Logg inn med Facebook eller Google!

Reiser på søndag - lurer på vindforholdene. Og om Seaside og Almyra

Started by zippi, 31. Jul 13, 09:39:53

Previous topic - Next topic

zippi

Like før avreise til Karpathos!
Vi skal bo i byen. Er det noen som vet hvordan vind-forholdene er der nå for tiden? Leser på yr at det skal være liten kuling - håper ikke det stemmer..... Men i tilfelle: hvor på øye er det minst vind?
Og om noen vet om det er langt fra Almyra village til de nærmeste spisestedene (små barn som ikke orker å gå så langt). Noen som har bodd der kanskje?
Og om Seaside holder koken. Jeg drømmer om å sitte der med en Mythos og se utover havet. Oh lykke!

Tore

Jeg besøkte selv ikke Seaside når jeg var på Karpathos tidligere i sommer,men så vidt jeg vet er Seaside i drift.Nærmeste spisested i forhold til Almyra Village tror jeg er Zorianas place,og uten at jeg kan angi eksakt hvor langt det er dit,så skulle ikke det være noen lang spasertur.Deretter når en kommer til det store hotellet Konstantinos Palace og så videre et stykke så ligger det mange spisesteder.Dette er heller ikke veldig langt.Til havna i sentrum er det imidlertid et drøyt stykke å gå og trolig vel langt for små barn.Hvor det blåser minst på Karpathos, synest jeg er vanskelig å si sikkert.Mest blåser det nok nær flyplassen.Det blåser neppe mest i Pigadia.I Lefkos ved sandstranden med tavernaer rundt bruker det å være nærmest vindstille,og denne stranden er barnevennnlig.Vindforholdene på Karpathos nå kan jeg ikke svare på.Jeg har ikke bodd på Almyra Village,men det jeg har hørt og lest om hotellet er bare positivt.Lykke til med oppholdet på Karpathos.

Mrs Effie

Hei Zippi! Du fikk vel kanskje ikke vært på Seaside? De var stengt fra 4. august og i 16 dager framover pga eierskifte. Han som sto som eier før døde i sommer, og da måtte de stenge for å få endret på lisensen. Får håpe du kan oppsøke Seaside neste sommer, regner med at de er der igjen da - dog ikke med den fantastiske mannen som har drevet det i alle år, og heller ikke hans Anna (og hennes familie)  :(
Min niese og nevø var en del på Almyra og spiste lunsj i slutten av august, de var veldig fornøyd med store gode porsjoner der:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...