mig om flyget hem från Rhodos, flygstol med Apollo, den 4/5 också blir ändrat/inställt  :bom:  )

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

gesse

Dette virker forferdelig kjedelig, Tommy. At reiser man har bestilt bare blir innstilt sånn helt uten videre. Det gjør ikke ting noe enklere når man kanskje må begynne helt på nytt med reiseopplegget sitt. :huh:

Men jeg regner med at alt ordner seg etter hvert.  :flower:

Håper ikke Norwegian jobber på samme måten når jeg skal ut å reise med det selskapet i mai.

Tommy

Quote from: \"gesse\"Dette virker forferdelig kjedelig, Tommy. At reiser man har bestilt bare blir innstilt sånn helt uten videre. Det gjør ikke ting noe enklere når man kanskje må begynne helt på nytt med reiseopplegget sitt. :huh:

Men jeg regner med at alt ordner seg etter hvert.  :flower:

Håper ikke Norwegian jobber på samme måten når jeg skal ut å reise med det selskapet i mai.

Tack Gesse, det ordnar sig så klart  :flower: Fast trist med klydd och ombokningar o annat är det ju  :dontknow:

Jag tror inte man kan känna sig säker vilket lågprisbolag man än använder sig av. Det Camilla säjer här ovan stämmer säkert , hon har stor erfarenhet av flygbranschen från insidan. Och det som skett mig kan ju möjligen förklaras med att det är lågsäsong för flyg till Grekland och att flygrutten ifråga har mindre passagerarantal på grund av det, och att bolaget varit för optimistiska i sina kalkyler av passagerarunderlaget  ?

 Risken att det ska inträffa beror kanske mer på när o vart man ska flyga, än med vilket bolag ?

Vad jag kunnat se efter att hastigt ha ögnat igenom EU´s flygförordning/rättigheter för flygpassagerare och Sterlings egna regler så har bolaget skött det by the book så att säja ? Ska kolla detta mer noggrant när jag kommer hem.

Här är länk till förordningen : http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:SV:HTML

Här är länk till Svenska konsumentverket som i Sveriga ska hantera konsumenters klagomål gällande flygresor, \"Stärkt skydd för flygpassagerare\"  : http://www.resor.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleId=4149&lngCategoryId=1495

Här är länk till Sterlings regler ; http://www.sterling.dk/sv/sterlingrules

Här är länk till där det går att finna ut vad Norwegian´s policy är ; http://www.norwegian.no/sw28719.asp

Man får väl hålla sig mer ajour o oppdaterad på detta så man vet mer om vad som gäller när o om det inträffar att flyg ställs in. Något jag inte brytt sig så mycket om tidigare.

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Fick alldeles nyss ett samtal från Köpenhamn, med anledning av inställda flyg. En trevlig dam lät meddela att flyget till athen den 24/2 är ombokat. Varpå jag också påtalade att flyget den 27/4 skulle ombokas, vilket blev gjort után krångel. Så kom vi då fram till den 3:dje flygresan, den från Athen till Köpenhamn den 2/3 som inte blivit inställd, men där avgångstiden ändrats så det inte stämmer med min bokade flygresa från Samos. Jag föreslog att jag blir ombokat till ett senare flyg med SAS så det klaffar med mitt flyg från Samos. Det var inte helt självklart att det kunde låta sig göras eftersom flyget inte var inställt, utan avgångstiden ändrad. Vilket jag förstod, men ändå lät påtala att konsekvensen för mig var densamma som om flyget blivit inställt. Därpå lät den trevliga danska damen mig veta att hon skulle titta på möjligheten att omboka mig till flyget med SAS och återkomma till mig.

Så det kanske inte blir så klyddigt trots allt  :flower:

Fortsättning följer :D

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

....låter väl rätt ok, nu när du fick bra kontakt med madammen??
Vi håller tummarna.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Mikke\"....låter väl rätt ok, nu när du fick bra kontakt med madammen??
Vi håller tummarna.... :D

Tack Mikke

Vet inte om det finns några psykologistuderande här på forumet ? Men om det gör det så kan kanske denna tråden vara ett bra studieobjekt i krishantering. Den innehåller ju hela spektrat från Chockfasen vilken sedermera över går i reaktionsfasen som sedan lugnar ner sig med bearbetningsfasen för att slutligen landa i nyorienteringsfasen.

Så slutet gott, allting gott alltså ? Fast jag är inte riktigt säker på om det var jag som fick god kontakt med damen, eller om det var tvärtom ? Fast det spelar egentligen ingen roll, huvudsaken är att det ordnar opp sig  :flower:

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Du var ikke innom fornektelses-fasen da? Uansett, jeg syns du har takla dette så nøkternt og \"lungt\" som det går an. Ingen panikk eller hysteri slik du beskriver det, men jeg antar at hjerterytmen har økt en del ;) Heldigvis virker det som ting ordner seg.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...