Logg inn med Facebook eller Google!

Sterling-inställt flyg

Started by Tommy, 18. Jan 08, 16:53:23

Previous topic - Next topic

marjana

Quote from: \"Tommy\"Man vet ju aldrig hur det går för lågprisbolagen i flygbranschen. Håller flygmarknaden på att stramas åt ?

For sure! Ingen tjener penger på lavprisfly nå. I Norge har Sterling en hard konkurrent i Norwegian, som nå også har startet bank. De tjener penger på alt annet de kan selge. Virgin er et eksempel som de følger.

Å bare selge lavpris flybilletter er dyrt for flyselskapene.
Glika i zoi

Mikke

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Mikke\"ja, om några år åker vi kanske tåg till Athen eller neröver med tanke på skillnaden i flygpriserna......
Förra året flög jag Gbg-Karp för 348 SEK och i år är det säkert en tusing dyrare....minst... :D

Ja, den som har lever får si Mikke :D

....den som har en åkej lever får se, Tompan... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"marjana\"
Quote from: \"Tommy\"Man vet ju aldrig hur det går för lågprisbolagen i flygbranschen. Håller flygmarknaden på att stramas åt ?

For sure! Ingen tjener penger på lavprisfly nå. I Norge har Sterling en hard konkurrent i Norwegian, som nå også har startet bank. De tjener penger på alt annet de kan selge. Virgin er et eksempel som de følger.

Å bare selge lavpris flybilletter er dyrt for flyselskapene.

Japp som sagt, vi vanliga stakkare får nokk hålla ögonen lite på detta framöver, o vara lite mer oppmärksamma på vad som sker på flygmarknaden. Det är i vart fall en läxa jag har lärt mig nu :D ( tror jag  :blackeye: )
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

...ja, det är ett som aer sikkert,da...og da aer det greit med Hellasforum, da vi alle eller iallefall flere kan hålle koll paa flygmarketen...Aleine vi faller, og sammen vi flyer... :D
.Personligen har jag bara blivit av med EN biljett på femten år, så jag har verkligen inget att klaga på.Och som enastående, så händer det ju inget dramatiskt om jag händelsevis skulle bli av med en biljett, men det är annorledes hvis man har familie og bare kan sticke en viss tid på åre.....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

marjana

Jeg har betalt alt fra 300 til ca 3000 NOK for en vei fra Hellas til Norge i alle disse år jeg har reist dit. Det er dyrt med 3000 kr, og hyggelig med alt rundt 300 kr, for meg. I fremtiden må vi betale mye mer for å fly, fordi vi ødelegger kloden med å fly.

Så forresten et norsk intervju på tv med Karl Bildt der han sa at vi må betale mye mer for å fly, det det faktisk koster, så 3000 NOK er kanskje det en person må betale?

Sterling med sine kanselleringer er muligens en CO2 temperaturmåler?
Glika i zoi

Tommy

Quote from: \"marjana\"Jeg har betalt alt fra 300 til ca 3000 NOK for en vei fra Hellas til Norge i alle disse år jeg har reist dit. Det er dyrt med 3000 kr, og hyggelig med alt rundt 300 kr, for meg. I fremtiden må vi betale mye mer for å fly, fordi vi ødelegger kloden med å fly.

Så forresten et norsk intervju på tv med Karl Bildt der han sa at vi må betale mye mer for å fly, det det faktisk koster, så 3000 NOK er kanskje det en person må betale?

Sterling med sine kanselleringer er muligens en CO2 temperaturmåler?


Ja, kanske är det så att lågprisflygens tid snart är förbi, och vi får vänja oss vid allt högre priser o färre alternativ i luften. och se oss bli mer markbundna igen.

Enade vi falla, samman vi gå  

Hur det är med Sterling o deras inställda flyg får vi höra mer om framöver.

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"marjana\"Jeg har betalt alt fra 300 til ca 3000 NOK for en vei fra Hellas til Norge i alle disse år jeg har reist dit. Det er dyrt med 3000 kr, og hyggelig med alt rundt 300 kr, for meg. I fremtiden må vi betale mye mer for å fly, fordi vi ødelegger kloden med å fly.

Så forresten et norsk intervju på tv med Karl Bildt der han sa at vi må betale mye mer for å fly, det det faktisk koster, så 3000 NOK er kanskje det en person må betale?

Sterling med sine kanselleringer er muligens en CO2 temperaturmåler?


Ja, kanske är det så att lågprisflygens tid snart är förbi, och vi får vänja oss vid allt högre priser o färre alternativ i luften. och se oss bli mer markbundna igen.

Enade vi falla, samman vi gå  

Hur det är med Sterling o deras inställda flyg får vi höra mer om framöver.

:-) Tommy

Svävande svar från Sterling om inställda flyg var allt jag fick när jag idag bad att få veta anledningen till hur det kommer sig att dom ställt in vissa avgångar.

Men nu har jag för egen del lämnat Sterling besked om att också min resa den 27/4 är inställd och måste bokas om. Lite märkligt att jag som kund ska behöva göra det själv tyckte jag. Men också här svävades det på målet då undrade hur det kom sig att jag inte blivit meddelad detta.

Inga klara besked alls, så här ligger kanske en hund, eller två begraven kan man tro.

Jag kommer i fortsättningen inte boka någon resa med detta bolag långt i förväg, o frågan är om man kan rekommendera det över huvud taget.

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Quote from: \"Tommy\"[Men nu har jag för egen del lämnat Sterling besked om att också min resa den 27/4 är inställd och måste bokas om. Lite märkligt att jag som kund ska behöva göra det själv tyckte jag. Men också här svävades det på målet då undrade hur det kom sig att jag inte blivit meddelad detta.

Inga klara besked alls, så här ligger kanske en hund, eller två begraven kan man tro.

Jag kommer i fortsättningen inte boka någon resa med detta bolag långt i förväg, o frågan är om man kan rekommendera det över huvud taget.

Tommy

Detta ör inget ovanligt bland de \"mindre\" bolagen, iofs även de större... det blir billigare att boka om folk med andra bolag än att flyga halvtomma eller nästan hel tomma kärror.....Vet inte hur många gånger jag tex skulle flygit mellan Einthoven och Amsterdam med KLM en tur som tar ca 20 min att flyga men ganska låg beläggning, ofta har det då hetat \"tekniskt problem\" eller dylikt och man blivit satt på en buss istället.... :cherry:

Camilla

Tommy

Quote from: \"Frappe\"
Quote from: \"Tommy\"[Men nu har jag för egen del lämnat Sterling besked om att också min resa den 27/4 är inställd och måste bokas om. Lite märkligt att jag som kund ska behöva göra det själv tyckte jag. Men också här svävades det på målet då undrade hur det kom sig att jag inte blivit meddelad detta.

Inga klara besked alls, så här ligger kanske en hund, eller två begraven kan man tro.

Jag kommer i fortsättningen inte boka någon resa med detta bolag långt i förväg, o frågan är om man kan rekommendera det över huvud taget.

Tommy

Detta ör inget ovanligt bland de \"mindre\" bolagen, iofs även de större... det blir billigare att boka om folk med andra bolag än att flyga halvtomma eller nästan hel tomma kärror.....Vet inte hur många gånger jag tex skulle flygit mellan Einthoven och Amsterdam med KLM en tur som tar ca 20 min att flyga men ganska låg beläggning, ofta har det då hetat \"tekniskt problem\" eller dylikt och man blivit satt på en buss istället.... :cherry:

Camilla

 
Menar du då att du blivit ombokad då du är på väg till ett anslutningsflyg ?

Det kan ju vara en sak.

 Jag har två flygningar Köpenhamn-Athen bokade med Sterling i vår, den första är den 24/2, att den blivit inställd fick jag mail om från Sterling o  kontaktade Sterling med anledning av det, och ombokning ska ske och dom skulle meddela mig, när det var klart.
Men i det senare fallet som är den 27/4, har jag själv funnit ut att flyget är inställt, det har jag inte fått något meddelande om av Sterling, men kontaktade bolaget idag för att de också ska omboka den resan åt mig. Meddelande om och bekräftelse på att ombokningen är gjord skulle jag få tidigast 14 dagar innan avresan.

Är det också vanligt och brukligt menar du ?

Underligt att dom inte så långt i förväg kan ( eller vill ? ) svara på varför  flygen är inställda, tycker jag nog att det är  :bom:

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Menar du då att du blivit ombokad då du är på väg till ett anslutningsflyg ?

Jepp och då med i de flesta fallen har jag blivit sittandes på Shipool 5 timmar eftersom med buss tar det 3 timmar och alltid trafik stockning.



 Meddelande om och bekräftelse på att ombokningen är gjord skulle jag få tidigast 14 dagar innan avresan.

Är det också vanligt och brukligt menar du ?

Ja tyvärr!

Underligt att dom inte så långt i förväg kan ( eller vill ? ) svara på varför  flygen är inställda, tycker jag nog att det är  :bom:

Inte så konstigt man vet ju inte om man skulle få fler flygstolar sålda... :drunken:

En djungel är det nog!

Camilla

Tommy

Quote from: \"Frappe\"Menar du då att du blivit ombokad då du är på väg till ett anslutningsflyg ?

Jepp och då med i de flesta fallen har jag blivit sittandes på Shipool 5 timmar eftersom med buss tar det 3 timmar och alltid trafik stockning.



 Meddelande om och bekräftelse på att ombokningen är gjord skulle jag få tidigast 14 dagar innan avresan.

Är det också vanligt och brukligt menar du ?

Ja tyvärr!

Underligt att dom inte så långt i förväg kan ( eller vill ? ) svara på varför  flygen är inställda, tycker jag nog att det är  :bom:

Inte så konstigt man vet ju inte om man skulle få fler flygstolar sålda... :drunken:

En djungel är det nog!
[/b]

Camilla

Tack Camilla :D

 Slutsatsen blir då att det är lika bra o hänga kvar i lianen ett tag, innan man kastar sig ut i prisjakten ? ( i vart fall under lågsäsongen ? )



Simma lognt  :drunken:

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Ha ha ha ha :D djungeln tätnar, har bokat flyg med Sterling hem från Athen den 2/3 med avgång kl.22.30. Anslutningsflyg med Aegean har jag bokat samma dag från Samos kl.10.55 ankomst-tid Athen kl.11.45. Den marginalen borde räcka trodde jag.....

Men tji fick jag  :blackeye: Tänkte det är lika bra att kolla hemresan jag bokat också, och det var nog bra jag gjorde det för Sterling har ändrat sin avgångstid från Athen denna dag till kl.10.45  

Det här börjar mer likna en oplöjd potatisåker än en djungel, tycker jag  :cheers:

Nästa gång tar jag bussen Camilla :D

Simma lognt  :drunken:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...