Logg inn med Facebook eller Google!

KARDAMILI og andre steder på MANI

Started by filhellener, 13. Jun 10, 15:53:41

Previous topic - Next topic

filhellener

Takk for koselige kommentarer, Athina, kaka og Tjorven  :flower:

- ja, vi kan se etter snegletreet i september, Athina :-)

Om det finnes snegler der vil vise seg, vi så masse snegler i Galissas nå i juniferien, så kanskje :-)
Kari

filhellener

Nå har Athina nettopp vist en serie vakre bilder fra Gamle Kardamili i sin tråd, så jeg legger ikke inn bilder derfra :-)

Men vi har vært med på en veldig interessant vandring i Gamle Kardamili og området rundt.  
Regner med at mange, kanskje alle dere som er Kardamiliveteraner, har vært med på samme tur en eller flere ganger :-)

Vandringen kunngjøres på oppslag i byen, og man møte bare opp ved kiosken kl 11.
Det koster ingenting å bli med, men selvfølgelig betaler man likevel gjerne noen euro for å få levendegjort historien
av en så kunnskapsrik person :-)

Kari

filhellener

kaka har nylig vist  mange og h e r l i g e bilder fra Stoupa :-)

Siden kaka\'s bilder  er tatt på dagtid, vil jeg  vise noen bilder fra Stoupa tatt  ved og etter solnedgang :















Kari

kaka

FOR NOEN BILDER FRA STOUPA, Filhellener!! Helt nydelig!

Den lille rundturen i Kardamili du forteller om har jeg faktisk ikke fått med meg! Det må jeg jo gjøre en gang!

(Nå ser jeg det kom ny side her. Det var dumt, for de bildene dine fra Stoupa må flere få med seg!!)
KariK

Athina

Så UTROLIG vakre bilder fra Stoupa, filhellener...
Skulle ønske du ville legge inn noen fra Gamle Kardamili også :icon_smile:
Rundturen du beskriver, har heller ikke jeg fått med meg. Høres veldig ok ut. Var det med lokal omviser? (Kan ikke huske å ha sett personen med johannesbrødet i Kardamili noen gang).
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Tusen takk, kaka og Athina :D
 - vi hadde en deilig ettermiddag og vakker kveld i Stoupa :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"filhellener\"Men vi har vært med på en veldig interessant vandring i Gamle Kardamili og området rundt.  
Regner med at mange, kanskje alle dere som er Kardamiliveteraner, har vært med på samme tur en eller flere ganger :-)

Vandringen kunngjøres på oppslag i byen, og man møte bare opp ved kiosken kl 11.
Det koster ingenting å bli med, men selvfølgelig betaler man likevel gjerne noen euro for å få levendegjort historien
av en så kunnskapsrik person :-)]


Siden dere ikke visste om / har vært med på denne lille vandringen, kaka og Athina,  er kanskje ikke tilbudet så godt kjent.
 Oppslaget vi leste var ganske \"anonymt\" ( ingen farger og store typer), det var først i høst vi deltok, men jeg så tilsvarende info i fjør vår og.

Guiden er lokal, jeg vet ikke hva han heter, men familien leier ut rom i nærheten av \"Voula\".
Det vet jeg fordi to jenter som deltok på vandringen sammen med oss bodde hos dem.
Kari

Magnolia

Utrolig vakre og stemningsfulle bilder, filhellener. :)
Nå har jeg fulgt deg gjennom vårblomstring, påskeferie og vandring, og sitter her helt betatt. Minnene strømmer på, og det er ikke fritt for at jeg lengter tilbake. :)
Jeg har faktisk vært med på litt av vandringen med lokalguide. Mannen er svært kunnskapsrik og har en egen fortellerevne. Tilbudet er, som filhellener sier, ikke så godt annonsert, men etter mange år der nede har også jeg sett den litt anonyme plakaten. :) Jeg kan nevne at nå er det to omvisninger i uka. Jeg husker ikke hvilke dager det er, men det er en omvisning om formiddagen og en omvisning en anne ettermiddag.

I juni hadde jeg bestemt at jeg skulle følge med på denne turen. Vi var ganske mange interesserte som møtte opp i den varme ettermiddagssola. Det ble rett og slett for varmt for meg, når gradestokken nærmet seg 40 grader, og det var lite skygge der vi gikk. Dermed hoppet jeg stille og rolig av da vi nærmet oss hotellet mitt.
Jeg skal nok få med meg alt neste gang, Anbefaler turen på det varmeste.  Her fikk vi høre lokal historie og gresk mytologi levende fortalt.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Du verden for en solnedgang!! NYDELIGE stemningsbilder, filhellener  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

TAKK, Magnolia og Tjorven :-)

Moro at du har vært med på vandringen i Kardamili, og anbefaler den Magnolia :-)

- at du ikke fullførte er lett å forstå, 40 gr er ingen ideell temperatur
til slike aktiviteter i sola :-) - og du får jo snart nye sjanse til å delta på turen :-)
Kari

filhellener

I kveld fikk jeg lyst til å ta en tur de 4 km videre fra Stoupa til lille Agios Nikolaos :-) - jeg kunne gjerne tenke meg å bo i Ag.N en gang :-)

Som mange her i Forumet vet er det en liten idyll ved havet :-)





















Kari


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...