Logg inn med Facebook eller Google!

Mikke till Karpathos september 13

Started by Mikke, 09. Aug 13, 00:16:08

Previous topic - Next topic

Mikke

09. Aug 13, 00:16:08 Last Edit: 09. Aug 13, 00:19:53 by Mikke
...ja, så hittade jag (äntligen) en tämligen billig (498 SEK) enkelbiljett(Fritidsresor) till Rhodos från Landvetter torsdan 5:e september....Innan dess låg biljettpriserna som lägst runt ca 12-1300 SEK, och den som jag var peau vippen att köpa gick från Landvetter till Barcelona och sen till Rhodos....Den trippen skulle ta ca 12 timmar och bolaget heter Vueling, har jag för mej....
Planet lyfter 17.50 och landar på Rhodos 22.25. Färjan Prevelis går sen på söndag, men ingen bra tid....Halv tre på morron, men jag får väl se hure blir....Kanske tar jag planet över istället....
Så nu blir det till att fixa det som skall fixas hemmavid...Bilen ska förhoppningsvis få nya stötdämpare runt om och snipan Hedvig ska upp i trägårn i god tid..Till dax dato har jag tuffat ca 175 sjömil eller ca 330 km med henne.....så denna sommar ska jag verkligen inte klaga.....
..Den "nya"motorcykeln (Kawasaki EN 500 Vulcan 1997) jag köpte förra året har jag faktiskt inte kört en meter i sommar, får jag skamset erkänna, men hoppas att få dra några repor med hoj på Karpathos som tröst.....Den gamla hojen (Yamaha XJ 600 1989) ska säljas, om nu nån vill köpa den.....Men förhoppningsvis kommer det en vår igen..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Ole

Herlig med tur i boks, Mikke! :) God tur, og kos deg på din elskede Ø!  :blomst3:

Mikke

09. Aug 13, 01:00:07 #2 Last Edit: 09. Aug 13, 01:02:03 by Mikke
...takk Ole !! Jo, det ska bli skönt att komma ner, senaste trippen hade jag tyvärr ganska ont i armen, och inte blev den bättre av att måla staket.... ;D ;D ;D ;D Sen kom jag inte åt tandläkarn heller, som lök på laxen,så det blev ju bara ca 2 veckor.....
Nu i september  kommer jag ner ungefär när Riitta å Leif, Tomas och Bingan också åker ner, plus diverse andra från Norra Europa....Det brukar bli en rejäl samling nordbor på Karpathos i sep/okt..... 8) 8) 8) 8) 8)

När  dyker du et consortes upp på Karpathos, Ole ?
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Det var ju bra att du hittade en biljett till Rodos, så du slipper fara hela Europa runt ;) Karin hade ju tur med tandläkaren :D Bara klev in där och fick tanden lagat samma dag och gratis för hon var så trevlig :D Du får testa samma metod ;) :D

Riitta

Mikke

Hihi....jo,så kan jag ju göra, men dels är Karin mykke charmigare än jag och sen har jag ju vurt "patient" hos Spanos i sju-åtta år.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Sen slipper jag ju som du skriver, resa runt Europa oxo....Så vi ses på Karpathos !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

marjana

Uansett, hvor du er, gå til tannlegen!
Glika i zoi

Mikke

Yep, will do for sure.... ;) ;) ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...apropeau tannläkarn,så mailade han mej idag, det var ju trevligt !! Det var lite oväntat, men känns bra.
Har också kikat lite idag på bl.a Fritidsresor, som jag flugit hem med flera gånger. Men när jag som vanligt klickade på sista-minuten-resor, så kom det upp en ny sida utan resor hem.... :-[ :-[ :-[
Nåt måste ha hänt merom, så jag skrev och frågade. Gjorde därefter en sökning 12 oktober på Skyscanner, och bl.a Norwegian flyger från Athen till Arlanda för runt en tusing,så det grejar sej nog med hemfärden.....Annars får jag väl lifta eller ta tåget.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Den dagen,den glädjen....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...fick svar från Fritidsresor, och visst säljer dom fortfarande enkelbiljetter  FRÅN utlandet bl.a Grekland, TILL Sverige. Däremot har dom lagt ihop sökningen med den "vanliga" sökningen,d.v.s tur/retur....Jag tyckte den tidigare presentationen av tillgängliga enkelbiljetter var bra, för då såg man allihop som en lista....I vikke fall är det bra att dom fortfarande säljer flyg hem...
Sen fick jag ett mail från Andreas Diakidis (Zephyros Village) som hade tagit ledigt från gatuchefsjobbet till den 24 augusti, och han lät meddela att Lilla Annexet tvärs över gatan var färdigt, och att sönerna Logothetis och Minas skulle resa tillbaka till skolan på Cypern, och att mamma Maria skulle fara dit,fast lite senare....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...förberedelserna för Karpathosresan äro nu i fuller gång.....
I trägårn håller jag på att fixar till en plasteka ( 4.30m) vars relingslist var dålig, så den har jag bytt. Det gick åt ca 35-30 meter trälist,vilket inte var gratis.... :( Men nu har jag börjat sätta igång med att olja,betsa och lacka.....Så den blir nokk ferdig inom noen dager....
Sen ska ju den vackra träsnipan/snekka Hedvig upp och täckas, alltså måste jag titta över båtvagnen och fylla luft i däcken...Sen ska Finnjollen Faxe (Nr 562) upp och täckas. Att byta stötdämpare på bilen blir det nog inget av, iallafall före resan....
Untzuweiter ad nauseam.... ;D ;D
Passet gäller till 2016 och biljetten är printad i tre ex....Rum beställt hos www.mango.grpå Rhodos  som vanligt, men färjan till Karpathos går söndag morron halv tre....Jag tror det blir flyget över denna gång..
Förhoppningsvis kommer jag inte att ha 30 kg med mej denna gång.....men man ska aldrig säga aldrig.... ;) ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Kristian

Får du direkt fly eller blir det om AThen?
Kristian/Planer er til for å utsettes

Mikke

Hej Kristian!
Jag flyger  direkt från  Landvetter (Göteborg) till  Rhodos och landar ganska sent, 22.25.
Men om vi får bra medvind (tailwind) så kommer vi fram tidigare...... ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...