Logg inn med Facebook eller Google!

Ungt par til Karpathos - spørsmål

Started by Wench, 30. May 13, 14:19:51

Previous topic - Next topic

Wench

Takk for tips til spisested/cafe! :)

Er det mulighet for å ta båt til Kreta eller Rhodos? Eller er det for langt?

Kom gjerne med flere tips til spisesteder, utesteder, butikker etc! Og det hadde vært supert med en enkel veibeskrivelse i tillegg :) Ikke lenge igjen nå!

Niaas

23. Jul 13, 19:19:36 #13 Last Edit: 23. Jul 13, 19:23:06 by Niaas
Hvor lenge skal dere være på Karpathos?
Det går båt til Rhodos og Kreta, men den går bare tre-fire ganger i uken. Dere kan sjekke tidene her:

http://web.anek.gr/portal/page/portal/ANEK_prod/Routes_Timetables

Hvis dere liker å snorkle så er det mange flotte steder hvor det er kjempefint å snorkle! Dra til de forskjellige strendene nordover langs østkysten, eller til Ammopi-stranden litt sør for Pigadia.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Tore

Har besøkt Karpathos årlig i flere år,og min erfaring er at maten på spisestedene er generelt meget god.For min egen del vil jeg gjerne anbefale Maxim som ligger ca. midtveis på strandpromenaden i sentrum av Pigadia.Maxim har god bredde på menuen,god mat,avslappet steming,god og vennlig service og rimelige priser.Vil også nevne Elea som ligger litt bak havnepromenaden i en sidegate etter å ha besøkt denne reastauranten et par  ganger i forrige måned.Elea har svært god gresk mat.Servicenivået på Karpathos er gjennomgående høyt.Øya er i så måte i positiv forstand preget av nære relasjoner til USA p.g.a. tidligere stor emigrasjon.Ønsker dere til lykke med valget av Karpathos som reisemål og håper at Dere vil bli fornøyd på denne flotte øya.

filhellener

"Mesogeio" på Strandpromenaden har også kjempegod  mat og er et trivelig sted synes vi :--
Kari

Jorund

24. Jul 13, 00:27:07 #16 Last Edit: 24. Jul 13, 00:30:23 by Jorund
Jeg kan anbefale dere og ta en taxi opp til landsbyen Menetes ca 10 min. Der er det en koselig resturang Pedika som ligger på hjørne. Der får dere førsteklasses gresk mat, trivelige folk som driver dette stedet.
Nede i Karpathos by vil jeg anbefale Mike's og Akropoliz det er to resturanter med god mat. Mike's har mest gresk mat og på Akropoliz har de litt av hvert.
Har dere lyst på Pizza så kan jeg anbefale Uno. Den ligger helt nede ved havna.  :cheers:

God tur  :vinke: dere kommer helt sikkert til å bli fornøyd med Karpathos. Drømmeøya våres.  :yes: :hodehopp:

En flott strand dere bør besøke er Diakoftis ,den ligger helt på andre siden av flyplassen. ( lei en moped) et lite stykke å kjøre men jeg kan love dere at dere ikke blir skuffet.  :solsky: :ferie:

Wench

Niaas, vi skal være der i to uker :-) Tusen takk for flere tips alle sammen! På denne ferieturen skal vi prøve å gå på mange forskjellige spisesteder.

Hva bruker dere å finne på når dere er på Karpathos? Og snorkling hørtes gøy ut! Jeg har aldri prøvd. Hva trenger man av utstyr, og er det dyrt å kjøpe inn?


Tore

25. Jul 13, 17:29:29 #18 Last Edit: 25. Jul 13, 17:35:16 by Tore
Det er mange flotte strender på Karpathos,de fleste på østsiden :Achata,Kira Panagia (kjent fotomotiv),Apella (en av de nydeligste strender i Hellas),Agios Nikolaus nedenfor Spoa (fredelig idyllisk sted med en liten strand med solsenger).På vestsiden ligger Lefkos ca. en times kjøring fra Pigadia.Det fineste stedet her synest jeg er bukten med sandstrand med flere tavernaer rundt.Her er det lite/ingen vind og nesten ikke bølger.Alle disse strendene har en eller flere tavernaer slik at en kan spise lunsj der.Selv unngår jeg å besøke Achata med bil da jeg synest veien er for smal og samtidig ingen sikring ved veikanten selv om det er bratt utfor.Leie av bil eller annet motorkjøretøy kan være en god ide dersom en prioriteter strandliv slik som undertegnede.Det bør nevnes at veiene på Karpathos til dels er smale og svingete,og landskapet er kupert.Kjøringen er således konsentrasjonskrevende og krever full aktsomhet.Forøvrig er det også tilbud med utfluktsbåter (Love boat og Sofia my love)som går til strender på østskysten med lunsj med souvlaki inkludert mens øl og mineralvann ikke er inkludert.

fila


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...