Logg inn med Facebook eller Google!

Noen bilder fra CHORA ANDROS

Started by filhellener, 30. Sep 10, 23:31:48

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Jeg ble litt overraska også, for jeg innbilte meg at Chora nesten var helt flatt, eller er dette fra et spesielt område i byen? Du skriver også at dere bodde i Nimborio. Er det i eller utenfor Chora? (Jeg er jo litt nysgjærrig på Andros, så det er derfor jeg spør og graver litt  :)  )
Gleder meg til flere bilder....

Jeg forstår godt at du har fått det inntrykket, TJorven :-)

Du kan unngå trapper i Chora på Andros, hovedgata går jo bred og flat og fin gjennom hele byen :-)
- om du ser på flyfotoet Ole la inn link til ( takk, Ole) så er det brattere enn det virker dersom du går ned mot havet på
begge sider, og til strendene.
- m e n du k a n gå \"rundt\" og unngå trapp for å komme på strendene om du bor i selve byen, og bor du i Nimborio
( det er strandområdet til venstre for byen, sett fra land, som heter det) går du bare rett over gata til den stranda, og omveien til byen, for å slippe en bratt trapp, er ikke lang :-)
Da kommer du ganske høyt opp i byen, nær taxi - og rundt hjørnet -busstasjonen.

At jeg fikk med meg alle trappene skyldes jo at jeg alltid helst skal se \"hver krik og krok\" ;-)

Jeg skal legge inn bilder fra Nimborio, koselig at du vil se flere bilder :-).
Kari

Tjorven

Takk for utfyllende svar  :)  Neida, det er ikke det at jeg på død og liv vil unngå trapper, selv om det kanskje virker sånn  ;)  Jeg bodde tross alt på toppen av Chora i Astypalea, og der var det trapper nok. Det gikk helt fint, men av og til slår beina mine seg vrange, og da er det greit å gardere seg litt   :tongue:
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Takk for utfyllende svar  :)  Neida, det er ikke det at jeg på død og liv vil unngå trapper, selv om det kanskje virker sånn  ;)  Jeg bodde tross alt på toppen av Chora i Astypalea, og der var det trapper nok. Det gikk helt fint, men av og til slår beina mine seg vrange, og da er det greit å gardere seg litt   :tongue:
- ingen tvil om at du mestrer trapper da, Tjorven :-)  
Jeg husket ikke, men visste jo at du har bodd vakkert og høyt oppe i Chora Astypalea :flower:
Kari

filhellener

Så fortsetter jeg på veien hjem til Nimborio, først et tilbakeblikk.
- i den lille kirka på klippen var det nok populært / romantisk å gifte seg, det var bryllup både fredag og lørdag :


PÅ dette Ouzeriet  fikk vi deilig mat, etter å ha spist der forsto vi godt at alle bordene stort sett brukte å være opptatt :



På veien videre hjemover passerte vi \"Faros Studios\" -  tror det må være fint å bo der :


Litt lenger bort var det et område med 5 -6 tavernaer langs havet :

De fleste av dem var godt besøkt både til lunsj og om kvelden :



Kari

Tjorven

Ser ut til å være et hyggelig strøk dere bodde i (eller på vei til) med tavernaer langs sjøsiden også.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Akkurat hvor Nimborio \"begynner\" vet jeg ikke, muligens ved kiosken. Den har jeg merkelig nok ikke  med på noen bilder, den var av det tradisjonelle slaget som har \"alt\" og som er opp til langt på natt :-)
 
Så var vi i hovedgata som gikk bak/langs hele stranda og videre til Stenies og andre \"byer\" på Andros.
De vi leide av hadde et sted her, rett ved gata :




Vi var blitt anbefalt stedet av noen \"Androsfrelste\" og leide \"deres\" hyggelige studio som lå stille og rolig litt vekk fra trafikken
 i huset der eierfamilien selv bodde.
 Arne kan skimtes på balkongen ;-) - utsikten var  ok og det var grønt og blomstrende inne i \"atriumet\"- o g  et godt sted å bo også om vi hadde fått sterk vind, som det ofte er på Andros.




Ikke så fint bilde, men her har jeg zoomet inn et av  brudefølgene fra balkongen, brudeparet kom i båt over bukta og på den lille brygga ventet spillemannen og gjestene :-)

 

Her i Nimborio lå det  tavernaerer og kafeer langs gata, heldigvis  et supermarked og et lite bakeri og :-)



Her ved kafe Maistrali gikk vi de få metrene opp og rundt hjørnet til vårt studio :



Det var både vakre blomster og grønnsaker å se i nabolaget:






Kari

kaka

Det er virkelig fint å få følge dere på denne turen, filhellener!
Spennede å se, og lese beskrivelser. Artig å se brudefølget også!
KariK

Tjorven

Det så veldig trivelig ut der dere bodde, med både havutsikt og zoomet begivenheter fra bryllup, artig :) Det er godt å bo litt vekk fra \"storby\"-mylderet, men samtidig i nærheten.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Takk igjen, kaka og Tjorven :-) - det var veldig ok å bo i Nimborio :-)
Det er kanskje ikke den store interessen for Andros,  jeg er glad for at dere fortsatt følger med :-)
- det skal komme noen strandbilder før jeg avslutter tråden :-)
Kari

Tjorven

Bare kom igjen med mer du, filhellener. JEG har iallfall stor glede av bildene dine   :cheers:

Kanskje litt off topic, men jeg har også merka mindre interesse enn før, når man legger ut bilder f.eks, så du er ikke alene om den tanken   :colors:  Heldigvis er vi da noen som fortsatt kommenterer, etter at vi har sett innom trådene.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Quote from: \"filhellener\"Det er kanskje ikke den store interessen for Andros,  
 

Åneidu! Man følger nok med :-)
Selv om man ikke alltid sier så mye så sees det gjerne...

Ole


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...