Logg inn med Facebook eller Google!

Turné i Doddisene 2014

Started by Anders, 17. Jun 14, 19:26:59

Previous topic - Next topic

Tjorven

Det der romansebostedet så jo ut til å ligge midt i blinken  ;D Nissyros høres spennende ut, men flere dager på Rhodos til fordel for vakre Symi  ??? Hmm.... Dere bør putte inn minst et par dager der, lover dere at dere ikke vil angre på det  :-* Som det ble sagt i en annen tråd; det er først etter at dagsturistene fra Rhodos har dratt tilbake at man får den rette Symi-feelingen. Og dere bør også få med dere kveldsstemninga  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Det har litt med "logistikk" og gjøre :-) Båtforbindelser, rom, bagasje, priser etc. Samt fysikken min :-) Er ikke noe kar i bratte oppovertrapper :-)

Tjorven

Skjønner. Å hekle sammen ei reiserute med trøblete ferjeruter er ikke alltid like enkelt, nei. Men bare for å si det, du trenger ikke å kravle oppover de bratte trappen opp til Chorio, det går fint an å oppholde seg nede i havnebyen. Der er det mye flatmark, koselige smug og herlig havutsikt fra en eller annen taverna/kafe langs hele havna  :-* Det blir nok bra uansett hvor dere havner, dere evner jo å finne fram til den gode Hellasfølelsen hvorenn dere er  :) Fortsatt god planlegging, spennende med nye uoppdaga steder, sant ja?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Hm.... nå har du nesten overbevist meg :-) Hvordan er det å finne overnatting der? Noen som vet? Og noen som har erfaringer med hotel Afendoulis i Kos by? Det lovprises på TripAdvisor og alle andre steder.

polyanna

Har likt meg godt på Afendoulis, og kommer til å bo der igjen. Helst rom mot gaten, ingen sjenerende trafikk. Veldig kjekt noen dager før hjemreise, for eksempel, når 'asfalten kaller'. Enkel gresk standard, ok senger, ac inkludert. Rent og ordentlig. Rommene har (i hvert fall før) en minibar som jeg fyller med egne ting. Men et felleskjøkken i første etasje er disponibelt. Og vil en ha en øl eller annet, forsyner man seg selv og noterer hva man bruker.

Jeg trives godt på disse enkle familiedrevne hotellene. Afendoulis har ikke restaurant (en fordel, ikke bråk om natten). Finnes supergode tavernaer i umiddelbar nærhet, Alexis, eieren, kjenner området og kan anbefale. Han vet alt som er å vite om Kos, og deler generøst kunnskapen sin. Ellers - det tar ca 10 minutter å gå til busstorget, enda kortere tid å spasere bort til havnepromenaden og sentrum.

Anders

Tusen takk for svar, polyanna. Vi avslutter med 5-6 netter på Kos. Har hatt kontakt med Alexis og han veldig ivrig etter å dele info, ja :-)  Ser lovende ut, dette :-)

Anders

Fikk "thumbs-up" fra reisefølget etter en gjennomgang av reiseplaner... :-)   Tror nok ganske sikkert det blir en avstikker til Symi, ja :-) 

Anders

Litt vittig... mens vi satt her og jeg viste frem bilder og linker og bosteder og fergeruter etc etc.... så plinget det inn en melding til henne fra en venninne. "Gled dere til Nisyros"!  De var der bare på dagstur fra Tilos, men lovordene haglet :-)  Så nå gleder jeg meg enda mere :-)

Anders

Bare 31 netter til... :-)  Gleder meg veldig til alt det nye og hittil usette. Og Nisyros by var visst en bedårende perle... ummm

Greece-Traveller

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

Fine bilder! Begynner jo og bli noen år siden... håper det ikke har forandret seg så altfor mye :-)


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...