Logg inn med Facebook eller Google!

Hellstrøm på Alexandros

Started by Ingrid, 23. Apr 10, 08:30:43

Previous topic - Next topic

Ingrid

Ja nå har Hellstrøm vært i sin hjemby Moss og \"ryddet opp\" på Alexandros.  :flower:
Han har ihvertfall ryddet opp i menyen slik at det nå skal satses på et mindre antall retter.

http://www.moss-avis.no/nyheter/hellstrom-ryddet-opp-1.5195744

Når programmet kommer på TV står det ikke noe om, men regner med at det blir til høsten.

brit

Trodde egentlig at den restauranten gikk veldig bra fra før!
Men jeg må si at Briamen som jeg fikk der var jeg ikke fornøyd med.
Men den var vel laget spesielt til oss som vegetarianere...ikke noe de vanligvis har på menyen.

Ingrid

Programmet går førstkommende torsdag på TV3. Skal bli artig å se hvor \"gresk\" Hellstrøm egentlig er...jeg har mine tvil....

xristina

Jeg var der å spiste for noen uker siden, og jeg blir jo så trist og lei meg når jeg føler at maten ikke lenger har det greske preget som jeg liker. Når jeg får souvlaki søla ned i saus, så blir jeg \"grinete\"... Men jeg skal ikke slutte å gå dit for det. Får bare presisere at jeg vil ha det \"the greek way\".

Blir spennende å se programmet!

Moss avis i dag: http://www.moss-avis.no/kultur/hellstrom-reddet-manolis-og-alexandros-1.5605777

Ingrid

Jeg har vært der 2 ganger i sommer, og er enig med deg, Xristina. Virker som det er samme saus til mange av rettene... da jeg kommenterte det svarte servitøren at det var fordi nordmenn vil ha saus på det meste.... (og det er nok delvis riktig) så jeg bestilte da min rett uten saus til...

Og når det gjelder maten synes jeg noe av det greske særpreget er borte. Moussaka glimrer jo med sitt fravær på menyen :angry8: og den de hadde tidligere var veldig god. Hva er vel en gresk resturant uten moussaka??  :sign6:  Servitøren sa forresten at det hender de har det selv om det ikke står på menyen  :flower:

xristina

Nordmenn er jo kjent for å be om saus til alt... Men det er jo greit så lenge man kan vet det.

Vi får bare spørre om hva de har da, som ikke er på menyen... :-)


kari

Dette tenkte jeg at jeg skulle få med meg selv om det er finvær i trøndelag i kveld..................... som det har vært helt siden vi kom hjem fra hellas på lørdag.

Kanskje man kan snappe opp noen små kokketips også.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

kaka

Det er første gang jeg har fulgt med på et av disse programmene med Hellstrøm. (Liker ikke tonen i presentasjonssnuttene , så jeg har unngått de)
Programmet ble både litt sterkt, og til tider, rørende.
Hellstrøm ga uttrykk for mye omsorg for  en ganske nedslitt retauranteier(men brukte litt spesielle virkemidler for å understreke sine poenger! slik lenken fra Pjokken viser)

\"Det endte godt på TV\", for å si det slik.
Men når jeg leste hvordan Xristina opplevde maten der for noen uker siden, ble jeg usikker...
KariK

xristina

Jeg er ingen typisk nordmann og ønsker gresk mat servert som jeg er vant til i Hellas; uten saus. Men jeg vet at den vanlige mannen i gata gjerne vil ha med, så derfor har de nok begynt med det. Men fiskerettene skal visst være kjempegode, og Manolis fortjener besøk!

Programmet ble litt sterkt for meg, så jeg måtte ty til papirlommetørklær... :-)

Tjorven

For en gangs skyld viste Hellstrøm seg som en omsorgsfull mann, og uten å høvle over folk med ufin kjefting. Men jeg hoppa litt i stolen av virkemidlene han brukte for å \"vekke\" Manolis, jeg også.
Dette ble mer et sterkt møte med en mann, enn å få en restaurant på beina igjen. Og tårene bare rant.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...