Logg inn med Facebook eller Google!

Klarte ikke å vente lenger, ny tur bestilt...........

Started by JanBe, 15. Jul 20, 10:44:30

Previous topic - Next topic

JanBe

I går bestilte vi ny tur til Hellas med fly til Athen.
Riktignok ikke før midt i september og 3 uker.
Det var viktig å kjøpe billetter som var fullt refunderbare om vi ikke ønsker å reise, så vi har full mulighet til å avbestille turen om vi ikke føler oss trygge nok til å reise i september og allikevel få pengene tilbake igjen.
Med SAS er slik billetter ganske så dyre, men fant ut at KLM ikke skulle tar så veldig mye extra for at man fikk denne muligheten.

KLM Standard økonomibillett som ikke er refunderbare om vi avbestiller, tur/retur Stavanger - Athen via Amsterdam for 2 personer kr 7542.-

KLM Flex økonomibillett som er refunderbare om vi avbestiller, tur/retur Stavanger - Athen via Amsterdam for 2 personer kr 9196.-

Ett pristillegg som vi er villige til å betale i denne situasjonen.
Derfor etter mange, mange år med SAS blir det nå KLM. Så får vi vente og se hvordan det går nå, når halve Europa og vel så det åpner opp for forflytning mellom grensene. Den neste måneden blir veldig spennende å følge med på............

Kritios

Så hyggelig :-)
KLM er bra selskap det, her flydd med dem utrolig mye rundt i hele Europa, til Afrika og to ganger til sør-Amerika.
Har ingenting å utsette på dem.
Og så er Amsterdam en alla tiders transittflyplass :-)
Skal dere farte rundt litt da eller skal dere bo tre uker på samme sted ?

Og bilturen regner jeg med dere bare har utsatt til neste år og ikke skrinlagt for godt ?
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

JanBe

Håper på biltur neste år, men vi får se hvordan dette går med coronaen. Lysten til å kjøre til Hellas er fremdeles veldig stor.

Slik vi har planlagt nå og bestilt en del forskjellige ting i Hellas som ferge, overnatting og leiebil, så blir det først 1 uke til Antiparos og så inn til Athen igjen og så leie bil i 2 uker og kjøre nordover til Eprius og ta det mer på sparket hvor vi drar, først og fremst med hensyn til vær, men det blir nok noen dager/uke i Dilofo som vi trives veldig godt i.

Brukte KLM veldig mye for 10 til 20 år siden, men så ble de veldig dyre, så vi gikk over til SAS, men nå er det motsatt igjen, SAS er blitt dyre og KLM er blitt rimeligere....

Det var også et moment til i det å kjøpe flex økonomi-billetter i forhold til standard økonomi-billetter og det er at det er lettere å om-bestille billettene om man ønsker det, noe som også kan bli aktuelt for vi har et alternativ om at vi også kan reise helt i slutten av oktober og godt inn i november. På den tiden er det mulig å oppsøke steder med mye skog og få fotografer noen helt fantastiske høstfarger, noe som jo er alt for tidlig i september/oktober. Men forhåpentligvis fremdeles gode og varme sommertemperaturer i september/oktober, så vi satser på det i år....


JanBe

Jeg hadde ikke håpet på denne utviklingen nå utover ettersommeren og tidlig høst.

KLM har kansellert flyturen, så da får vi avbestille, ferge og innenriksfly og leiebil og gi beskjed til våre venner på Antiparos at vi ikke kommer. Hadde ikke KLM kansellert hadde vi nok også selv kansellert for utviklingen har gått feil vei, spesielt i Hellas, Har på en måte ikke så lyst å reise heller under disse omstendighetene. Samtidig må jeg virkelig si at vi savner Hellas og muligheten til å reise dit. Rart å måtte avbryte tradisjonen vi har hatt i 27 år, å besøke Antiparos minst en gang hvert år, at et virus stopper oss fra å besøke Antiparos det 28 året på rad.

Når får vi anledning til å reise til vårt kjære Hellas mon tro................

JanBe

Quote from: JanBe on 02. Sep 20, 08:34:44Jeg hadde ikke håpet på denne utviklingen nå utover ettersommeren og tidlig høst.

KLM har kansellert flyturen, så da får vi avbestille, ferge og innenriksfly og leiebil og gi beskjed til våre venner på Antiparos at vi ikke kommer. Hadde ikke KLM kansellert hadde vi nok også selv kansellert for utviklingen har gått feil vei, spesielt i Hellas, Har på en måte ikke så lyst å reise heller under disse omstendighetene. Samtidig må jeg virkelig si at vi savner Hellas og muligheten til å reise dit. Rart å måtte avbryte tradisjonen vi har hatt i 27 år, å besøke Antiparos minst en gang hvert år, at et virus stopper oss fra å besøke Antiparos det 28 året på rad.

Vi har fått 3 turer til Hellas kansellert i år, når får vi anledning til å reise til vårt kjære Hellas igjen, mon tro................

kaka

Ja, det begynner virkelig å kjennes å ikke kunne reise nedover. Jeg har ikke fullt 27 års tradisjon til samme sted :) men kommer "godt" etter på flere årlige turer.
Det jeg savner mest er de fine turene <3
KariK

JanBe

WOOW!

Jeg har avbestilt fergetur med Blue Star,  søkt om å få depositum for leiebil for 14 dager tilbakebetalt og fylt ut skjema at jeg vil ha pengene tilbake til kredittkort for kansellert tur med KLM.

Alle disse 3 fylte jeg ut 1. september og sjekket akkurat kredittkortet og alle 3 hadde satt inn korrekt beløp med penger på konto, valuert til den 2. september, KUN 1 dags behandlingstid!!!!

KLM varslet om opptil 90 dagers behandlingstid, men håpet å kunne gjøre det på 60 dager, men kun 4 dager etter at jeg hadde søkt KLM om refusjon så fikk jeg svar om at penger var på vei. Leiebilfirmaet svarte dagen etter og det gjorde Blue Star også. Veldig rask og god service.

Det er noen annet enn f.eks SAS

mouche

Har selv billetter til Kreta 29.september med retur 13 oktober med Norwegian. Flighten 29.september har endret tidspunkt mens returen 13.oktober er "endret" til 10. oktober.  Returen 13. oktober fikk jeg konvertert til cashpoints med 20% påslag og det hele gikk påp sekunder mens billetten nedover 29.september kan jeg ikke gjøre noe med annet enn å kansellere og få igjen skatter som er "peanuts". Får avvente hva som til slutt skjer med flighten 29.september eller sende regningen til enten kortselskapet (Bank Norwegian) eller forsikringsseslkapet hvor jeg har reiseforsikringen.

Planen nå er faktisk en vintertur i januar/februar hvis det går noen fly da?

Kritios

Quote from: mouche on 08. Sep 20, 08:44:27Planen nå er faktisk en vintertur i januar/februar hvis det går noen fly da?

Det går alltid fly til Athen og videre derfra til Chania vet du :-)

Selv satser jeg på å overvintre her nede :-)
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

JanBe

En vintertur hadde ikke vært dumt. Har et stort håp om en gang reise til Zagori når det er mye snø der og fotografere da........

mouche

Quote from: Kritios on 08. Sep 20, 19:50:58
Quote from: mouche on 08. Sep 20, 08:44:27Planen nå er faktisk en vintertur i januar/februar hvis det går noen fly da?

Det går alltid fly til Athen og videre derfra til Chania vet du :-)

Selv satser jeg på å overvintre her nede :-)

Hva det gjorde vet jeg for har hatt årlig tur i februar/mars via et eller annet sted pluss Athen og deretter til Chania, men hva som skjer til vinteren er ikke like godt å si med sikkerhet.

Har stor sans for din løsning med å overvintre!

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...