Logg inn med Facebook eller Google!

Flybilletter 2016

Started by Runar Solvik, 20. Sep 15, 01:43:54

Previous topic - Next topic

Runar Solvik

Har sjekka Ole, vi fløy med KLM i år og det er en god del dyrere neste år enn det vi betalte i år. Har snakka med andre som opplever det samme, og det gjelder ikke bare Hellas, men også andre destinasjoner som f.eks. Spania. Tror vi avventer litt med flybestilling for neste sommer og ser hva som skjer. Det bruker alltid å skje noe sprell i januar fra flere flyselskap. :-)

mouche

Når man søker så husk å gjøre dette i "privat modus" slik at ikke alle søkene blir registrert! Ved bruk av firefox trykker man ctrl upper P. Jeg tror flyselskapene justerer priser fortløpende (eller vurderer det), eller vurderer dette, på basis av billetter solgt, bestilt eller søkt på.

Når det gjelder priser så er kanskje det aller viktigste om man kan, eller ikke kan, reise motsatt av strømmen som ofte betyr motsatt av skoleferiene? Samt hopper på når det dukker opp spesielle tilbud. Vi reiser ofte frem/tilbake Oslo/Kreta og i snitt i løpet av året ligger vi på under 1500 t/r som jo må sies å være billig. Reiser nå t/r med Aegean via Athen og direkte til/fra Oslo for 1.100 t/r!


Ikaros

Er Aegean begynt å gå direkte til Oslo fra Athen???

Ole

Jepp, de har kjørt en sesong nå.

Kristian

Men dårlige tider.

Alltid sjekk forskjell fra avreise med hensyn til overnatting(er)
Kristian/Planer er til for å utsettes

filhellener

Quote from: Kristian on 23. Sep 15, 21:39:14
Men dårlige tider.

Alltid sjekk forskjell fra avreise med hensyn til overnatting(er)


Forstår ikke helt hva du mener her, Kristian  ???

Men jeg er veldig godt fornøyd med både priser og tider på mine bookede Aegeanreiser :)

Vi reiser Oslo - Athen - Rhodos neste søndag, deilig å ikke ha avgang fra Gardermoen før kl 12.10 og likevel er vi på Rhodos
kl 20.00.

Etterhvert flyr vi billig Rhodos - Heraklion en ettermiddag  :)

Når vi skal hjem flyr vi fra Chania Kl 6.45 - Athen - Frankfurt - Oslo og er på Gardermoen kl 14.20 med akkurat passe margin ( 45 min)  til flybussen hjem  :)
- den går med 2 timers mellomrom.

Men jeg forstår at det ikke er s å bra å komme til Athen kl 17.55 om man vil med ferger videre samme dag!
Kari

Kristian

Selvfølgelig er det fullt mulig å reise med Aegan, men det har hele tiden med reisen videre.

Jeg for min del skulle gjerne kommet til Kykladene samme dag. I så måte er problemet at man ike kan booke Oslo-Paros/Naxos med Aegean fordi disse flyes av Olympic og de har kapasitetsproblemer. Og til tross for at Aegean vel eier Olympic nå
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Med søkemotorer, f.eks. momondo.no, kan du søke fra Oslo til Paros/Naxos. Vi gjorde det i fjor og fikk både gode tider og god pris.

mouche

Har opplevd mer enn en gang at enkelte kombinasjoner ikke kan bookes direkte med flyselskapene, men fungerer når man bruker forskjellige søkemotorer. Opplever ofte at finn.no har beste søkemotor, men igjen må man prøve flere steder/veier/metoder. Tar litt tid, prøving og feiling gjør at man blir bedre på dette og el anvendt tid etter min erfaring. Har også opplevd å få bagasje inkludert via et av disse intrenettreisebyråene som man ikke får ved kontakt direkte med flyselskapet.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...