Logg inn med Facebook eller Google!

Schinoussa

Started by Svein~B, 30. Dec 11, 14:14:41

Previous topic - Next topic

Solgry

Ja, det oppdaget vi.....
Vi gikk og gikk, kom til noen gjerder, gikk tilbake, og gikk og gikk.....! :-\
Og det var desverre ikke mopeutleie der i 2002.
Lodotter er englenes tøfler.....

Svein~B

Var det i Livadi dere bodde på slutten av oppholdet, Solgry?

Her ser vi bortover resten av stranda, altså fra vest mot øst. Stranda består for det meste av lys, finkornet sand, men deler av den består også av grus og stein. Jeg vil si at stranda er finest i øst.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Solgry

Nei, jeg tror det het Tsigouri. Vi bodde på et hotell der, siste natta. Dette var, for øvrig, eneste sted på øya hvor vi kunne kjøpe ferjebilletter!
Lodotter er englenes tøfler.....

Svein~B

21. Feb 12, 19:05:52 #51 Last Edit: 21. Feb 12, 19:08:25 by Svein~B
Quote from: Solgry on 20. Feb 12, 17:50:37
Nei, jeg tror det het Tsigouri. Vi bodde på et hotell der, siste natta. Dette var, for øvrig, eneste sted på øya hvor vi kunne kjøpe ferjebilletter!


Grispos-familien som eier Grispos Villas Tsigouri Beach driver også Central Travel Agency som er det andre reisebyrået i byen, ikke det jeg viste bilde av. Utenom sesongen er reisebyrået i byen stengt, så du må gå ned bakkene til Grispos Villas Tsigouri Beach for å kjøpe billetter til ANEK og Skopelitis. Skal du reise med Blue Star eller NEL derimot, går du til det reisebyrået som jeg viste bilde av på side 2, Paralos Travel.

Her er tavernaen i Livadi. Den ligger ikke direkte på stranda, men det er ikke mer enn 50 meter å gå. Det går også an å leie rom eller studio her.

http://www.livadirooms.com/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

23. Feb 12, 15:58:27 #52 Last Edit: 23. Feb 12, 16:00:26 by Svein~B
Her ser vi mesteparten av stranda, fra øst mot vest. Det er altså her, lengst øst, stranda er finest etter min mening. Det er noe grus og småstein, men for det meste består stranda av finkornet sand. Det er ingen fasiliteter på stranda i det hele tatt, men det fins trær bak deler av stranda og, som vist på forrige bildet, en taverna i umiddelbar nærhet. Veien går rett bak stranda og det er gode muligheter for parkering.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Fra Livadi har du utsikt til Heraklia. Den lille øya Venetiko ligger imellom, ganske nær Heraklia. Det vi ser i forgrunnen er en del av Schinoussa, et nes som stikker ut mellom Livadi og Tsigouri.

Til Stein: Jeg så mange seilbåter i havna i Mersini og det var også noen ankret opp utenfor strendene, både i Livadi og Tsigouri.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er tavernaen sett fra en annen vinkel, fra øst. Derfra er det også fin utsikt, men det er jo stort sett den samme utsikten som fra selve stranda. Det er ingen butikker i Livadi, så enten må du kjøpe det du trenger på tavernaen eller ta det med fra byen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi inne på tavernaen. Alle bordene er under tak. Samtidig er det luftig, så det er godt og svalt her midt på dagen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Ser veldig innbydende ut på dette stedet,rent og velstelt  ;)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

Quote from: frudiddi on 28. Feb 12, 19:20:26
Ser veldig innbydende ut på dette stedet,rent og velstelt


Ja, det er mitt inntrykk også, frudiddi   :)

Her ser vi ut over hele stranda, fra vest mot øst. Bildet er tatt fra "lureveien" som jeg viste bilde av på forrige side. I tillegg til at den kan lure deg til å tro at det er en snarvei til Tsigouri, kan den også lure deg til å tro at den er en snarvei til byen, men det er den heller ikke. Den gjør en stor sving og så kommer den inn på den korteste veien til byen lenger opp.

Trærne er godt fordelt bortover langs stranda og de er store, så det er mye skygge rundt dem.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Som de skarpeste sikkert har skjønt, lot jeg meg lure av "lureveien". Her ser vi opp mot byen fra et sted på denne veien. Veien fra byen til Tsigouri ser vi til venstre i bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi på Tsigouri Beach. Dette er, etter min oppfatning, øyas fineste strand og det er også den som ligger nærmest sentrum, men veien ned dit er bratt og det er trapper det siste stykket, så den er lite egnet for bevegelseshemmede. I Livadi derimot, er det flatt og du kan kjøre helt fram til stranda.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...