Logg inn med Facebook eller Google!

..Till Karpathos i september 2014

Started by Mikke, 31. Jul 14, 00:30:32

Previous topic - Next topic

Mikke

....häromdan fick jag mail från Tommy i Malmö, som berättade att han skulle flyga till Karpathos 7:e september och stanna en vecka....Dessutom ska han bo på Garden Villa......... :) :) :) :)
I samma mail tipsade han mej vänligen att han hittat en biljett ( 498 SEK) från Landvetter till Rhodos samma dag, alltså kikade jag också,fast jag var på jobbet... Den fanns kvar, men min bankdosa befann sej hemmavid... :( :( :( Hade förstås åkt bil till jobbet, men den hade kokat dan innan, så jag var obenägen att ta den, men fick ta firmabilen. Alltså, raskt hemåt för att hämta dosan, samt lika raskt tillbaka...( tänkt om biljetten var såld..??) Men det var den inte, och nu är den min.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Ole

Grattis, Mikke! Herlig følelse! :)

Mikke

Takk,takk alle for glade tillrop !!
Nu gäller det minsann att INTE upprepa senaste  fadäsen med 9 kg:s övervikt vid incheckningen. Igår tog jag upp ryggsäcken (den stora..) och kollade ifall jag fick plats med fiolfodralet inuti, och det gick med ett nödrop....Får se om jag packar runt om den och sen har en liten ( godkänd storlek) rygga som handbagage,och om dessa två väger under 20 kg tillsammans, så ska jag klara mej.........( tror jag )...för det fanns nån liten klausul angående personer ( som jag) som köpt flygstol, skulle ( eventuellt) slanta 200 SEK extra för bagage.....???
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Så är det nuförtiden Mikke :-\ Man får betala 200 kr om man bara har flygbiljett, vet inte om det gäller för dom som har bokat hotell också! Jag fick betala i Juni :-\

Riitta

Mikke

...jahaja du Riitta....det är med bagaget( och övervikt)  dom försöker få in mera stålar numera......SAS har ju 23 kg incheckat och 8 kg handbagage,d.v.s ELVA kilo mer än TUI....
Egentligen kunde jag ju resa me bara handbagage, för det finns några kassar med mina grejer i källarn på Garden Villa...
När jag  slutar jobba på universitetet om ett år ungefär, så funderar jag på att ta tåget ner. En dag hit eller dit har väl ingen större betydelse då, antar jag. Det har det väl inte gjort hittills heller för mej....
Jag gillar tåg mer än flygplan, och en gång för inte alltför länge sen tog jag tåget till Italien. Inte hela resan på en gång, utan jag stannade och pustade en vecka i Prag.... ;D ;D ;D ;D
Bodde på vandrarhem på en liten ö i floden som rinner igenom Prag, och som tur hade jag öronproppar....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Mikke, då går nog pensiospengarna till tågbiljetten :) Häromdagen hörde jag i radion om hur dyrt det är och åka tåg i Europa nuförtiden :-\En tågresa ToR Stockholm-London kostade runt 6000 kr :-\

I morgon kan man flyga från Landvetter till Karpathos 2 veckor för 589kr :)

Riitta

Mikke

...hm...jo..ja...Har väl inte funderat  :cute: :cute:särskilt mykke på min (ev) tid som p-e-n-s-i-o-n-ä-r, men med tanke på mitt mykkna deltidsjobbande :dream: :dream: :lese: :lese: :lese: så lär det bli rätt lite, 7-8 SEK i månaden eller så..... :( :( :( :( :help: :hair: :hair:
Kanske skulle man kunna lifta me långtradare??   :-- :-- :--;) ;) ;) ;)Ta me gitarr/mandola/fiol och lira sej fram genom Europa.. :gitar34: :gitar34: :gitar34: :gitar34:..Stå där,tungt lutad mot gitarren, efter vägen med en skylt: :help: :goodjob: :goodjob: :spam: :spam: fattig svensk pensionär vill gärna åka me till Grekland... :kissand: :kissand: ;D ;D ;D ;D ;D
Mikke :sleep:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Du brukar ju vara bra på och hitta billiga flygbiljetter, så du kommer nog och kunna resa till ön även i fortsättningen ;)

Riitta

Mikke

....hm, jo Riitta, hittills hare ju gått rätt bra att hitta billiga biljetter, så kanske skulle jag starta en liten,enmans ( engubbs?) rese/biljettbyrå på Nätet....Vendels PyttePriser??  ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...igår pinglade jag bl.a till Chronis Panaretos som ( förstås..) var på Pelagos. Mykke folk, sa han och lät glad ( och lite upptagen..) så jag snackade inte så mycket, utan ringde upp Antonis Panaretos ( som oxo va på Pelagos..) Han var också rätt upptagen, och det är ju bra,tykker jag....Gott om gäster,sa dom bägge iallafall. Sen pinglade jag Nena som också var i sin taverna, mittemot Constantinos Palace. Glömde fråga henne om dom börjat med det högljudda diskot, men det får vi hoppas att dom inte gjort, eller att ljudnivån är lägre....Hon, Nena, hade också haft rätt ok med gäster, men inte så många skandinaver, men jag tror att det kommer mer av (oss ) i september,så vi ses på Karpathos !! ;D ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...hej ! Dagarna går,blir allt mörkare,  och sommarvärmen verkar ha lämnat oss.... :(
Fast idag var jag med om nåt bra, min senaste motesykkel gick genom besiktningen utan problem.... ;D ;D ;D
Såklart det regnade när jag åkte dit....
Fast jag börjar ju bli en gammel göbbe, så jag är inte riktigt säker på att jag ska fortsätta åka hoj....Men i vikke fall, så kommer jag väl att puttra runt några veckor innan jag sticker till Karpathos,så får jag känna efter ordentligt hur jag vill ha det, hoj eller icke....
Ska man sälja motorcyklar, så äre nog bäst att vänta till våren, inte hösten.....
Innan jag reser så ska två båtar upp också, så det är nog bäst att börja väldigt snart.
Sen gick gräsklipparn sönder häromdan, antagligen samma fel som för en månad sen.
Det händer alltid nåt som man inte kan förutse, och antagligen är det det som gör livet intressant, om än en aning besvärligt innimellan..... ;) ;)
Fellman från Stockholm ringde mej  häromdan från Karpathos, det var trevligt.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

kaka

Det virker som du omgir deg med mange motorer , Mikke, - og trives med det og de utrfordringene det gir :D
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...