Logg inn med Facebook eller Google!

Turné i Doddisene 2014

Started by Anders, 17. Jun 14, 19:26:59

Previous topic - Next topic

Kristian

Var inne på Flisvos, nesten blikk på St. George og masse i strandstolene.

4 rader.

Undres når du angrer?
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Hvordan skal jeg kunne angre på et valg noen andre har tatt for meg? HUN var mitt valg for noen og tredve år siden, og det finnes ikke nok solstoler her i verden til å få meg til å angre på DET valget... :-)

Anders

Rent bortsett fra det, så har Google Street View (etc) vist at jeg antagelig blir et hode kortere når vi kommer frem :-)  Dat's laif.....

Anders

Ingen som kjenner til Archangelos? Rom til 25 € natten... indikerer det lavere kvalitet eller veldig avsides? Hovedveien går tross alt gjennom byen, så vi skal nok få med oss litt av hvert, men noen som har en formening om stedet og prisen?

filhellener

26. Jun 14, 23:25:17 #16 Last Edit: 26. Jun 14, 23:51:41 by filhellener
Quote from: Anders on 26. Jun 14, 20:39:42
Ingen som kjenner til Archangelos? Rom til 25 € natten... indikerer det lavere kvalitet eller veldig avsides? Hovedveien går tross alt gjennom byen, så vi skal nok få med oss litt av hvert, men noen som har en formening om stedet og prisen?



Jeg har vært innom byen Archangelos, Anders, hvis det er der dere skal bo? ( og ikke på et hotell som heter Archangelos)
Den ligger i et området av Rhodos vi liker, spesielt pga de fine strandområdene i nærheten.
Du har sikkert sett på kartet at den ligger på østkysten, ca 3 mil fra Rhodos by. Byen har 5 - 6000 innbyggere og er en by, uten  mye "turist tingel - tangel", et sted hvor de holder på tradisjonene !
Det er helt sikkert mye hverdagsliv å få med seg der  :)
Nærmeste strand er Stegna, ellers er det ikke så langt ( med bil litt tilbake mot R by)  til den  fineste stranda på Rhodos, Tsambika! -  kjører du andre veien, passerer du trivelige Haraki ca ei mil før du kommer til Lindos .Kjører du innover i landet er det flere fine landsbyer i området  :)
Vi bodde noen dager i Haraki i april  for noen år siden. Mine referanser er fra l a v sesong, april og november, så hvor idyllisk Stegna, Haraki og Lindos er i september vet jeg ikke, Men  Archangelos er vel ikke så påvirket av sesong  :)
Jeg vil si at det ( nesten) er et must å ha bil, selv om det g å r busser. Taxi fra flyplassen koster vel endel euro? - så kanskje det er bra å leie bil på flyplassen?
Kari

Anders

Takk for svar. Mener byen Archangelos, ja :-) Høres jo bra ut, det der? Får ikke håpe det er for langt og bratt opp fra Stegna, da :-) :-) :-)
Nå blir det antagelig til "kun dagsbesøk" på Symi, og flere dager enn tenkt på Rhodos. Men satser på at vi klarer å finne oss et rom inne i gamlebyen etter hvert. Til litt mer akseptable priser. Så får vel Nissyros noen dager, før Kos får en liten uke.
Leiebil vet jeg ikke.... kanskje etter hvert. Men det er vel mulig å leie sånne forvokste plenklippere :-)

JohnS

En del år siden vi var innom Archangelos nå, men da var det en meget gresk by, lite påvirket av turismen, som bl.a. holdt på siestaen, så det meste var stengt der da vi var der.  Men vi rusla da såpass mye rundt og titta på kryss og tvers at vi greide å glemme hvor vi hadde parkert, så det tok en god del tid å finne bilen igjen....  Akkurat det er vel det sterkeste minnet fra byen.   ;D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

Hehe... vet ikke hvordan jeg skal tolke den der... var byen så lite distinkt at den lignet parkeingsplassen i Disneyland, eller så interessant at det var lett å glemme seg bort? :-)  Får være obs på det med siestaen da. Men regner vel helst med at vi "bare" skal bo der, så det skal nok gå greit :-)

Atle

Quote from: Anders on 01. Jul 14, 17:54:20

Leiebil vet jeg ikke.... kanskje etter hvert. Men det er vel mulig å leie sånne forvokste plenklippere :-)


Har kjørt litt selv rundt på Rhodos med moped som igrunnen har samme fart som disse forvokste gressklipperene og vil vel ikke anbefale det. Veiene på Rhodos er type "hurtige" ihvertfall fra Lindos mot Rhodos by. Alt går jo ( det gikk jo med moped ) men ville aldri gjort det igjen.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Jo, jeg har for så vidt tenkt i de samme baner. Men tenkte at jeg kanskje ble litt "akklimatisert" til tempoet etter noen dager, så vi kan få sett litt av innlandet på den måten vi liker best. Går vel ikke i hurramegrundt-tempo over alt vel?

Anders

Hm... merker at jeg begynner å bli eldre.... nettopp booket et dobbeltroms-studio på Nissyros. Blir ikke mye igjen av den der "på-sparket"-feelingen da :-) Men tilbudet var nesten for godt til å si nei til... 30€ natten med bare litt luft mellom verandaen og sjøen. Gleder meg til morgenkaffe og soloppgang....

Anders

Plasseringen ser jo ikke dum ut.... gjør den vel?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...