Logg inn med Facebook eller Google!

..återigen till Karpathos....

Started by Mikke, 04. Sep 12, 22:46:59

Previous topic - Next topic

Mikke

....ja,nu  så drar det ihop sej närmare Karpathos och idag fick jag och Göran upp snipan Hedvig utan missöden, d.v.s inga hjul ramlade av båtkärran, som det gjorde när jag satte i henne i våras.....
Denna gången gick det minst dubbelt så fort att få upp henne, för vanligtvis använder jag en gammal vinsch, och det är MYCKET vevande.......Denna gång tog Göran och helt sonika drog upp henne med sin bil....vips, sa det och så var hon uppe!! Ok, vatten-nivån är ovanligt hög tack vare alla regn, så det var mindre slip att dra upp på, men det trodde jag inte skulle gå så fint.....
Alltid lär man sej nåt nytt,oavsett ålder.... ;)
Så nu står hon på sin vinterplats längst in i hörnet på trägårn och imorrn ska hon blir rengjord och övertäckt,det känns finfint !!
Karpathos kommer allt närmare, och jag flyger enkelresa/flygstol( 498 SEK ) med Fritidsresor /Thomas Cook från Örebro nu på söndag 16.55. Nu ligger jag ovanligt nog så bra till med alla grejer och sånt som ska förberedas innan resan, att jag funderar på att åka ner till Säffle (www.stenmagasinetsaffle.se )och spela lite irländskt en "sista" gång innan Grekland.....Om jag har tur så kommer mina spelkompisar, paret Helene & Hasse ner till Karpathos, och om det blir av, så kanske vi får tillfälle att spela lite/mykke/lagom där också.....Det vore trevligt,hoppas jag.
Jobbar två dar till, sen är det S-E-M-E-S-T-E-R  M-E-G-A-L-O-S.... ;D ;D ;D ;D ;D
Är ledig till den 17 oktober, och eftersom den 18 är en torsdag och jag inte alls jobbar fredagar, så kan jag säkert ta tjänstledigt den dan också.....eller om jag istället jobbar kommande fredag....?? Då kunde jag maximalt stanna till 21 oktober.... ;) ;) Nå, det ger sej säkert under tiden, men Antoni Panaretos ska gifta sej med sin polska Zuzanna, och jag skulle gärna vilja vara med på bröllopet....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

stein

Hei Mikke. Da treffes vi kanskje en dag etter 26. september? Så kan du fortelle oss om noen av øyas perler.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Mikke

...vi ses sikkert,da....Kikk etter en liten spolformad,glasögonförsedd gubbe med grått hår,gärna klädd i blåkläder och tumstokk....  ;) ;) ;)
Ofta på Pelagos, varje dag nån gång på Zephyros, understundom på Faros, varje dag på AutoMotoCenter.....kort sagt,eg beveger meg immari hittan og dittan.....
Ett bra start-tips: köp en bra karta,t.ex Road Edition skala 1:60.000.Där ser man det mesta......
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Hittar man dig lättare om man köper den kartan. Mikke :D ;)

Riitta

Mikke

hihi...du skoja aprilo med gamla :zzz :zzz gubben Vendel. :goodjob: :goodjob: :goodjob: ...Om inte kartan stämmer med verkligheten, så gäller kartan.....  ;) :D ;D Står man bara still på Karpathos, så passerar jag det stället...... :cheers: :cheers:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...försov mej i morse och när jag slevade i mej frukosten såg jag att det var ett sms från Tommy i Malmö............Så jag ringde honom och han satt på Köpenhamns flygplats och väntade på att planet till Karpathos skulle gå.......Den lycko-osten....  ;D ;D ;D Men jag träffar honom säkert på måndag, då jag förhoppningsvis kommer med morronplanet från Rhodos till Karpathos......
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

karri

Quote from: Mikke on 06. Sep 12, 15:18:56
...försov mej i morse och när jag slevade i mej frukosten såg jag att det var ett sms från Tommy i Malmö............Så jag ringde honom och han satt på Köpenhamns flygplats och väntade på att planet till Karpathos skulle gå.......Den lycko-osten....  ;D ;D ;D Men jag träffar honom säkert på måndag, då jag förhoppningsvis kommer med morronplanet från Rhodos till Karpathos......

Ikke forsov deg på mandag da [user] Mikke[/user]!!  :zzz ;)
Og GOD TUR !! :blomst: :hello: :sol: :hello: :blomst:
KARRI

Tommy

När Mikke rör sig står blixten stilla  :D

Nu har jag vart o fixat cykel, inhandlat frukostattiraljer samt också tagit ett dopp i poolen, det var skööönt  :)
I afton anländer Leif å Riitta så det blir nokk en sväng till Pegasuuuuus senare kan jag tänka.

Ha det gött så länge Mikke, vi ses efter helgen.

P.s här är varmt å skööööönt  8)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

06. Sep 12, 16:41:21 #8 Last Edit: 06. Sep 12, 16:45:02 by Mikke
hihi....Tommy Tuting,du skojar ännumera  :goodjob: aprilo med gamle Mikke.. :smurf: :smurf:. ;D  :-- :zzz
Ojsan,haru redan fixat bicycle :goodjob: :goodjob: å tage ett dopp :fisk: i poolen.. :cool:: :cool:: Då eru ren å fin till quellens möte :tovenner: :tovenner: :synge: :cheers: :cheers:åså påminner du vänligen Manolis om min (förhoppningsvis) ankomst å måndag morronplanet...Jag pinglar från  Rhodos flygplats innan vi flyger.....
Somna sen gottgottigottgott :zzz :zzz :zzz :zzz
Vi hörs :tovenner: å ses :hello: :hello: snart..... :juble: :juble:
Takk alle for goe hilsen da !!!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

filhellener

Quote from: Tommy on 06. Sep 12, 16:24:26
När Mikke rör sig står blixten stilla  :D

Nu har jag vart o fixat cykel, inhandlat frukostattiraljer samt också tagit ett dopp i poolen, det var skööönt  :)
I afton anländer Leif å Riitta så det blir nokk en sväng till Pegasuuuuus senare kan jag tänka.

Ha det gött så länge Mikke, vi ses efter helgen.

P.s här är varmt å skööööönt  8)

Ha en riktig G O D  ferie, Tommy  :-- :cheers: :)  -  Hils så mye til Riitta  ;D 
Kari

Niaas

Ha en god ferie videre, Tommy og Riitta! Det var så koselig å treffe dere på Pelagos!
Synd vi ikke får truffet deg denne gangen, Mikke, men i morgen må vi desverre reise hjem igjen etter en kjempefin uke på Karpathos, denne gangen med hele familien, 4 generasjoner!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Mikke

Så är det sista kvällen hemmavid innan Karpathos.....Idag har jag mestadels jobbat med att täcka Hedvig,vilket inte är helt lätt :o.Presenningen är tämligen bastant och tung (6x4m) och jag dammsög bort det mesta av alla billioner björkfrön, som ramlat ner i Hedvig,där hon ligger i vattnet, bunden vid en björk i Lambergskanalen....Sen lägger jag på två takstolsliknande grejer och oppanpå lägger jag en mast som nock.Över den ska presenningen dras, och det  är det jobbiga partiet, haha......Att det just då började regna gjorde inte det hela mera njutbart,men det är ju inte första gången jag gör det, så efter ett tag låg presenningen som den skulle.....Körsbärsträdet som Hedvig står under kommer ju att fälla sina blad, och jag är glad att jag slipper få dom i båten.....Å andra sidan, på våren får jag en himla massa körsbär i båten, så det jämnar väl ut sej, haha........
Gräsmattan är klippt idag och Göran har varit här och hämtat nyckeln till min lägenhet. Han kollar posten,klipper gräset och vattnar min egenimporterade Kreta-oliv,(Kalamata)som stått nu i norrfönster ifemton år....
Nu har jag burit upp stora ryggsäcken som ska packas ikväll, eller imorrn.....snus,ost,kaffe,etc,mm......
Snälla kompisen Olle kommer vid tvåtiden imorrn och hämtar mej med sin SuperSaab med turbo, sen far vi mot Örebro....
Lite resfeber har jag nog och det blir säkert inte mykke sovet inatt.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...