Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff Athen-Naxos 18-24 juni 2011.

Started by stein, 10. Jan 11, 09:04:22

Previous topic - Next topic

stein

10. Jan 11, 09:04:22 Last Edit: 04. Jan 12, 18:22:06 by stein
Hei.
Er i ferd med å planlegge en seilferie fra 18/19. juni til 2/3. juli. Med utgangspunkt Athen. Skal seile sammen med eripsni i 2 uker. Så langt er det det eneste som er bestemt. Familien ønsker å være med bare en uke. Derfor ser jeg etter løsninger for å få dette til å gå ihop. Eripsni og jeg har lyst til å seile til Naxos og småkykladene. Da er en mulighet at jeg får med meg et mannskap fra Athen til Naxos, via flere øyer på vegen så klart. Og at familien tar ferge til Naxos/Paros og er mannskap på vegen tilbake til Athen.
Hvis dette blir løsningen, er det noen som kunne tenke seg et enukes forumtreff mellom Athen og Naxos? Du behøver ikke å ha vært på seilbåt før, men jeg trenger et par som kan dra tau (altså litt muskler) og alle må bidra med innkjøp, matlaging, oppvask, fylling av vann og diesel osv. Båtleien fordeles på alle som er ombord. Sånn ca 3000 pr.pers avhengig av antall.
Som sagt er dette foreløpig bare tanker i en planleggingsprosess.

Og så må dere holde ut med han karen på bildet under en hel uke.



Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Det siste som blir det vanskeligste, mener du? :-)
(jeg faller for øvrig litt igjennom på det med musklene og matlagingen...)

Dette var jamen noe å tenke på! Har jo blitt invitert i bryllup på Naxos i slutten av juni... må forhøre meg om datoen igjen :-)

stein

Tenkte på deg skjønner du, Anders, som Naxosfrelst :-)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Vel... det vil jo for meg være en helt ny måte å komme seg til \"Paradiset\" :-)

Anders

Begynner her å bli fyllt opp, mon tro? Fikk iallfall klarsignal fra regjeringen... så spørs det hva sentralbanksjefen og familieministeren sier... venter fortsatt på svar om hvornår min tilstedeværelse på Naxos var ønsket :-)

stein

Hei.
Da er planene klare og jeg inviterer til Forumtreff på en liten seilbåt fra Athen til Naxos 18-24. juni. Det blir 2 båter, forummedlem eripsni seiler sin egen Oceanis 40 med familien ombord, jeg seiler en 39-40 fot med forhåpentligvis noen forummedlemmer ombord. En 40 fot seilbåt har 3 lugarer,  1 eller 2 bad og salong med kjøkken. Ute er det stor cocpit med spisebord. Hvis vi blir mer enn 5-6 personer leier jeg en større båt. Det er også litt avhengig om det er par eller enslige som blir med. Ikke mange som vil dele en liten lugar untatt med nær venn, kjæreste, samboer eller ektefelle. Det er også soveplass i salongen, men man må være obs på at man bor tett sammen.
Vi overtar båten ca. klokka 1700 lørdag 18. og seiler avgårde tidlig søndag morgen.
Jeg har lyst til å dra innom Delos på vegen hvis det er mulig å få tillatelse til å ankre opp utenfor og gå i land en liten tur. Men det får vi komme tilbake til.
Det koster noen kroner å leie en seilbåt, så prisen blir 3000 pr. pers. I tillegg til det kan vi regne med 200-300 kroner pr pers i vann, diesel og havneavgifter. Og mat og drikke så klart.
Her er seilruta:
Athen - Kea                       40 NM   søndag 19/6
Kea - Kithnos (Loutra)         22 NM   mandag 20/6
Kithnos - Syros (Finikas)     22 NM   tirsdag 21/6
Syros - Rinia (uthavn)        21 NM   onsdag 22/6
Rinia - Paros (innom Delos) 23 NM   torsdag 23/6
Paros - Naxos                    16 NM    fredag 24/6
Noen som synes dette høres fint ut og har lyst til å bli med i tillegg til Anders (han har i hvert fall lyst)?
Stein.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Tjorven

Så synd at dere kommer så seint i juni, da. Tenkte jeg skulle få med meg noen små-kykler i begynnelsen av juni, før ferden går videre til Amorgos. Det hadde vært litt av et syn å se Anders manøvrere seilbåten inn til ankerplass i havna   :mwha:  Om jeg \"tviler\" litt på Anders som mannskap, så er han iallfall et meget godt selskap!! (Så ikke la deg skremme av mitt lille utspill her, Stein. Kunne bare ikke la det gå upåakta hen  ;)  )

Lykke til med seilasen, Stein, håper du får med deg noen forumister.
There are no strangers, only friends we haven't met.

stein

Hehe, mener å huske at Andres la ut er bilde eller en video en gang av en skipper som sleit litt med å legge til på Amorgos. Kanskje han kan få erfare det samme selv :-) Jeg er helt sikker på at Andres kan bli et trivelig reisefølge, sikkert like trivelig som han er på forumet. Hadde jo vært fint om du hadde vært i området samtidig, Tjorven, men slik ble det ikke denne gangen.
Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Jeg tar på meg jobben som kommunikasjonsdirektør... er bare flink til å manøvrere mellom ord! Ville antagelig fått sparken som radiobilsjåfør...
Det der høres jo unektelig ut som en attraktiv rute, Stein... og Tjorven sine flåsete sleivspark får vi ta for det det er... :-)

Tjorven

Var ikke meninga å fornærme deg, kjære venn   :alright:  Det blir nok en kjempeflott erfaring å få med seg, så håper du får det til, Anders.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders


Anders

Nå ramlet alle ting litt fra hverandre her... fikk plutselig svar om at bryllupsdagen er utsatt med to mndr! 27 aug er datoen... og denne gangen hadde vi liksom sett for oss september på biltur i Spania... hm... må nok mer enn en dyktig kommunikasjonsdirektør til her!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...