Logg inn med Facebook eller Google!

Parga 2013

Started by Thodo, 12. May 13, 15:57:41

Previous topic - Next topic

Thodo

Så kom trangen snikende innpå meg igjen, jeg skimtet den først i øyekroken da den kom smygende innover dørterskelen ... -"Fy fa..", tenkte jeg, -"nå har jeg glemt å lukke døra igjen og da tar det ikke lange stønna før disse udyra kommer inn." Så jeg gikk bort til sofaen å fikk fart på katta med en gang, å ba pus finne detta dyret å drepe .... Men det var for sent, det hadde allerede angrepet meg med all sin styrke. Så jeg ble tvunget til å sette meg ned forann laptop'n å logge meg inn hos Ving. Trua meg til å studere reisekatalogen for Parga. Og før jeg viste ordet av det så hadde dette fæle udyret som lyder navnet Trangen fått meg til å bestille, ja ikke bare bestille, men også fått bankortet mitt slitt løs fra sin faste plass i lummeboka .. Tvunget meg i kne å fått tippa inn både kortnummer og kode ... Klikk godkjenn betaling, sto det med rød tykk skrift over hele skjermen ... Og lydig og vel dressert som jeg er så var det akkurat som om jeg ikke hadde noe annen mulighet enn å følge ordre ... KLIKK .. Lyden sang høyt i ørene på meg, og plutselig så var dette fæle udyret forsvunnet ut døra igjen. Og der satt jeg da, plutselig flere tusen kroner fattigere. Men blidere enn dere noen gang kan forestille dere. Så da var det bare å ringe opp den eneste personen som jeg kan tenke meg å dra på tur sammen med.
-"Hei, det er bare meg", sa jeg, -"nå har jeg bestilt to uker til Parga og Baywatch i månedskifte august-september, blir du med?"
Tja, det gikk litt frem og tilbake et par minutter, men så lysnet verden igjen. Klart hu hadde lyst til å bli med, jeg spanderte jo ... Så nå går vi begge to å gleder oss til å hilse på Maria igjen. Og nå fordyper vi oss over alt vi finner av turer og utflukter fra og rundt Parga. Vi hadde jo så mange fine turer i fjor, men samtidig så var det mange turer vi hadde lyst til å ta som vi ikke rakk å gjennomføre. Så nå pågår planlegging av reisa for fult, og jeg som er så sjefete og sta må vel bare finne meg i å bli med på sjefas alle små påfunn. Men jeg liker det.

God sommer til alle dere som har giddi å lest dette vrøvle fra meg  8)
Sommerklemzer deles ut i hytt og pine til dem som vil ha ...  :D :D 8)

karri

Nå som du er kvitt udyret Trangen, kan du sette deg godt til rette og vente, snart vil reisefeberen komme snikende ;)

Og god sommer tilbake til deg, fra ei som ikke har lest noe vrøvle!! Men, bare gode ord om det jeg kaller reiselyst  8)
Kan ikke annet enn å ønske riktig så god tur!
KARRI

Thodo

Tusen takk, Karri .... må vel bare si at reisefeberen har begynt å snike seg innpå allerede ja ..  ;D

Tjorven

En ganske god og gjenkjennende beskrivelse av Hellaslengsel det der, Thodo  ;D 8) ;D  Det er en herlig lykkefølelse når billetter er bestilt og man vet at man skal tilbake til Hellas igjen  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thodo

Nu sett æ å titter på bildan fra i fjor ... Drømmer mæ tebake, å bare længte ætte d øyeblikke en iskald Mythos sklir ne igjønna strupn førr å slokke tørsn i varmn .. :-D
Vi har jo så et godt å fint vær hær oppe i nord førr tia, så grunnfargn e lagt å nu ska æ bære bruke ræstn ta ventetia me å hold den ve like .. :-)
Om æ gleda mæ te å far på tur? ... he he he ... Utn tvil ... Barnsli glede ... Gleda mæ te go mat, godt drikke, nydelige Parga å de fantastisk fine menneskan så bor dær nede .. :-D
Håpe denna sommer'n går fort ... :-D

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...