Logg inn med Facebook eller Google!

Stoupa, april 2011

Started by Ole, 25. Apr 11, 23:59:46

Previous topic - Next topic

Frost

Quote from: Ole on 20. May 11, 21:32:32

Og hvordan var Stoupa/Mani? Svarte det til forventningene? Hvordan var dette sammenlignet med f.eks. Kykladene og Dodekanesene? Hva var bra? Var mindre bra? Dette kommer jeg tilbake til....


Nå er jeg spent på konklusjonen din. :)

Diddi

Quote from: Frost on 14. Sep 11, 08:54:23
Quote from: Ole on 20. May 11, 21:32:32

Og hvordan var Stoupa/Mani? Svarte det til forventningene? Hvordan var dette sammenlignet med f.eks. Kykladene og Dodekanesene? Hva var bra? Var mindre bra? Dette kommer jeg tilbake til....


Nå er jeg spent på konklusjonen din. :)


Litt artig,"fant igjen" denne tråden, mulig du har besvart spørsmålet et annet sted, Ole, men har du kommet fram til en konklusjon ? eller er det ikke så lett å sammenligne ?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Vi snuser også litt på disse traktene med litt historiske attraksjoner underveis, muligens i September, og trodde egentlig at veien var lengre til Kadamili. Har snakket om det flere ganger, men så er det øyriket som lokker litt for mye. Vi er ikke så komfortable med mye trafikk og motorveier, så gruer vel også litt pga det.
Tenker vi bestiller flybilletter til Athen, så ligger alle muligheter foran våre føtter  :)

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

fila

Får jeg lov til å mimre litt og legge ut min 12 år gamle videofilm fra Stoupa, Mani og Olympia?


Katherina

  :) Koselig å se igjen mange kjente og kjære steder. Godt med litt mimring nå som ny tur nærmer seg raskt

Ole

Quote from: Ole on 20. May 11, 21:32:32
Og hvordan var Stoupa/Mani? Svarte det til forventningene? Hvordan var dette sammenlignet med f.eks. Kykladene og Dodekanesene? Hva var bra? Var mindre bra? Dette kommer jeg tilbake til....


Og så var det denne konklusjonen da....  :) :) Etter fem år er det vel på tide å konkludere! :) Eller husker jeg hvordan det var? Joda, jeg husker det meste. Dessverre la været en liten demper på turen. Vi hadde noen fine dager, men også dager med 12 grader og regn. Da var det ganske trist i området, og den gode Hellas-følelsen uteble. Heldigvis hadde vi bil, så vi kunne farte litt rundt. Vi leide også et helt hus, så det gikk fint an å være inne noen timer.

Kardamili var utrolig flott! Her var det koselige gater, fine tavernaer, fine smug med vakre blomster og hyggelige tavernaer. Jeg reiser gjerne tilbake hit.
Proastio, som vi kjørte til, var utrolig stille, men det var en fin by. Et par timer her er ok. Mange fine bygninger og kirker.
Agios Nikolaos var en fin, lite, landsby. Her spiste vi lunch på en taverna nede ved sjøen, og maten var utmerket.
Stoupa hadde ei fin strand, og vi badet her, selv om det var kaldt. Det var utrolig stille i Stoupa på denne tiden. Det er nok mer livlig om sommeren, og jeg kan godt forstå at barnefamilier reiser hit. Gode tavernaer var her, og det var fint å tusle rundt i de stille gatene.

Ellers så var landskapet en del annerledes enn andre steder vi har vært i Hellas, og det var flott.

Alt i alt hadde vi ei fin uke i området! Været er det ikke noe å gjøre med. :) :)

kaka

Jeg får rare meldinger når jeg trykker liker, men kan jo skrive det (igjen).
Det var kjedelig at dere ikke fikk oppleve området i flommende sol, men ellers hyggelig å lese beskrivelsene dine, - hvordan du opplevde de forskjellige stedene.
Jeg vil tro at mange steder i Hellas oppleves stille utenom turistsesongen, - men at sjarmen likevel er å finne.
Denne uken har det nok vært ekstra livlig i området, med jazzfestival igjen, med base i Kardamili, men konserter flere steder rundt omkring.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...