Logg inn med Facebook eller Google!

Om nytt forum...

Started by Anders, 28. Aug 11, 20:09:36

Previous topic - Next topic

Anders

Linker til videoer kommer bare opp med sånne adresser som man får når man legger dem inn...

kaka

Noen steder er linker til bilder helt borte, Blir litt rart å lese i tråden da.
KariK

Anders

Hei kaka! Kjekt å kunne "snakkes" igjen :-) Er vel akkurat sånne meldinger Ole vil ha... om det som funker og det som ikke funker. Har vært en del nytt å prøve å vende seg til, men ellers ser det jo litt stilfullt ut :-)

kaka

28. Aug 11, 20:42:18 #3 Last Edit: 28. Aug 11, 20:44:48 by kaka
Quote from: Anders on 28. Aug 11, 20:17:02
Hei kaka! Kjekt å kunne "snakkes" igjen :-) Er vel akkurat sånne meldinger Ole vil ha... om det som funker og det som ikke funker. Har vært en del nytt å prøve å vende seg til, men ellers ser det jo litt stilfullt ut :-)


Kjekt at det er åpent igjen, ja! (har aldri vært så nær på å melde meg på FB)

Det tar litt tid å bli kjent med funksjonene her inne (svaret jeg skrev ista, feks, ble bare borte)

Det er ting jeg savner, men jeg venner meg sikkert til det.
Savner feks at bildene er større når vi slår opp i en tråd. Det var noe med blikkfanget. Blir ikke helt det samme å klikke for å se bildet ordentlig (og først måtte godkjenne for å se) Men, etterhvert går det vel av seg selv,uten at jeg tenker over det (kanskje?)
Har også lett etter funksjonen "tilbake til toppen" er den borte?

KariK

kaka

28. Aug 11, 20:49:08 #4 Last Edit: 28. Aug 11, 20:52:30 by kaka
Quote from: kaka on 28. Aug 11, 20:14:44
Noen steder er linker til bilder helt borte, Blir litt rart å lese i tråden da.


Nå er lenkene jeg savnet, på plass.  :D

- Ikke alle, forresetn (noen som jobber med saken, kanskje)
KariK

Anders

La Ole se fotball først! Religionen kommer foran alt annet, vet du :-)
Nesten synd at Molde vant...

Ole

Linker til videoer: Ja, det stemmer. Innleggene må redigeres manuelt ved at man tar bort taggene foran og bak linken til videoen. Jeg får se en mørk høstkveld.... Eventuelt kan de som har lagt inn videoer ordne det selv hvis de får redigert innleggene.

Kaka: "Tilbake til toppen" var en funksjon jeg aldri brukte i det gamle forumet, men jeg ser jo nå at det var andre som brukte den. :) Jeg trenger nok litt tid på denne, men skal se hva jeg får til. Setter det på lista mi.

Linker til bilder: Kan trøste alle med at alle nye bilder som blir lagt til vil bli vist (ingen link, altså). Hvorfor mange bilder vises som link vet jeg ikke, men det har tydeligvis noe med konverteringen fra det gamle forumet. Det er ikke noe jeg har gjort manuelt, det er et script som kjører og overfører innlegg, vedlegg, profiler etc. Det er i alle fall ingenting å gjøre med det, bortsett fra å redigere alle innlegg, og det tar alt for lang tid.

Kom gjerne med innspill eller spørsmål hvis dere har noe.

Ole

Da er "Til toppen" på plass, kaka! :)

kaka

Supert, Ole!

Det at bilder i de siste innleggene i tråden min om Afytos ser ut til å ha blitt helt borte (uten link også) kan vi evt komme tilbake til. Kanskje jeg husker feil.
Er jo så lenge siden  :)


KariK

MaFi

29. Aug 11, 14:37:12 #9 Last Edit: 29. Aug 11, 15:30:26 by MaFi
Quote from: kaka on 28. Aug 11, 20:14:44
Noen steder er linker til bilder helt borte, Blir litt rart å lese i tråden da.


Hmm. Hvor er det blitt av gamle fotoalbum? Mange gamle tråder med bilder har jo mistet mye av poengene nå når bildene er borte.. (og det var tråder mange har lagt mye tid og "sjel" i..)

Anders

Quote from: Ole on 28. Aug 11, 22:52:56
Linker til videoer: Ja, det stemmer. Innleggene må redigeres manuelt ved at man tar bort taggene foran og bak linken til videoen. Jeg får se en mørk høstkveld.... Eventuelt kan de som har lagt inn videoer ordne det selv hvis de får redigert innleggene.

Kaka: "Tilbake til toppen" var en funksjon jeg aldri brukte i det gamle forumet, men jeg ser jo nå at det var andre som brukte den. :) Jeg trenger nok litt tid på denne, men skal se hva jeg får til. Setter det på lista mi.

Linker til bilder: Kan trøste alle med at alle nye bilder som blir lagt til vil bli vist (ingen link, altså). Hvorfor mange bilder vises som link vet jeg ikke, men det har tydeligvis noe med konverteringen fra det gamle forumet. Det er ikke noe jeg har gjort manuelt, det er et script som kjører og overfører innlegg, vedlegg, profiler etc. Det er i alle fall ingenting å gjøre med det, bortsett fra å redigere alle innlegg, og det tar alt for lang tid.

Kom gjerne med innspill eller spørsmål hvis dere har noe.


Tok til meg den :-) Har så småningom begynt "redigering" av video-innlegg. Har oppdaget at "nyeforumet" ikke helt liker mer enn en video i hvert innlegg, da starter den første når man åpner tråden og de andre bare forsvinner.

MaFi

29. Aug 11, 15:28:58 #11 Last Edit: 29. Aug 11, 15:31:13 by MaFi
Ojoj, da er det mange her som får en solid redigeringsjobb - hvis de ikke gir opp allerede i starten.. Alle mine lenker til bilder i diverse tråder var direkte lenket til bildene jeg hadde lagt ut i det gamle fotogalleriet, så hvis de er borte, tror jeg dessverre at jeg gir opp før jeg har begynt!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...