Logg inn med Facebook eller Google!

Mens vi venter...

Started by Ole, 22. Feb 21, 09:32:01

Previous topic - Next topic

marjana

28. May 21, 23:27:41 #72 Last Edit: 28. May 21, 23:29:16 by marjana
Alle kan reise trygt til Hellas med eller uten covid 19 vaksine nå.

Hellas åpnet 14.mai for trygg turisme, og det vil si at man må finne seg i visse regler, og at vi nordmenn antageligvis må i karantene når vi kommer tilbake, foreløpig.

Her er det regler for Hellas:

https://travel.gov.gr/#/



Glika i zoi


Marit

Har fått siste dose av vaksinen, fylt ut PLF, har en booking til Kos i august, og håper nå at smittetallene ikke gjør at reiserestriksjoner forlenges slik at turen kanselleres, eller at jeg må i karantene når jeg kommer hjem (vet ikke helt om arbeidsgiver vil si ja til at jeg sitter hjemme pga ferie).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Norwegian har kansellert Kos hele sesongen 2021. Ser ut til at de fortsatt har Rhodos på programmet, via Stockholm.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

kaka

Quote from: Marit on 03. Jun 21, 21:49:58Norwegian har kansellert Kos hele sesongen 2021. Ser ut til at de fortsatt har Rhodos på programmet, via Stockholm.
Betyr det at turen du skrev om høyere opp ikke går?

Det tar lengre tid enn vel noen av oss hadde regnet med, å komme tilbake til å kunne reise som vi ønsker.
Lykke til!
Det kjennes godt å være fullvaksinert. Håper fortsatt å få gjennomført tur i månedsskiftet september/oktober. :)
KariK

mouche

Både fruen og jeg blir fullvaksinert nå og har bestilt billetter med Norwegian 26.juni. Da er det mer enn to uker siden vi begge var fullvaksinerte, men hva trenger man egentlig for å "slippe inn" i Hellas rent konkret av dokumentasjon? Kan jo logge oss inn på Helsenorge og skrive ut bekreftelser, men godtas det. Per i dag ser det ut til at vi ( i Norge) får på plass vaksinesertifikat først i begynnelsen av juli måned. Ganske forvirrende det hele og endre seg hele tiden, men heldigvis er alle tegn, tall og signaler nå at vi er ganske nær slutten på hele dette marerittet!

Ole

Det globale reiserådet gjelder vel foreløpig til 1. juli?

anemos

Quote from: mouche on 07. Jun 21, 12:44:02Både fruen og jeg blir fullvaksinert nå og har bestilt billetter med Norwegian 26.juni. Da er det mer enn to uker siden vi begge var fullvaksinerte, men hva trenger man egentlig for å "slippe inn" i Hellas rent konkret av dokumentasjon? Kan jo logge oss inn på Helsenorge og skrive ut bekreftelser, men godtas det. Per i dag ser det ut til at vi ( i Norge) får på plass vaksinesertifikat først i begynnelsen av juli måned. Ganske forvirrende det hele og endre seg hele tiden, men heldigvis er alle tegn, tall og signaler nå at vi er ganske nær slutten på hele dette marerittet!

Står ganske utfyllende her hva som trengs pr. nå: https://travel.gov.gr/#/

Tipper at de godtar bekreftelser fra Helsenorge.

Har selv fått til å flytte reiseplanene, og satser nå på tur nedover i midten av juli.

Ole

Da har vi bestilt fly til Athen 8. oktober. Retur 17. oktober. Krysser fingrene for at det blir noe av.

mouche

Quote from: anemos on 07. Jun 21, 20:44:53
Quote from: mouche on 07. Jun 21, 12:44:02Både fruen og jeg blir fullvaksinert nå og har bestilt billetter med Norwegian 26.juni. Da er det mer enn to uker siden vi begge var fullvaksinerte, men hva trenger man egentlig for å "slippe inn" i Hellas rent konkret av dokumentasjon? Kan jo logge oss inn på Helsenorge og skrive ut bekreftelser, men godtas det. Per i dag ser det ut til at vi ( i Norge) får på plass vaksinesertifikat først i begynnelsen av juli måned. Ganske forvirrende det hele og endre seg hele tiden, men heldigvis er alle tegn, tall og signaler nå at vi er ganske nær slutten på hele dette marerittet!

Står ganske utfyllende her hva som trengs pr. nå: https://travel.gov.gr/#/

Tipper at de godtar bekreftelser fra Helsenorge.

Har selv fått til å flytte reiseplanene, og satser nå på tur nedover i midten av juli.

Jeg "tipper" også at de godtar utskrift fra Helsenorge, men vil helst vite og ikke tippe! Jeg er forøvrig klar over hva som trengs, og siden vi er fullvaksinert før ankomst med minst fjorten dager så er det eneste jeg etterspør konkret hvilken dokumentasjon av dette som kreves.

telma


kaka

Quote from: telma on 08. Jun 21, 22:43:28https://www.ving.no/reiser/safe-travel/reiseinformasjon#hellas

Strenge krav til bruk av munnbind, nesten "over alt"! Til og med barn fra 4 år? Virker ikke særlig fristende med bassengferie for småbarnsfamilie under de vilkårene, - men det endres vel antagelig noe , fremover (?)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...