Logg inn med Facebook eller Google!

Till Karpathos april 13.... :D

Started by Mikke, 23. Mar 13, 02:54:41

Previous topic - Next topic

ouzolina

Skopelit på deltid

Mikke

...hehe....hon e lurig,hon Riitta.... ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Skriver mer sen,for nu aer jag peau Rhodos......
Till Karp nu pa torsdag kl 14.00. Allt vel,men det haver hent en del drapliga saker......
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tzasiki

Ha det fint på Rhodos før ferden går videre til Karpathos Mikke!! :D

Tommy

Quote from: Mikke on 16. Apr 13, 19:30:29
Allt vel,men det haver hent en del drapliga saker......
Mikke


Som vanligt alltså  ;) Ha det gött :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

onsdag 17 april.
...apropeau drapliga saker/haendelser.....Naer jag steg av taget fran Karlstad i Oxnered sa snoade det....Och jag kunde inte se var taget till Uddevalla skulle ga.Na, jag hade vael ca 15 minuter pa mej, sa jag sokte skydd for snon och vaentade nagra minuter....Snakkade med en trevlig tjej under tiden, och strax daerefter sa kom det upp en skylt daer det stod vilket spar taget till Uddevalla skulle komma. Alla stod ihoptraengda i en liten glaskur, och daer snakka jag med en kille som gick pa fiskegymnasiet i Forshaga, norr om Karlstad.
Sen kom taget och vi gick ombord.
Naer vi kort daerefter kom till Uddevalla, sa hittade jag inte min mandola.....Inte bra,det... :-\ :-\ Maste ha glomt den i glasburen,sa jag gav mitt visitkort till konduktoren och sen gick jag av,daer Leif stod och vaentade. Sen ivaeg hem till Riitta, som hade fixat till god mat,mmmmmm.....Sen sa Leif, att vi skulle ta bilen och aka upp till Oxnered for att titta efter mandolan, och det var ju bussigt,sa ivaeg for vi.....
Naer vi akt nagra minuter ,sa ringde min telefon, och det var en tjej som hittat min mandola. Hon foreslog att hon skulle laegga den i en sandlada utanfor stationsbyggnaden, och det tyckte jag med. Sa naer vi kom farande nagra minuter senare, sa lag den i en orange sandlada, maerkt med Trafikverket.....Vikken lycka !!!
Hoppas nu bara att jag inte glommer den naer jag aker hem..... ;) ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

kaka

Det var godt den kom til rette, Mikke!
Lykke til videre på din ferd  :)
KariK

Mikke

Hej hopp allesammens!!
Nu aer jag pa Karpathos og maler pa Zephyros,forty di forste turistan/gestan kommer morgens og da maste allt vare i orden......
Sidst eg skrev, saa var eg i Uddevalla, men sen gick allt finfint. Jag bodde hos Tomas och Bingan i Molndal og Tomas var so snill og kjorte meg till Landvetter klokken fire pa moran.....
Men vips saa var eg pa Rhodos, og fick lift  med en svensk tjej som skulle jobba som guide pa Rhodos, og hennes kollege kom og hemtet henne ve flyplatsen og eg fick og plats.... Sen knallade jag upp till Mango.gr, daer eg hade leiet rom. Stanset sen pa Rhodos till torsdag, da baten Prevelis kom ivaeg to timer etter tidtabell, sa eg landa pa Karpathos omtrent halv ti. Daer var da Andreas som kjorte meg till Garden Villa.
De siste dagana ha vi jobba pa Zephyros, og sen blir det litt maling pa Garden Villa og saa ska den nye skylten opp pa Pelagos. Chroni kom forbi igar og dom har begynt og fikse pa tavernen,sa nu aer allt pa gang.....
Nina fra Norge har kommet till sin leilighet till venstre om Ragnhild og Nicko, sa nu aer det en liten norsk koloni haer..... Riitta fortalte meg att Nina hade geburtsdag, sa eg plokka litt blommer og tog mandolan og gick dit og gratulere..... Det var trevligt att overraske henne med litt song og blomst....
Det nye lille huset mittemot Zephyros blir alltmer ferdig, og idag dundrer maskina, for di spruter puts.......
Vaeret aer greit idag, kanske 27 grader og sol og lite vind, sa det aer kortbyxxa som gjeller....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Torsdag 25 april.
Den Stora Dagen deau de forsta gaesterna anlaender......
Det haver jobbats frenetiskt fram till klockan 12, da staengdes kompressorn av vid det lilla nybygget pa andra sidan gatan. Sen sopades det och staelldes undan, och nu har de forsta gaesterna fran Holland kommit. Solen skiner, det flaektar litegrann och jag har tagit av mej arbetsklaederna,for nu blir det nog inget mer jobbat pa Zephyros idag......
En del av gaesterna kaenner jag igen fran tidigare, for det aer manga som kommer tillbaka till Karpathos.
I eftermiddag far det bli ett besok pa Pelagos, for att se om det aer nagon daer....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Fint att få läsa dina måleriska vardagsbetraktelser från ön, Mikke  :) Hälsa Sotiris från mig om du ser honom, jag är lite nyfiken på hur det gått med hans stentrumlande, o om the machine fungerar ålrajt.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

Quote from: Tommy on 25. Apr 13, 11:44:40
Fint att få läsa dina måleriska vardagsbetraktelser från ön, Mikke  :) Hälsa Sotiris från mig om du ser honom, jag är lite nyfiken på hur det gått med hans stentrumlande, o om the machine fungerar ålrajt.


Tjena Tompan!! Det skall jag visst gora, nu naer saesongens forsta gaester kommit och den storsta stressen aer over....Idag aer Andraeas lugnet sjaelv, och det sitts och pratas peau balkongerna pa Zephyros. Sjaelv har jag varit peau Pelagos och satt upp den nya skylten, tagit ner den gamla och satt upp den en bit in, bakom och ovanfor daer kassaapparaten brukar steau....Skruvade fast den i traebalken,sa nu sitter baegge bra.
Just nu tillbaka pa Zephyros, och solen skiner och det aer kortbraller som gaeller.....
Andreas tells you to take a brake and come down immeditately.....  ;) ;) ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Det skulle sitta som en smäck på skulten med en brejk på Karpathos nu, som balsam för en utarmad själ  ;) :)   
Jag får nöja mig med dina betraktelser o ana de ljumma vindarna smeka mina bleka vader när jag läser dina hälsningar här på detta eminenta forum. Möjligen dyker jag/vi opp som guben o guman i lådan till hösten, det vore inte dumt alls.

Ha det göttigt vidare, o kala påska framöver  8) 
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

Sondag 27 april.
Slappardagen, lite sovmorron bidde det allt.... Sen bor det en till varelse pa Garden Villa, naemligen en svart fagel, som ser ut som en gas med simfotter och med rott kring ogonen....Den har bott hos oss nu i tre dar, och blir allt tamare....Katten som oxo bor haer, bryr sej inte om fageln, och den knallar runt och kaekar mask och verkar trivas..... Jag har tagit nagra bilder av den, och naer jag passerade Roysakis snickeri, sa visade jag den for en kille fran Nordafrika, som jobbar daer, och han kaende igen fageln, sa kanske aer det en nordafrikansk variant av gas.....Jag far konsultera mina ornitologiska vaenner naer jag kommer hem.....
Sen for jag till MotoCarpathos, daer Thanasis har en fiol som inte var komplett. Men jag hade med straenger,etc och satt daer i nan timme och fixade till den, och den laet fint....Sa nu finns den pa Garden Villa, och jag ska spela pa den nagra timmar och gora nagra justeringar allteftersom..... Numera far jag fram bade pa cykel och 50 cc moppe,sa endera dan sticker jag vael norrut och kikar pa Dans nya hus, for dom ska visst vara daer.....
Solen skiner och jag aer pa Zephyros, daer hela familjen Diakidis aer. Andreas spolar med slangen och det aer ganska varmt, ca 27 grader...
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...