Logg inn med Facebook eller Google!

Stein seiler i 4 uker

Started by stein, 12. Aug 14, 15:04:17

Previous topic - Next topic

stein

Hviledag på Syros. Da måtte vi på topptur  :)


Fikk et par skikkelige regnskurer på formiddagen.
I morgen går ferden videre til Kithnos.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

marjana

Hei, Stein! Jeg har sendt deg en PM.
Synd vi ikke møttes på Syros, men jeg har nesten ikke sjekket mail og meldinger på flere dager, så jeg så ikke meldingen din før nå. Jeg har vært ute på stranda i Galissas der det var mange Galissasvenner fra tidligere år. Det var ikke lang tid dere var i havn i Ermoupolis, men det ser jo ut til at det ble et bra opphold! Bildet fra toppen ved kirken Anastasia er jo kjempefint! Vi får ha et møte på Syros til gode til en annen gang!

Fin tråd om seilingen deres, forresten, og god tur videre!
Glika i zoi

stein

Har vært i Merikas på Kithnos.  Gikk videre i dag tidlig til Poros..  7 timer på skrå .

Bilde fra Merikas i dag tidlig
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

21. Sep 14, 12:30:14 #51 Last Edit: 21. Sep 14, 12:41:42 by stein
lange strekk til Poros, Athen, Poros og nå en kort tur til Hydra. Sitter på stamstedet for gyros.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

polyanna

Artig å følge turen din. Har vært innom bloggen og lest meg opp på detaljene. Bet meg for øvrig merke at du er fornøyd med Ryan air. Fint æ høre at det fungerer veldig mye bedre enn ryktene. - Må være den bortimot fullkomne måten å besøke øyene på. Håper dere har hatt det bra!

Fia

Vi kom til Poros i går, fra Hydra. Bor ved Askeli beach, men skal flytte på oss i morgen. Blir en bytur i morgen kveld. Har jeg forstått det riktig når jeg har for meg at denne øya står ditt hjerte nær, Stein? 😊
Den som er lei av å reise er lei av livet...

stein

Ermioni etter en deilig blikk stille natt. Vi skal videre til Vathi på Methanahalvøya. Passerer gjennom Poros straight. Du får vinke Fia :-)

Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Quote from: polyanna on 21. Sep 14, 21:56:23
Artig å følge turen din. Har vært innom bloggen og lest meg opp på detaljene. Bet meg for øvrig merke at du er fornøyd med Ryan air. Fint æ høre at det fungerer veldig mye bedre enn ryktene. - Må være den bortimot fullkomne måten å besøke øyene på. Håper dere har hatt det bra!


Hei, takk for hyggelig tilbakemelding. Men jeg har nok aldri flydd Ryan Air  :o
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Hjemme igjen etter akkurat en 1 måned i Hellas. Være ute i friluft med andre mennesker 16-18 timer hver dag, sove i en trang lugar, gå på do og dusje i et bitte lite bad, blir litt sliten av slik. Godt å komme hjem. Men vi hadde en fantastisk tur, og alle som var ombord i løpet av de 4 ukene virket veldig fornøyd. Nytt mannskap hver uke, tilsammen 18 personer fikk oppleve seiling fra øy til øy i Hellas.

Jeg ble kanskje mest fornøyd med den andre uka. Vi seilte Athen, Kithnos, Serifos, Milos, Folegandros, Ios, Anafi og Santorini. Besteg 5 Choraer og så flott natur blandt annet på Milos og Polyagos. Vi ble bergtatt av noen enormt flotte og fargerike formasjoner som stakk opp av sjøen der vi passerte Polyagos. Håper jeg får noen fine bilder som jeg kan vise som de andre på båten tok.

Får samle meg litt og hvile litt og komme ajour på jobben, så blir det nok litt mer fra turen her på tråden.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Ole

Velkommen hjem! Gleder meg til flere inntrykk fra turen!

marjana

Stein, jeg lurer på hvem som er i havna nå. To par i 70-årene i en vanlig seilbåt. Flagget er norsk, men med kongelige symboler i midten av flagget.

De satte seg ned rett ved siden av meg på en taverna i går. Jeg sa ikke at jeg var norsk, og de snakket stort sett om seiling, og skulle ligge i havn her i Ermoupolis i fire dager. Båten heter Sunshine eller noen sånt. De virket veldig hyggelige, og klaget ikke på maten, men spurte litt.

Noen du kjenner?
Glika i zoi

stein

Quote from: marjana on 09. Oct 14, 14:11:23
Stein, jeg lurer på hvem som er i havna nå. To par i 70-årene i en vanlig seilbåt. Flagget er norsk, men med kongelige symboler i midten av flagget.

De satte seg ned rett ved siden av meg på en taverna i går. Jeg sa ikke at jeg var norsk, og de snakket stort sett om seiling, og skulle ligge i havn her i Ermoupolis i fire dager. Båten heter Sunshine eller noen sånt. De virket veldig hyggelige, og klaget ikke på maten, men spurte litt.

Noen du kjenner?


Nei, ingen jeg kjenner tror jeg. Hvis det norske flagget et bak, er den registrert i Norge. Sunshine er en modellbetegnelse på en Janneaubåt, fransk.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...