Logg inn med Facebook eller Google!

Stoupa, april 2011

Started by Ole, 25. Apr 11, 23:59:46

Previous topic - Next topic

stein

Jeg henger også med. Digg med slike reisefortellinger.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

brit

Åh..så hyggelig å få være med .....det vannet så utrolig fristende ut da Ole,nydelig og klart. Forstår godt at dere badet....men tviler ikke et øyeblikk på at det var veeeeldig kaldt.
Håper det er varmere når vi kommer .....veldig snart.
Venter på mer!

Ole

26. Apr 11, 20:50:08 #14 Last Edit: 24. Aug 11, 21:24:37 by Ole
Bare heng dere på! :-)

Det var hele tiden bra med vann i elva som renner under strandveien, over stranda og ut i havet.


Det var ikke bare vi som prøvde stranda. Her en dame med en kledelig badehette! :-)


Taverna Pefko. Her ble de fleste måltidene inntatt.


Maniske steinhus.



Ole

26. Apr 11, 22:38:51 #15 Last Edit: 24. Aug 11, 21:25:04 by Ole
Ny dag og været er ikke det aller beste. Vi bestemmer oss for å ta en kjøretur. Vi kjører mot Kardamili, men tar av mot høyre litt før. Vi kjører oppover bakkene og kan skue bort på Kardamili.



Med litt zoom ser man Kardamili bedre. Da jeg tok bildet visste jeg ikke hvor Stellas\'s Taverna var, men etter å ha vært i Kardamili dagen etter ser jeg den på bildet.




Det regner...


Et veiskilt sier Proastio og vi stopper. Vi spaserer en runde rundt i byen. Det er kaldt og det kommer noen dråper regn innimellom. Byen hadde nok tatt seg mye bedre ut i solskinn, men det var lite vi kunne gjøre med akkurat det.

Anders

Veldig artig å være med på tur i \"den delen av verden\" også. Må nok dithens en eller annen gang.

Tjorven

Fint å se dine \"maniske\" inntrykk også, Ole, selv om man ikke kan gjøre noe med været. Blir med videre jeg også!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

27. Apr 11, 23:15:34 #18 Last Edit: 24. Aug 11, 21:25:57 by Ole
Tusen takk, Anders og Tjorven!

Vi tar oss en tur rundt i Proastio......
















Magnolia

Jeg følger dere steg for steg. Selv om jeg har vært i denne landsbyen utallige ganger, var det et par nye motiv for meg. Det er moro.
Fant dere fram til Panagiotas taverna? Den som ligger ved siden av den store kirka. Der finnes det som jeg beskriver som den ekte, unike greske stemningen.
For et manisk hjerte er bildene dine balsam for sjela.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Proastio er en koselig liten landsby...jeg kjenner meg igjen....morsomt. Tusen takk for fine bilder Ole!
Takk for at du deler med oss! :icon_smile:

Ole

28. Apr 11, 08:03:57 #21 Last Edit: 04. May 12, 15:59:13 by Ole
Tusen takk, Magnolia og Brit! Panagiotas taverna så vi ikke noe til. Vi var der ganske tidlig på dagen, og det meste var stengt. Et par butikker var åpne, og den ene var vi innom. Mer om det senere. Det var nesten ikke et menneske å se i byen, og den virket nesten litt \"øde\"

Slenger med et bilde nå, forøvrig et bilde jeg liker veldig godt. Flere bilder kommer i kveld.

Ninette

Tusen takk for en spennende \"reise\" :-)

Jeg kjenner meg igjen i Proastio. Kom dit til fots for en del år siden, og tar jeg ikke helt feil, besøkte jeg den kafeen/ouzoriet som er du viser bilde av her. Det var det eneste stedet som var åpent da vi var der en søndag formiddag.

Til Stoupa kom vi aldri, uten at jeg helt vet hvorfor. Det ser jo veldig fint ut der, ikke minst stranden :-)

Venter spent på fortsettelsen.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Katherina

Artig å høre og se hvordan dere hadde det. Jeg har vært spent på hvordan turen ble for dere. Leit at været ikke var det beste. Vi var i Kradamili på samme tid for noen år siden og hadde liknende vær. Det er vel litt mer ustabilt på den tiden. Dere fikk da kjent på badevannet, selvom temperaturen ikke var den beste enda.
Fint å følge dere på kjente stier. Proastio er en av de byene nær Kardamili som jeg vender tilbake til gang på gang. Har hatt mange fine morgenturer her sammen med fotoapparatet mitt.
Gleder meg til fortsettelsen. Passer godt med lengtebilder nå. Det er jo bare ett par uker til vi drar ned dit.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...