Logg inn med Facebook eller Google!

..återigen till Karpathos....

Started by Mikke, 04. Sep 12, 22:46:59

Previous topic - Next topic

stein

Det var veldig trivelig å treffe deg mikke her om dagen. Håper vi sees igjen i kveld.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Tommy

Hälsa så gott från trummeltompan  :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

Tisdag 2 oktober.
Igar sag eg Stein og fru komma knallandes utanfor Garden Villa. Jag var peau vaeg mot tandlaekarn,sa jag var vael lite ouppmaerksam......men jag fick ett sms fran dom efter nan timme och sen sag jag dom peau kvaellen pa Pelagos,bruna och fina....  ;D Dom hade haft det bra,sa dom sa dom kommer sikkert tibax peau det ena eller andra saettet......Kanske per segelbat,vad vet jag....
Tandlakarbesoket gick bra, fick en tand lagad och det bidde inte dyrt heller....sa att gora regelbundna besok haer betalar resan hit flera ggr om.....
Idag fick jag fint,finskt besok av Jakobstadsgaenget, som kom knallandes i hettan (30grader) och var lite fuktiga i pannan, sa vi gick direkt till poolen och hade kul daer ett tag,bl.a fotade jag dom under vattnet med varierande resultat...... :o
Sen gick vi hem till mej ( nr 10 ) och fikade Lofbergs morkrostade kaffe Crescendo och kakor, samt spelade lite musik, for Lasse, en av Jakobstadsarna, aer duktig pa gitarr.
Efter nagra timmar gingo de treflige besokarna ater hemat och jag aer nu pa Zephyros, men ska strax till Florida Studios och vattna faerdigt......
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tjorven

Hei alle forumister på Karpathos  ;D  Mange som har vært og er på Karpathos for tida, ser jeg! Etter som jeg skjønner er Mikke, Riitta og Stein der nå, mens Niaas og Tommy nettopp har vendt nesa hjemover og filhellener er snart på vei  :P Det må jo ha blitt en del både gjensyn og nye treff i Pigiadia i sommer  8) 8) Hvem har truffet hvem?? Kos dere masse alle sammen  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Tjorven, vi var många där runt mitten av September :) Nu har jag och Leif varit hemma snart 2 veckor och Tommy snart 4 veckor :) Det finns inte så många forumister kvar där just nu :)

Riitta

Niaas

Men jeg drar ned igjen imorgen!! :-)
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

karri

KARRI

Tjorven

Quote from: Riitta on 02. Oct 12, 19:59:53
Tjorven, vi var många där runt mitten av September :) Nu har jag och Leif varit hemma snart 2 veckor och Tommy snart 4 veckor :) Det finns inte så många forumister kvar där just nu :)

Riitta


Ojsann, der snubla jeg visst litt mht datoene  :-[  Litt vanskelig å holde styr på alle Karp-farerne og når dere var der  :P
God tur nedover igjen, Niaas  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mikke

...idag sa for tvenne av Jakobstadsgaenget hjem, Marja-Liisa og Lasse, vederborligen forsedda med varsitt Pelagos-diplom....Dom fortsatte efter Pelagos med Chronis till Faros, medans jag vek av hemat, for jag hade ju den nya Pelagos-skylten att jobba pa idag.....
Den aer nu tillsagad i relativt aeggliknande form och ligger nu  grundmalad (ena sidan)pa gulvet i nabopergolan....Jag fick god hjelp av dette av Yannis, den gutten i snekkeriet som aer trekarver och som bygger liror,bl.a.....Jag brukar ge honom lite grejer ocksa, sa att det blir iallafall nagon sorts balans.... ;D
Biljett hem har jag kikat pa och dom aer MKT DYRARE aen i maj, da jag flog hem till Orebro fran Rhodos med Fritidsresor for 298 SEK. Den billigaste som jag sett nu aer 2200 SEK med mellanlandning i Wien och sen Arlanda,Stockholm 11 okt.....Men jag kikar vidare, och raett som det aer sa snubblar jag (kanske) pa nan annan......
Idag kom det nagra droppar fran himlen, men det bidde inget regn, men lite svalare aer det och mer moln.....Fortsatt raett mkt turister och Pelagos aer fortsatt relativt vael besokt och staenger nog om nan vecka eller sa.....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Tisdag 9 oktober.
Hej igen! Det har haent en del sen sist, for tre dar sen for jag ikull med scootern och skrapade upp mej ordentligt, men gick till sjukan och fick tetanus/stelkrampsspruta, sa idag kanner jag mej baettre.....Vad anbelangar priserna hem till Sverige fran Rhodos, sa ligger dom fortfarande fran ca 2000 SEK och uppat.....I maj naer jag for hem sa kostade det ca 500 SEK.....men jag hittade en 500-kronors biljett fran Chania, Kreta, sa idag tar jag faerjan Prevelis och ankommer Heraklion imorrn morron ca 05.00, sen tar jag bussen till Chania och daer ringer jag min plast-kusin Maria, som aer gift med en bonde, Michailis Kotsifakis och dom har tva tvillingdottrar. Det var ca 14 ar sen jag var daer, sa det ska bli skoj, om jag far tag i dom.....  ;D
Igar var det sista kvaellen for Pelagos for denna saesong, sa jag cyklade ner och sa hej deau. Sen aer den nya skylten faerdig, men den far dom haemta uppe pa Garden Villa naer det passar.....Det tog nog ca 20 timmar att fa den klar med allt pyssel med sagning,slipning, malning, anskaffning av faerg, etc, mm.....Men det ska bli roligt att se den uppsatt naesta ar. Knaet och armen aer bettre idag och jag fick sova ordentligt for forsta gangen pa tva naetter.....
Nu ska jag ner till Possi Travel och kopa faerjebiljetten till Heraklion....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

stein

Oups. Det var leit å høre, men det gikk heldigvis ganske bra med deg da. God tur hjem til Sverige  :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Tommy

sms från Mikke på väg me färja från Karp mot Kreta : "Kåmm lyklit ombord å njuter en pils från rethymnon... allt vibrerar trivsamt å sjön e platt..."
( pilsnern heter rethymnian dark från nåt bryggeri som heter brinksbeer.gr fick jag just veta  ;D )
Låter som han har det rätt gött, o snart sussar han välan gött,
vaggad som få oppå böljan den blå  8)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...