Logg inn med Facebook eller Google!

Kea, eller Tzia på gresk

Started by marjana, 21. Jan 12, 21:43:52

Previous topic - Next topic

filhellener

Jeg har ikke besøkt Kea...enda..., men for noen år siden hadde vi øya med i planene, men vi droppet den bl a fordi det var så mye dyrere å bo der enn vi var vant til fra andre øyer! :o !

- og slik er det fortsatt forstår jeg  :)
Kari

filhellener

Quote from: Ole on 10. Apr 12, 20:07:42
Og jeg holder meg i alle fall langt unna booking.com, da de ikke tillater negative kommentarer om hotellene i ettertid!


Jeg forstår deg, Ole, siden du har dårlig erfaring  :(

Selv er jeg veldig godt fornøyd med booking.com., og synes det er merkelig at du ikke fikk legge inn noe negativt om hotellet ditt, jeg leser da mye negativt ( blant det positive) om hoteller når jeg gjør research på booking.com  :) 
Kari

marjana

Hvis man er to personer som deler på utgiftene, så virker det ikke så dyrt. De har en camping i Pisses, det er jo billigere. Men jeg tror ikke det går så mange busser rundt på øya så tidlig i mai. Hvis man er to, eller fler,  så kan man jo også dele på utgiftene til en leilebil, så man kommer seg mer rundt.
Det er vel mest Choraen og noen av stiene rundt i det området som jeg er interessert i, og da er det enklest å bo i havna, Korissia, men ikke for 40-50 euro per natt i mai!

Hvis noen vet om noe billigere, så fortell, fortell!
Glika i zoi

marjana

Jeg sendte forresten et svar tilbake til hotel Korissia der jeg forhørte meg om pris, og skrev at jeg syntes det var dyrt på Kea i mai. Nevnte også at jeg betaler 15-20 euro per natt for et twin room som singel på Syros.

Jeg har ikke fått svar så langt.

Så det blir nok rett til Syros som vanlig. Får heller tenke på dagstur til Tinos.
Glika i zoi

Tjorven

Har aldri vært på Kea selv, men tok en titt på www.e-kyklades.gr, et nettsted jeg har funnet bosteder på. Så de hadde både i Korissa og andre steder. Priser er ikke oppgitt der, men jeg så et bosted som kanskje kan være noe: United Europe heter det. Du kan jo gå inn på siden å se om du finner noe der, Marjana. De pleier å ha bosteder i forskjellige prisklasser der.
I Lonely Planet står det også at det ikke pleier å stå roomis på kaia, men at Turistkontoret på motsatt side av kaia i Korissa har ei liste over domatia'er. Tar du sjansen, skulle det vel ikke være vanskelig å finne noe ledig i mai. Tlf: +30 2288 021 500.
Det er jo synd om du må droppe Kea, fordi du ikke finner bosted  :( 
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

12. Apr 12, 09:15:20 #29 Last Edit: 12. Apr 12, 09:24:02 by marjana
Takk for tips, Tjorven. United Europe er rundt 40-50 euro per natt. Da er http://www.redtractorfarm.com/
The Red Tractor Farm mye mer interessant. Men 50-60 euro per natt er fortsatt i meste laget for min del.

Jeg har søkt på det meste, og på Kea er det tydeligvis dyrt. Her er en full oversikt over alle overnattingssteder på Kea.
http://www.gto.gr/eng/accomm/loc/result.php?loc=KEA

Og hvis ikke Lonely Planet har et godt tips til et rimelig sted å bo, så er det nok 40-60 euro som er prisen for et rom, til og med så tidlig som i mai.





Glika i zoi

Tjorven

Quote from: marjana on 12. Apr 12, 09:15:20

Og hvis ikke Lonely Planet har et godt tips til et rimelig sted å bo, så er det nok 40-60 euro som er prisen for et rom, til og med så tidlig som i mai.



Sorry, med de bostedene LP anbefaler ligger på samme pris eller over  :-\  Jeg syns også dette er alt for stive priser, men ofte får man rimeligere pris enn det som er oppgitt om man mailer dem og sier man reiser alene.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Jeg mailet jo hotel Korissia på deres hjemmeside, og det er et hotell i klasse E, så jeg håpet på et rom til ca 25-30 euro.
Jeg har fortsatt ikke fått svar fra hotellet der jeg fortalte at jeg betaler 15-20 euro for et dobbeltrom i mai på Syros. Tenkte at de ville ta et hint og gi meg en bedre pris.

Glika i zoi

Tjorven

Får bare ønske deg lykke til, Marjana, og håper det dukker opp noe til overkommelig pris  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: marjana on 12. Apr 12, 21:43:36
Jeg mailet jo hotel Korissia på deres hjemmeside, og det er et hotell i klasse E, så jeg håpet på et rom til ca 25-30 euro.
Jeg har fortsatt ikke fått svar fra hotellet der jeg fortalte at jeg betaler 15-20 euro for et dobbeltrom i mai på Syros. Tenkte at de ville ta et hint og gi meg en bedre pris.


Håper du får et positivt svar da  :) 
- den gangen jeg mailet tilbake til Kea ang et studio for å få ned prisen litt fikk jeg bare et litt arrogant svar   :(   
Kari

marjana

Kanskje de er så dumme på Kea at de ikke vil ha andre turister enn de rike Atenerne, som vel har blitt økonomiske flykninger for lengst.
Glika i zoi

marjana

03. Jul 12, 23:32:14 #35 Last Edit: 03. Jul 12, 23:36:28 by marjana
Jeg fortsetter denne tråden om Kea. Selv om det ikke ble noen vandretur på øya, så ble det en fin tur med ferge fra Lavrio til Kea, innom havna Korissia, og videre ned langs vestsiden av Kea mot Kythnos og så til Syros.
Det var en regatta oppover, så det var mange seilbåter å se.
Det er utrolig mange påbegynte byggeprosjekter på Kea som nå står der som tomme skjeletter, som man kan se tydelig fra båten.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...