Logg inn med Facebook eller Google!

Koufonissi

Started by Svein~B, 20. May 11, 18:23:59

Previous topic - Next topic

Svein~B

07. Aug 11, 13:30:56 #60 Last Edit: 18. Sep 11, 14:03:10 by Svein~B
Her er postkontoret på Koufonissi. Det ligger altså litt opp langs den veien som går opp til venstre ved Rousettos, cirka 100 meter fra bystranda. Innerst i kroken ser vi minibanken som noen spurte etter i en annen tråd. Den er, så vidt jeg vet, øyas eneste.

Dette er ikke et ordentlig full-service postkontor, det er det vi kaller Post-i-butikk. De selger souvenirer og bijouteri blant annet og de leier ut rom. Postkortene legges i den gule kassen utenfor.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

kaka

Sjarmerende variant.
KariK

Svein~B

Quote from: \"kaka\"Sjarmerende variant.

Den er typisk koufonissisk vil jeg si  :)  Som Tjorven sa i en annen tråd, er de glade i farger på Koufonissi. Det ser vi tydelig her. Muren av naturstein i varierende størrelser er også noe som går igjen på Koufonissi.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Herlig bilde av det fargeglade postkontoret, Svein  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"kaka\"Sjarmerende variant.

Den er typisk koufonissisk vil jeg si  :)  Som Tjorven sa i en annen tråd, er de glade i farger på Koufonissi. Det ser vi tydelig her. Muren av naturstein i varierende størrelser er også noe som går igjen på Koufonissi.

Murer (og hus) i naturstein er særdeles vakkert, synes jeg. Så mye fint spill i fargetoner og mønstre.
KariK

Heidrun

Noe slikt skulle man bygd hus av gitt
Yamas til livet og til

Svein~B

Det er godt å se at forumet er på beina igjen   :)  selv om det har blitt borte noen bilder i trådene mine. Jeg skal legge inn de bildene på nytt, men jeg velger likevel å fortsette som før.

Her er jeg nede ved bystranda igjen. Rousettos Hotel er rett bak meg på dette bildet, så dere skjønner at derfra er det kort vei til stranda.

Dette monumentet antar jeg er til minne om øyas falne i to kriger. Det er to rekker med navn på monumentet. Over den ene står det 1912-1922, over den andre 1940-1941. Noen som vet mer?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg har nevnt at øya har tre supermarkeder. Marousa ligger rett bak stranda og er ganske gammeldags og rotete. De to andre ligger i det som jeg oppfatter som hovedgata, det vil si gata som tar til høyre ved Rousettos hotell når du kommer fra stranda. Jeg viste bilde av  Venetis, det som ligger nest nærmest stranda tidligere.  Det har stort utvalg og er moderne og ryddig. Her har vi det tredje, Kolonaki. Det ligger i den andre enden av hovedgata. Jeg oppfatter dette supermarkedet som mindre enn de to andre.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Denne tavernaen heter Lefteris og ligger rett ved bystranda. Den har noen bord som ligger helt framme ved veien som går rett bak stranda, men selve anlegget er litt tilbaketrukket og det er det vi ser her. Det er bord under tak og det er bord ute på patioen i tillegg til de bordene som ligger på en platting helt framme ved veien. De leier ut rom også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Det er forresten også noen bord innendørs i tillegg til det jeg nevnte, altså under tak ute, på patioen og på en platting framme ved veien. Herfra er altså bystranda rett over veien. Til sentrum er det 200 meter og til kaien 300 meter.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er plattingen med bord nærmest stranda sett fra selve tavernaen. Det er et åpent område med sand og gresstuster imellom. Det vi ser til venstre i bildet er en gammel båt som tydeligvis er pensjonert, men nå tjenestegjør som blomsterpotte   :)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi plattingen på nært hold. Som dere ser, er trærne som strekker seg over noen av bordene ganske tette, så de gir god skygge. Det er også noen bord under parasoller, men også mulighet for å sitte i sola om man skulle ønske det.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....