Logg inn med Facebook eller Google!

Lefkas :-)

Started by Tommy, 03. Nov 10, 21:21:23

Previous topic - Next topic

Tommy

Så många fina inlägg om Lefkas, det var skoj att läsa :-)

Det Kalimera skriver påminner mig själv om hur det var just mina besök på Lefkas som väckte min nyfikenhet på det nordvästra fastlandet och alla pärlor som också finns att finna där, inom nära räckhåll från ön som ju har broförbindelse med fastlandet vilket gör det tämligen enkelt att skutta över dit.

Fin seglats  och reseberättelse också Stein, det var härligt lockande bilder  :flower:

Beträffande Onassis ö, Skorpios, JohnS så tror jag kanske ? den har en ännu större lockelse på kvinnor nu, än då Onassis var i livet. Ön ägs numera av Modeskaparen Giorgio Armani som köpt den till det facila priset 1,3 miljarder svenska kronor  :drunken:  http://www.fsve.se/dev/article.php?id=5790 bland budgivarna fanns också, bland andra, Bill Gates och Madonna.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

En något mindre fastighet, och betydligt billigare på den frodiga ön finns här för någon presumtiv spekulant, se denna tråd http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=5544 :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

elisabeth

Ja Lefkas er en vakker øy som jeg helt sikkert kommer til å reise tilbake til. Porto Katziki er vakker,men desverre blitt veldig turistinfisert.Angrer i grunnen veldig på at jeg tok bryderiet med å gå alle trinnenene ned for å bade.Vi bodde på Georgios i Nidri var veldig fornøyd med det. Synes faktisk Lefkas og Nidri var veldig genuint gresk.PS.vi ble kjent med noen veldig hyggelige svensker der også.

Frost

Flotte bilder fra Lefkas. Den seilelinken til Stein var utrolig! Det må jo være selveste ønskedrømmen å seile rundt til all slags steder i Hellas.

Frost

Flotte bilder fra Lefkas. Den seilelinken til Stein var utrolig! Det må jo være selveste ønskedrømmen å seile rundt til all slags steder i Hellas.

Sunnaelskersol

Tommy, hva syns du om Nidri?
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Tommy

Jag har inte varit i Nidri eller på Lefkas på mer än, ja det måste vara över 10 år sedan  ??? Jag var där på ett par resor bland annat tillsammans med mina grabbar då dom var små och vi trivdes bra i Nidri då, speciellt när den yngste var i 8-9 års åldern passade det perfekt. Nidri är ju minst sagt väldigt turistanpassat, så vill man undan från det är det inget bra resmål.  Men jag tyckte det passade bra att bo där o därifrån göra utflykter till andra delar av den härliga ön, och till dom små öarna utanför Nidri. Jag skulle gärna resa till Lefkas igen, fast nu skulle jag nog välja en annan ort att bo på  :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Sunnaelskersol

Hva var det du ikke likte på Nidri?
Jeg og kjæresten min tenker å ta en hoppe-på-tur, og står mellom Lefkas og Kreta - Chania (her har vi vært for 2 år siden). Vi vil ikke ha det for rolig, og må ha litt valgmuligheter i form av mattilbud, og aktiviteter.
Er strendene fine?
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Tommy

Jag tyckte om Nidri, då..... Men idag skulle jag tycka det var allt för mycket tingel tangel och tjoo och tjim bland barerna, och byn i sig har inte så mycket annat att bjuda på. Stränderna och badvattnet är okey med grekiska mått mätt. Det finns kanonfina stränder och bad på andra sidan ön, det kräver dock att man hyr ett fordon för att ta sig dit, till exempel till byn Agios Nikitas på västkusten.
Naturen är underbar och där är mycket fint att se.

Som jämförelse med Chania vet jag inte vad jag ska säja för där har jag aldrig varit  :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

JohnS

31. May 12, 12:21:37 #21 Last Edit: 31. May 12, 12:23:56 by JohnS
Jeg liker Nidri godt, men aner nesten ikke hvorfor, siden den ikke har så mye spesielt å by på, egentlig, hvis man er ute etter "postkort-Hellas".   Jeg merker likevel at en del steder, om aldri så turistifiserte, tiltaler meg og har en slags "sjel" som andre byer mangler, selv om de andre stedene kan være både vakrere og mer spennende arkitektonisk og naturmessig. 
Jeg er ikke noe strandmenneske, og har sett så mange småbyer med trange gater med trapper fylt med potteplanter og blå dører at det betyr ikke så mye lengre å se en slik by til.  Det viktigste for meg er nok menneskene jeg møter, og hvordan de møter meg, enten det er på hotellet, butikken, spisestedet eller rett og slett tilfeldige møter andre steder.  Det er nok dette som gjør at Nidri, Agia Galini/Kreta, Kokkari/Samos, Petra og Plomari/Lesvos og noen andre steder tiltaler meg mye mer enn andre tilsvarende byer som kanskje de fleste vil synes er "mysigare".  Så får det heller være som det vil om det er mer eller mindre krimskrams og skandinaviske menyer der.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tommy

så bra för dig då JohnS  :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...