Logg inn med Facebook eller Google!

Athen og Naxos i September 2010

Started by streamer, 03. Oct 10, 11:58:57

Previous topic - Next topic

streamer

Husker dessverre ikke hva denne utrolig vakre kirken heter, men den ligger mellom Monastiraki og Syntagma. Kanskje noen andre på forumet vet navnet. :faroah:

streamer

Denne utrolig vakre kirken husker jeg desverre ikke navnet på. Men for de som er kjent i Athen så ligger den mellom Monastiraki og Syntagmaplassen. Kanskje noen kan hjelpe meg med navn på den :faroah:

Greece-Traveller

Dersom det er denne du mener heter den Kapnikarea:



Det er en veldig sentral kirke i påskefeiringen i Athen, med opptog rundt kvartalet på langfredag og midnattspreken påskeaften. Den ligger i Ermou mellom Monastiraki og Syntagma.

Dersom det er denne du mener





så er det Athens katedral som ligger i Mitropolis mellom Monastiraki og Syntagma.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

streamer

Takk for hjelpen. Det er den første av de du nevner som heter Kapnikarea. Kjenner godt til den andre også. Sitter ofte på plassen der med en frappe og studerer folkelivet. Stilasene er fremdeles oppe. Tydeligvis et langvarig restaureringsarbeid

streamer

Etter noen herlige dager i Athen tok vi Blue Star til Naxos. Athen er bare en by jeg må ha med meg hvert år. Da vi tok kveldsbåten fikk vi også med oss en rimelig vakker solnedgang.

streamer

Fra vårt faste sted når vi er på stranden. Skylder en stor takk til Manoli og hans familie som driver dette stedet. Maken til ekte gjensynsglede, god service og herlige mennesker skal en lete lenge etter. Og god mat selvfølgelig.
En dag vi lå der så sier jeg til Irene: han der som sitter der og drikker mythos, er ikke det Anders fra Hellasforum? Jeg har faktisk tenkt samme tanken sier hun. Og for å gjøre historien kort, nå kjenner vi Anders.

Tjorven

Den solnedgangen måtte være mer enn rimelig vakker, Streamer  ;)  Bildet ditt var iallfall et skikkelig blinkskudd. Nyyyydelig    :sunny:

Artig at dere møtte Anders også. Det er alltid liv rundt den kar\'n  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kari

Supre bilder fra både athen og etterhvert naxos. Og solnedgangen var jo utrolig flott. Kveldsbåten fra athen er ikke å forakte nei.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

streamer

Her har jeg gjort et delvis vellykket forsøk på å fange solnedgangen gjennom portaraen. Eller Naxos portalen for de som ikke har vært der før. Portaraen har mange navn. Så som; Church of Ariadne, Temple of Apollo og Palatia. Den er av ren marmor. Og den er virkelig stor, sammenlign med silhuetten av menneskene til venstre for portalen. Og den er selvfølgelig tusenvis av år gammel

streamer

Er litt svak for solnedganger, så her følger en til mens jeg er i siget. Er tatt fra havnepromenaden og i retning Paros. :faroah:

Ole

Her var det mye stemning! Herlige bilder fra to av mine favorittsteder i Hellas. Hva slags kamera har du, forresten?

streamer

Hei Ole!
Jeg er vel det man kan kalle en fotoentusiast. Har for tiden et Nikon D40 speilrefleks med et lite utvalg av forskjellige linser. Har planer om oppgradering til Nikon D300 da dette har noen funksjoner jeg savner. Filmer blant annet i HD kvalitet. Uansett en herlig hobby

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...