Logg inn med Facebook eller Google!

\"Drasse\" på laptop?

Started by Anders, 01. Apr 11, 20:19:22

Previous topic - Next topic

JohnS

19. Jun 12, 10:18:54 #12 Last Edit: 19. Jun 12, 10:21:09 by JohnS
Du får ikke på pukkelen av meg hvertfall,  Hellasfrelst.  Jeg er heller ikke så avhengig av kontinuerlig tilknytning til nettet at jeg drasser på en PC, og synes et par uker uten dette verktøyet er bare en fornøyelse, og understreker feriefølelsen.  Et besøk eller toppen to i uka på en internett-kafe eller i PC-kroken på hotellet er alt jeg trenger for å oppdatere meg på det grøvste, og det blir enda sjeldnere nå etter at jeg ble pensjonist, og ikke har noe jeg synes jeg bør følge med på i jobb-sammmenheng.  Jeg vet jo at skjer det noe dramatisk, er jeg tilgjengelig på tlf., selv om jeg ofte har mobilen liggende på rommet og bare sjekker den om kvelden.

Det er jo selvfølgelig en skuffelse hver gang jeg kommer hjem og ser at fedrelandet ikke ligger i ruiner etter at jeg har unnlatt å følge med det et par uker, men merkelig nok har det gått bra med både meg og fedrelandet......   ;)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

karri

Sånn er det for meg også. Ingen PC, kanskje ett eller to besøk innom internett cafè`n. Og mobilen er skrudd av helt til jeg skal gi lyd fra meg til de hjemme. (Men, bare hvis jeg er borte i over 2 uker, har jeg 1 uke ferie så er jeg ikke innom verken internett cafè eller mobilen)
:) Er jeg på ferie, så er jeg på ferie. Så, ingenting på pukkelen din fra meg heller, Hellasfrelst!
KARRI

Roger

Er så fullstendig enige med de som nøyer seg med å ta en tur på internet-cafe en til to ganger i uka.  Det koster 1-2 € for en halvtimes bruk.
Det må da være mye enklere enn å fly rundt for å spørre etter koder eller finne dekning på en lap-top. Mobilen er kun på for å sende SMS på kvelden. Ferie er ferie! :)
Roger

Anders

Ikke vær så hårsåre da :-)  Trives godt med litt nett-kontakt, jeg... ikke sånn at jeg løper rundt på flyplasser eller absolutt må ha det i jobbsammenheng eller dør hvis jeg ikke får lese VG, men trives med å ha det tilgjengelig når jeg måtte trenge det... og så er det jo en grei måte å kommunisere på? Mobiltelefon har jeg for øvrig aldri eid...

JohnS

Quote from: Anders on 31. Jul 12, 19:54:13
Ikke vær så hårsåre da :-) 

Når det gjelder hårsårhet, er jeg av naturlige årsaker bare i sterkt begrenset omfang plaget av dette........   :-[    :D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

haha! u got a way with words, friend... :-)

mouche

Siden jeg nærmer meg en tilværelse uten den daglig plikten å skulle/måtte gå på jobb så lurer jeg på;

Når har en pensjonist ferie? Eller ikke ferie? 8)

Kristian

Pensjonisten har ferie hele året eller ikke hele året. SOm full pensjonist disponerer du over din hverdag. Om du tar ferie i din egen hage om sommeren og kaller høstturen til Hellas "arbeid" er et fett.
Det du må husle er at du ikke får "feriepenger" siden du har pensjon utbetalt 12 måneder i året. Skatten er heller ikke tilrettelagt slik den er for lønnstakere. De har 1 1/2 fri for skattetrekk (ikke skattefritt) mens pensjonister vel kun har desember.

Kristian/Planer er til for å utsettes

JohnS

Dere er inne på en av de aller beste, og samtidig en av de vanskeligste, sidene ved pensjonistlivet, slik jeg opplever det.  Er det noe jeg savner, er det feriene - og helgene.  Man har friheten til å gjøre det man vil hver eneste dag, men samtidig mangler man mye av det man kunne se fram til og glede seg til da man var yrkesaktiv.  Skal man ut på Hellas-turer eller andre utflukter, er det jo greit å glede seg til dem som før, men ellers tror jeg det er litt viktig å lage variasjon i dagene, slik at ikke tiden bare sklir forbi uten milepeler. 
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

mouche

Hmm, der ga du meg noe å tenke på!

bengalow

Precis, JohnS! Men det "värsta" är egentligen, att man inte har något mer mål i livet, på lång sikt räknat. Det jag räknar med är en eventuell resa någonstans. Det dagliga livet runtomkring intresserar mig inte längre, och dra med en PC för att hålla kontakten med omvärlden är icke angeläget. Klarar dom sig inte utan mig, så är det synd om dom. Jag klarar mig utan "dom"...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

hehe... denne tråden lever sitt eget liv :-) Startet som et praktisk spørsmål og ender opp som et eksistensiellt... Tror nok du har noen flere mål i livet, bengan... du ønsker sikkert å oppleve andres glede over at du vil dele av deg selv...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...