Logg inn med Facebook eller Google!

KARDAMILI og andre steder på MANI

Started by filhellener, 13. Jun 10, 15:53:41

Previous topic - Next topic

brit

Åh.......her var det mye vakkert filhellener!
For noen flotte bilder!

Athina

Dette var et herlig gjensyn med Agios Nikolaos...
Jeg pleier alltid ta meg minst en tur dit når jeg er i Kardamili, det er jo ikke langt, men denne gangen ble det ikke noe av.
Jeg bodde der en uke for to år siden og storkoste meg. Det var bare så nydelig å sitte på en kafé ved havna og være midt oppe i det greske hverdagslivet i denne lille, koselige byen :cheers:
Bildene dine er helt nydelige, filhellener, og viser Agios Nikolaos som den perlen den er. Håper du har mer å by på fra Ag. Nik. eller andre steder på Mani :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Åhhh, så herlige bilder, Filhellener   :hello1:  Jeg har tenkt det før, men nå er jeg sikker:  Neste gang jeg drar til Mani skal jeg bo i Ag.Nikolaos! Takk for flotte bilder!
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Tusen takk for de koselige og positive tilbakemeldingene på bildene mine fra Ag.Nikolaos, Yannis, Brit, Athina og Tjorven :D

Forstår at du gjerne vil bo i Ag.N  om/når du besøker Mani igjen, Tjorven :-)
- jeg har også lyst til å bo der noen dager + noen dager i Stoupa en gang :-)
Men det blir ikke i høst, da blir det Kardamili igjen :-)

- men besøke Stoupa og Ag Nikolaos skal jeg  - det er et \"must\" for meg og, Athina :-)
Tror ikke jeg har flere \"aktuelle\" bilder fra Ag. Nikolaos, koselig at du vil se flere :-)
Men jeg kan legge inn noen fra vår videre ferd denne deilige  oktoberdagen i fjor.
Kari

Magnolia

Fantastiske bilder fra en fantastisk liten landsby. :)

Bildene skaper mange gode minner. En rundtur i landsbyen tar ikke mange minutter, og etterpå kan vi bare nyte alt hva pittoreske Agios Nikolaos har å by sine gjester. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Tusen takk, Magnolia :-)
- du har rett det er ikke store stedet, men sjarmen er stor  :-)
Kari

filhellener

Da skal jeg legge inn noen bilder fra TRAHILA , og et stopp vi gjorde på veien dit :

Dette flotte klippebadet mellom Ag Nikolaos og Trahila måtte vi ta en kikk på :-)
(sikkert noen i forumet som vet hva det heter akkurat der)



Trahila består stort sett av disse husene :



og disse :

På få km  endrer naturen seg m y e  - her er det nakent i fht omgivelsene i Ag Nik og Stoupa, men fint  synes jeg:









En liten oase i Tranhila:

Kari

Tjorven

Du verden, enda en liten idyll. Tranhila så virkelig innbydende ut :)  Og den klippestranda, ligna nesten et lite amfi der den lå. Tenker det frista med et bad der, ja.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Herlige bilder fra Trahila, filhellener :cheers:
 
Glemmer aldri mitt første besøk i Trahila (2002). Husker vi syntes det var et helt spesielt lys der...
Vi fant en taverna nesten i enden av byen. Eleni het den koselige eldre damen som drev den. Hun serverte oss skikkelig hjemmelaget mat, og vi hadde en uforglemmelig stund der ved sjøen, mens mørket falt på. (Avatarbildet mitt er forresten tatt mens vi satt der den kvelden :icon_smile: ). Her var det bare å nyte i fulle drag det greske hverdagslivet som utspant seg rundt oss :cloud9:
Har hørt at Eleni har gitt seg nå, men den andre tavernaen (på hjørnet der man kommer inn i byen) ser ut til å blomstre opp, ifølge bildet ditt derfra.

Klippebadet på første bilde heter visst Katafiggi eller Katafygi. Det skal også være en flott grotte med samme navn der i nærheten.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Selv om jeg akkurat har landet, etter 2 uker på Lesvsos., kunne jeg ikke dy meg for å se innom Mani-trådene. mye fin stemingsformidling! Det er vakkert der nede!
KariK

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Du verden, enda en liten idyll. Tranhila så virkelig innbydende ut :)  Og den klippestranda, ligna nesten et lite amfi der den lå. Tenker det frista med et bad der, ja.

Jeg reiste på en miniferie forrige søndag og har oversett noen innlegg her etter jeg kom hjem ser jeg.
Ja, Trahila er også en liten idyll, Tjorven og klippebadet f r i s t e t , men foreløpig har vi ikke badet der,
muligheten k a n by seg i september :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"Athina\"Herlige bilder fra Trahila, filhellener :cheers:
 
Glemmer aldri mitt første besøk i Trahila (2002). Husker vi syntes det var et helt spesielt lys der...
Vi fant en taverna nesten i enden av byen. Eleni het den koselige eldre damen som drev den. Hun serverte oss skikkelig hjemmelaget mat, og vi hadde en uforglemmelig stund der ved sjøen, mens mørket falt på. (Avatarbildet mitt er forresten tatt mens vi satt der den kvelden :icon_smile: ). Her var det bare å nyte i fulle drag det greske hverdagslivet som utspant seg rundt oss :cloud9:
Har hørt at Eleni har gitt seg nå, men den andre tavernaen (på hjørnet der man kommer inn i byen) ser ut til å blomstre opp, ifølge bildet ditt derfra.

Klippebadet på første bilde heter visst Katafiggi eller Katafygi. Det skal også være en flott grotte med samme navn der i nærheten.

Takk for hyggelig tilbakemelding, info og stemningsrapport fra en hyggelig kveld hos Eleni, Athina :-)
Det fine Avatarbildet ditt husker jeg fra et tidligere innlegg i forumet :-)

Hvor \"blomstrende\" den tavernaen vi besøkte er, vet jeg ikke,
men jeg fikk en hyggelig liten prat med den eldre kvinnen som har den :-)
- hun hadde forresten så vonde ben at jeg ikke hadde samvittighet til å la henne bære ut frappe`ene våre og ta av bordet etter oss!
Hun var s å takknemmelig for den lille hjelpen, ikke greit å drive kafe/taverna med vonde ( utslitte) ben!
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...