Logg inn med Facebook eller Google!

\"Drasse\" på laptop?

Started by Anders, 01. Apr 11, 20:19:22

Previous topic - Next topic

Tjorven

En del av det å ha ferie for meg, er nettopp å kunne ta fri fra hverdagens "dont", ikke minst å bli påvirka av triste nytheter som krig, voldtekt, katastrofer m.m som ellers er "dagligdagse" ingredienser i nyhetsbildet  :'( For en stakket stund er det godt å slippe slike negative og urovekkende inntrykk. Derfor åpener jeg ikke ei avis, ser ikke på tv eller drasser på pc! Kontakt med omverdenen får jeg via mobilen, det holder i lange baner for meg  ;D


Hva pensjonisttilværelsen angår, gjelder det vel å lage seg rutiner som skiller hverdag og helg; kose seg med et godt måltid med god drikke, litt andre aktiviteter enn vanlig, "spare" noe spesielt til helga osv... Og hva gjelder ferier som pensjonist eller arbeidstaker, DET er vel noe som ikke hører hverdagen til uansett, en Hellastur ER ferie, om man jobber eller er pensjonist til daglig  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

bengalow

Ja, Anders, du kommer snart dithän själv, vad jag förstår. Det enda som finns kvar är minnena, men var skall man lagra dem? Man kan inte ta med sig dom dit man far, i värsta fall brinner dom upp. Vi har sett så mycket av andra länder på senaste åren, att vi knappt gitter att anstränga oss till flera resor. DOCK...Syd- och Mellanamerika har börjat bli aktuellt, och plötsligt vaknar man ur sin "dvala". Dit skall vi! Och så kommer ett fanrastiskt erbjudande om en rundresa på Kuba, dit vi önskat att resa i många år...Visst, så är vi på gång igen. Kina 3 ggr, och vi som inte ens visste att det var intressant...Jaja, livet är inte mer än det man gör det till. Och vi har haft, och kommer gärna att ha ett ytterligare intressant liv . Fast vi inte har något mål...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Quote from: bengalow on 01. Aug 12, 23:47:04
Ja, Anders, du kommer snart dithän själv, vad jag förstår. Det enda som finns kvar är minnena, men var skall man lagra dem? Man kan inte ta med sig dom dit man far, i värsta fall brinner dom upp.



Du skal lagre dem i hjertet, Bengalow, der lever de så lenge DU gjør  :-*
Og som du påpeker vider; så heldige der er som får oppleve Kina (og alle andre reisene dere tar) Men du virker nesten resignert, til dels blasert over alt dere opplever  :-\ (Tror dog ikke dette er tilsiktet) I mangel av annen beskrivelse på hva målet med livet er: VEIEN du går er det viktigste, ikke målet  ;) Beklager hvis det klinger religiøst - det var IKKE meninga fra en ikketroende  ;) men det er likevel noe i det der. Gled deg over det du har, det du ser, her og nå, så får fortid og framtid leve sitt eget liv  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Jeg håper, og tror, at jeg fortsatt vil ha mål, mange mål i mitt liv, når arbeidskarrieren går mot sin slutt, men disse er kanskje små for andre. Nei, jeg skal ikke lenger frelse verden, skape fred eller avskaffe fattigdom og nød, det får andre ta seg av, men ha mine egne små mål som jeg alltid har hatt mange av i min hverdag.

Samtidig har jeg mange tanker og ideer om å kunne gjøre noe for andre og aktivisere meg i organisasjoner som driver frivillighet. Vel gjør det allerede i dag, men nå kan dette bli et enda viktigere gjøremål i min hverda. Å kunne gjøre noe, eller være noe, for andre er utrolig tilfredsstillende og blir en klar vinn/vinn situasjon, og man møte utrolig mange (og hyggelige) mennesker i slikt arbeid!

Min fremtid ser jeg lyst på selv om jeg også vet at for hvert nytt kapittel man åpner så er det færre igjen!

JohnS

Jeg har faktisk engasjert meg i politikk på mine "gamle" dager, og også i organisasjonsliv, noe jeg har hatt små muligheter til tidligere.  Det gir jo muligheter både for aktivitet, sosial kontakt og å arbeide mot et mål.   

Men ellers er det faktisk enkelte ting som er sagt aller best på svensk:  Nog fins det mål och mening med vår färd, men det er resan som er mödan värd.......
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ole

Jeg hadde med laptop for første gang i påsken i fjor, og har totalt hatt med laptop fire ganger til Hellas. Og en ting er sikkert: Jeg reiser aldri mer uten! Ikke det at jeg sitter med den på fanget hele tiden...det har jeg ikke tid eller lyst til. Men det er utrolig deilig å komme hjem fra stranda og sjekke de siste nyhetene, legge ut noen bilder på Hellasforum, ta backup av minnekortene, overføre noe i nettbanken slik at det blir middag den dagen også :) etc. Og ungene koser seg med en film på flyet eller på ettermiddagen med aircondition på full guffe. I år hadde vi med både en 13" laptop og en iPad. iPaden egner seg selvsagt noe bedre på reise, men skal jeg få gjort noe "fornuftig" blir det laptopen.

Vi tar aldri med oss laptop/iPad ut. Der går grensen. Vi kobler oss bare opp på nettverket der vi bor, og bruker ikke tid på å finne nettverk/passord etc.

karri

Quote from: Ole on 02. Aug 12, 12:50:26
Men det er utrolig deilig å komme hjem fra stranda og sjekke de siste nyhetene, legge ut noen bilder på Hellasforum.


Akkurat denne delen er jeg veldig takknemlig for  ;D  Ekstra stas med "ferske" bilder  ;D
KARRI

Kristian

Kona har Kindle brett og bestiller via PC (enklere)
Har bestill selv, OK med Lapt. da.

Som Ander driver jeg med slektsforsking - tenk å kunne sitte i 6-7 tida om morgenen medf en kaffekopp for å søke etter et menneske du vet er der, men ikke finner.

Me jobb aldri

Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...