Logg inn med Facebook eller Google!

Schinoussa

Started by Svein~B, 30. Dec 11, 14:14:41

Previous topic - Next topic

Svein~B

Iliovasilema Hotel ligger rett ved siden av Christina's. Her har de vanlige hotellrom for dem som foretrekker det. De serverer frokost og de har en terrasse der det er servering om kvelden. Jeg snakket med folk som bodde der og de virket veldig fornøyde. Hotellet har egen hjemmeside:

http://www.iliovasilemahotel.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Øyas lege holder til i dette brakkelignende bygget. Det ligger sentralt til, på veien mot Messaria, et lite steinkast fra hovedgata.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Quote from: Svein~B on 04. Feb 12, 11:58:04
Iliovasilema Hotel ligger rett ved siden av Christina's. Her har de vanlige hotellrom for dem som foretrekker det. De serverer frokost og de har en terrasse der det er servering om kvelden. Jeg snakket med folk som bodde der og de virket veldig fornøyde. Hotellet har egen hjemmeside:

http://www.iliovasilemahotel.gr/


Hjemmesiden så jo snadder ut... herlig, Svein!

Mr.Mythos

Lekkert Svein. Schinoussa er fantastisk å nyte roen på. Har kun vært der i September, men gjetter det er like rolig i høysesongen.
Το όμορφο νησί μου, τη Νάξο

Svein~B

Quote from: Anders on 06. Feb 12, 19:23:40Hjemmesiden så jo snadder ut... herlig, Svein!


Det har du rett i, Anders! Jeg kikket ikke så nøye på den før jeg postet linken, men jeg har kikket på den etter at du kommenterte. Det ser ut til at de har utsikt mot Mersini, Heraklia og Naxos. Jeg kan tenke meg at solnedgangen også er vakker sett fra Iliovasilema.

Quote from: Mr.Mythos on 07. Feb 12, 05:47:38
Lekkert Svein. Schinoussa er fantastisk å nyte roen på. Har kun vært der i September, men gjetter det er like rolig i høysesongen.


Jeg var der vel ikke akkurat i høysesongen, jeg heller, men jeg var der tidlig i juli. Det var stille og fredelig da i hvert fall.

Her er rådhuset. Det ligger rett ved siden av legesenteret.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Det var passelig stort  :D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

ingaberentine

Det er vel kanskje ikke i bruk lenger. Har ikke alle småkykladene nå blitt en del av Naxos kommune, nå under den store sammenslåingen av kommuner i fjor høst?

Anders

Såvidt jeg har fått med meg, ja... men det stod jo liksom til "små" da :-)

Svein~B

Quote from: frudiddi on 09. Feb 12, 10:44:31
Det var passelig stort


Ja, men det trengtes vel ikke den helt store kommuneadmistrasjonen til ei øy med 200 innbyggere  :)

Ellers har selvsagt Anders og Ingaberentine rett i at Schinossa ikke er egen kommune lenger. Den ble slått sammen med Naxos i fjor. Så dermed er dette ikke rådhus lenger.

Nærmeste strand for meg var Livadi. Her ser vi litt nedover veien dit. Jeg står omtrent rett utenfor Galini og tar bildet. Det er cirka 900 meter å gå. Denne veien er ikke bratt, men det er altså noe lenger dit fra sentrum enn det er til Tsigouri.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Vi har sett Galini fra to sider. Her er den tredje. Dette er den sida som vender mot Livadi. Vertskapet bor i leiligheten nærmest oss. Oppå der er det felles takterrasse for rommene i andre etasje. Derfra er det flott utsikt. Rommene på bakkeplan har hver sin uteplass rett utenfor døra.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

På Schinoussa må du velge mellom å bo i byen og ha lang vei til strendene eller bo ved stranda og ha lang vei til byen. Hvis jeg skulle reist dit igjen, ville jeg nok ha bodd i Livadi eller Lioliou. Uansett ville jeg nok ha leid moped da også.

Her nærmer vi oss Livadi.

Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er den vestligste enden av Livadi-stranda. Som dere ser er det klipper bortenfor. Veien vi ser går opp forbi klippene, kan lure deg til å tro at det er en snarvei til Tsigouri-stranda. En ting som er typisk for Schinoussa er steingjerder og det er vilt bevokst inntil dem, så jeg vil ikke anbefale noen å prøve å gå mellom disse strendene. Alle veier og stier på Schinoussa fører til og fra byen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...