Logg inn med Facebook eller Google!

Athen og Naxos i September 2010

Started by streamer, 03. Oct 10, 11:58:57

Previous topic - Next topic

streamer

Fant ut at det kanskje er er ide å gå fra å være passiv bruker av forumet til å bidra litt også. Det har jo blitt noen tusen bilder etter hvert. Så jrg starter med dette bildet tatt fra takterassen på hotell Attalos.Forøvrig et hotell med glimrende beliggenhet mellom Monastiraki og Plaka og kort gangavstand til det meste. !00 meter til metroen. Bor der hvert år

kaka

Det var stemningsfullt, Streamer!
KariK

Tjorven

Kjempeflott bilde, Streamer  :D  Så fint at du har bestemt deg for å legge ut bilder. Dette lover jo veldig bra, så jeg gleder meg til å se flere bilder fra deg   :thumbright:
There are no strangers, only friends we haven't met.

streamer

Legger ut et nattbilde av Lykavittoshøyden i samme slengen. Må jo få si at de har vært flink med lyssettingen av både Acropolis og Lykavittos. Kom meg opp på lykavittos for første gang i år. Hurra

streamer

I og med at vi reiste nedover 14. september så var temperaturen levelig og det gikk bra å vandre rundt på høyden uten å gå i kø. Heller ikke fullt på banen opp og ned. Men bortsett fra en utrolig utsikt til alle kanter og at det er et sted man liksom må ha besøkt så var det vel ikke så veldig mye interessant å se på der oppe. Som alle sikkert ser så har vi Acropolis sentralt i bildet og Pireus i det fjerne. Her snakker vi om store avstander så Athen er nesten ufattelig stor

streamer

Utsikten fra Lykavittos i en annen retning. Var i det kreative hjørnet og fant ut at den vakre buen ville gi en flott innramming av bildet :faroah:

streamer

Her følger 2 bilder fra det lille kapellet på Lykavittos

Tjorven

Wow! Herlige bilder. Ja, det er en opplevelse å stå der oppe å skue utover hele Athen. Vi gikk oppover (i min ungdom ;)  ) og tok banen ned. Man blir litt sliten i beina av alle trappene...
There are no strangers, only friends we haven't met.

streamer

Noen vakre blomster med en utrolig fargeprakt fant jeg også der oppe. Utrolige fargevariasjoner på en og samme plante

Anders

Hei streamer, og takk for sist! Skikkelig hyggelig å møte andre forumister slik :-)
Og fine bilder du legger ut. Kjekt at du har bestemt deg for det. Jo flere som bidrar, jo mere liv får vi her inne.

streamer

Hei Anders og takk for sist til deg også. Nå vet jeg iallefall hva som er ditt faste bord hos Manoli så du skal bare se at vi treffes igjen. Var et sjokk for oss å lande på Rygge i shorts og t-skjorte i 2 grader pluss. Har mye bilder som vil komme etterhvert. Takk også til dere andre for hyggelige tilbakemeldinger på bildene mine

streamer

Her er vi på vei ned fra Lykavittoshøyden og inn i Kolonakiområdet. Utrolig grønt og velholdt. Og reint i gatene. Og den fortryllende damen som står og venter er selvfølgelig min bedre halvdel. Eller Irene som hun heter.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...