Logg inn med Facebook eller Google!

Till Karpathos april 13.... :D

Started by Mikke, 23. Mar 13, 02:54:41

Previous topic - Next topic

Mikke

23. Mar 13, 02:54:41 Last Edit: 23. Mar 13, 17:56:38 by Mikke
Hej! :juble: :juble: :juble:
jaha, så blir det ännu en gång resa till Karp. :bravo: :bravo: :bravo: Flyger  :rudolf: 15:e april från Landvetter, men sannolikt nerfar  :tilhest2:  jag fredan innan till Uddevalla och besöker familjen Samuelsson.. :langrekke: :langrekke:... :dream: :dream:..för det vill jag för allt smör i Småland INTE missa....  ;D ;D ;D
Landar på Rhodos vid femtiden, :fekting: och bor som vanligt på www.mango.gr  :goodmorning: :goodnight:
Ett mysigt litet (sex rum,nyrenoverade) ställe i Gamla Stan, med stans billigaste pils  :cheers3:  :cheers: :cheers: samt ett litet, men naggande gott InternetCafe och en fin och fredlig pergola.....
Sen,nån dag senare eller så, tar jag färjan över till Karpathos,där jag bl.a ska få en krona i munnen av min tandkirurg Dimitrios Spanos...som alltid gör ett  :goodjob: : goodjob: :goodjob: Det blir min andra,karpatiska,krona.... :kissand: :kissand:
Den första funkar fortfarande fint.
Sen ska Pelagos nya skylt monteras, och enligt Chroni så öppnar Pelagos i början av maj.... :23: :bye: :bye:
Andreas  bygger (ja, inte själv) ett litet annex tvärs över gatan vid Zephyros med tre nya lägenheter.
Förhoppningsvis får jag kanske göra nån insats där.......

Andreas svärfar Minas broder Elias har enligt info från Gloria, Belfast, öppnat en liten kafeneion/taverna uppe i Menetes, så dit ska jag naturligtvis ta en sväng och kika på menyn.... :lese: :lese: :lese:
Andreas fru Maria kommer hem från Cypern med tvillinggrabbarna och kommer att stanna kvar på ön,vilket gör det mesta enklare.

Pelagos välkände och duktige bouzoukispelare Florios har ju varit över till USA och kommer enligt djungeltelegrafen tillbaka till Karp till påsk.

Det haver regnat bra och mycket på öa, så alla brunnar äro fyllda,samt att olivskörden också var god.
Det ska bli som vanligt trevligt att återvända till Karpathos.
Hoppas jag får se och träffa en massa gamla och nya bekanta !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Kjaere Mikke  :ehdj:

Din stundande årliga vårliga avresa till Karpathos har genom åren kommit att bli ett av de säkrare vårtecknen  :kd66: :45fjj:

:yourock: :23:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

filhellener

Takk for trivelige Karpathosnyheter, Mikke  :)
- kanskje vi sees på "Prevelis" ;)
Kari

Mikke

23. Mar 13, 18:05:20 #3 Last Edit: 23. Mar 13, 18:12:08 by Mikke
Kjaere Tommy-gutten!! :fotograf:  :kissand:
Det aer alltid triveli naer du skriver ein go snutt paa HF..... :goodjob: :goodjob: :goodjob:
Og att eg kan vaere som eit litta vorteign for deg,fröyder meg meget.... :D  :juble: :yes: :juble:
Mange knuser, :teary:
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tjorven

Jeg kan nesten føle den forventninga du har til din snarlige vårtur til Paradiset ditt  :-* Ha en riktig god tur og kos deg på Karpathos. Og husk å hilse Riitta og Leif fra meg. Jeg har også fått nytt av gjestfriheten hjemme hos dem, så skjønner godt at du vil innom dem på veien  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Niaas

God tur til Karpathos! Du kommer vel litt før meg, men vi sees om en måned, tenker jeg!
Gleder meg veldig til å komme nedover igjen, jeg også!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Mikke

Jo, det är klart att jag gleder meg, og nå, ner det varit kallt så lääääänge här, är det ännu skönare att få komma ner i värmen............ ;D ;D ;D ;D ;D
Vi får väl hoppas att jag hamnar på Garden Villa som vanligt....
Vid det här laget har jag faktiskt bott på sex ställen på öa.....
Yup, vi ses om ca en månad... ;) ;)
Mikke
(polymichanos...;-)
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

..dagarna de kommer och dagarna går,
men våren fattas och  kölden består.... :-[ :help: :help: :snomann: :snomann: :hair: :hair: :hair: :hair:

Men idag såg jag på teve att tempen nere runt Rhodos låg på 22-25 grader.....va gött !!! :yes: :yes: :ferie: :solsky: :solsky: :solsky:

Nu har jag fått hem alla sandaler jag hittat på Ebay, så nu kommer det (hoppas jag) bara ett par progressiva glasögon,beställda från Amerikat.... 8)
Allt annat som är hittat och köpt  :handle: :handle:på Ebay.co.uk bl.a en anemometer (vindmätare) och en massa böcker,mm,etc,ligger förhoppningsvis och väntar på mäg när jag kommer te Karpathos om inte alltför länge..... :yeah:
Efter påsken,så ere ba SJU jobbdagar kvar tess ja åker te Uddevalla å treffar Riitta å Leffe...  :cheers: :cheers: :langrekke: :langrekke:
Alle og enhver tilönskes en GLA PÅSK..!!!! :kd66: :99wywy: :fgdhh: :fgdhh: :cheers3:
Mikke :bye34:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

....jaha, så har Påsken passerat, och morgens, torsdag, är sista dan jag jobbar denna veckan.Fyra arbetsdagar kvar nästa vecka.......
Nu börjar det dra ihop sej till resan på allvar,så nu MÅSTE jag ner i källarn och plocka fram den gamla,hållbara ryggan (Karrimor) Bra namn, va?? Carry more, fast lite ändrat.... Faktum är att Karrimor, ett engelskt företag (tror jag) gör,eller tillverkar mera grejer, så just nu när jag skriver har jag på mej Karrimor skor.... ;)sen står det ett par sandaler från samma firma i hallen.Får se hur dom klarar av Karpathos.....
Finns det några andra här på HF som ska neråt Karpathos i mitten av april?? (förutom Niaas då.. ;D
Sånt är alltid trevligt att veta.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

polyanna

Dette høres herlig ut - god tur! Antar du vil fortelle litt underveis, mange gleder seg nok til det.  :vinke: :vinke:

Mikke

Quote from: polyanna on 03. Apr 13, 21:56:24
Dette høres herlig ut - god tur! Antar du vil fortelle litt underveis, mange gleder seg nok til det.  :vinke: :vinke:

Takk fö de,Polyanna..... :D
Jo, jag ska väl göra några tappra försök att skriva lite inimellan....På Zephyros Village har ju Andreas skaffat en dator som alltid står på och som är relativt snabb/hurtig. Där brukar jag slå mej ner ibland och försöka beskriva vad som (eventuellt) har hänt eller som är peau gång....
Nån laptop,som jag inte har, släpar jag följdaktligen inte med,utan får varsego vänta med skrivandet till jag är på Zephyros....men det funkar ok, tycker jag.
Nåt som ska göras vet jag redan, tandläkarn, nya skylten till Pelagos ska skruvas upp,etc....men det kommer väl alltid till grejer som ska målas,skruvas,lagas. Och tur är väl det, för att "bara" vara ledig hela tiden,blir litt kjedeli når eg skal vare daer i måske fire uker.... ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Hej hopp alla hellofiler!! :yeah: :yeah: :hello43: :hello43:
Nu är det helg, och i torsdags, när jag kikade in på Systemet, så träffade jag en bekant, som tipsade mej om ett nyinkommet,rött,grekiskt vin...(det bidde många komma här...:-)...men jag kommer strax till pudelns kärna.... ;D ;D :party: :party: :party:
Nåväl, jag köpte vinet, och nu haver jag provsmakat det. :goodjob: :goodjob: Gott,kraftigt och med god eftersmak, alltså väl värt priset, som låg under hundringen.
Namn: Athena , artikelnummer 2313-01 och druvan som användes heter Agiorgitiko och firman som framställer det heter Apostolos Lykos Winery, Malaconda,Evia.
Trevlig helg, alla !! :goodnight: :goodnight:
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...