Logg inn med Facebook eller Google!

Kjøpe fergebilletter på flyplassen?

Started by Anders, 22. Mar 10, 19:58:58

Previous topic - Next topic

Tommy

Alla rederier har väl en biljettkur vid kajen varifrån deras båtar avgår ? där kan dock bli rätt trångt o kaotiskt i kön under högsäsong så då kan det ju vara skönt att ha pilletten ordnad i förväg. Men du \"seglar\" ju iväg då det är relativt lugnt...
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

marjana

Dette med å finne et billettkontor for å kjøpe fergebilletter er generelt ikke et problem. Det er billettkontorer som selger billetter til alle fergene \"in all directions\"  tett i tett i Piraeus.
Det er vel heller i høysesongen når det kan bli fullt på båtene at det kan være lurt å kjøpe billetter når man lander på flyplassen, særlig hvis det er en del timer før båtavgang.
Glika i zoi

Anders

Vil bare ha det så lett som mulig... antagelig et utslag av langt fremskreden latskap! :-)
Satser på å gå fra buss til billettkontor hur lett som helst...

Svein~B

Jeg mener fortsatt at det mest lettvinte er å kjøpe billett på flyplassen, sånn at du kan ankomme Pireus med billetten i lomma. Jeg synes ikke det er noen upris å betale 2 euro mer for det. Det hender at det blir utsolgt på ferjene og da må du trave rundt i Pireus på leting etter uavhentede billetter. Det kan også hende at alle billettene på økonomiklasse er utsolgt, sånn at du må \"nøye deg\" med vesentlig dyrere billetter for i det hele tatt å få være med.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Javel...? Har jo vært inne på de samme tanker... noen trasking rundt i Pireus på \"jakt\" etter billetter er jo helt uaktuellt :-) Da blir det hotel og båt neste dag. Og 16 kroner for å få det enklest mulig skal jeg vel klare å stå i...
Og siden det er påskeuken så er det kanskje mer folk som reiser også? Tenker jeg ser etter det der Pacific på flyplassen først, iallfall. Kanskje man allerede der får beskjed om at det er fullt ombord?

bengalow

Tänk på att det är Påsk i Grekland samtidigt, och att det är den största helgen i landet. DÅ om inte förr ger sig folk ut till sina hemtrakter, så utsålt blir det i ett nafs....! Boka gärna hemifrån, eller köp så snabbt som möjligt...!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"Svein~B\"Jeg mener fortsatt at det mest lettvinte er å kjøpe billett på flyplassen, sånn at du kan ankomme Pireus med billetten i lomma. Jeg synes ikke det er noen upris å betale 2 euro mer for det. Det hender at det blir utsolgt på ferjene og da må du trave rundt i Pireus på leting etter uavhentede billetter. Det kan også hende at alle billettene på økonomiklasse er utsolgt, sånn at du må \"nøye deg\" med vesentlig dyrere billetter for i det hele tatt å få være med.

Är fullständigt enig, lite framförhållning i reseplaneringen sparar alltid tid som kan brukas till mer trevliga ting, än något så trivialt som att \"jaga\" pilleter för fortsatt färd.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Er det noen her som vet om det er mulig og kjøpe buss/båt pakken til Alkyon (Athen-Ag.Konstantinos-Skiathos) på flyplassen...eller må jeg til Kaningo? Går det buss fra flyplassen som stopper på Kaningo, eller er X95 til Syntagma det nærmeste?
Hilsen Anne :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Er det noen her som vet om det er mulig og kjøpe buss/båt pakken til Alkyon (Athen-Ag.Konstantinos-Skiathos) på flyplassen...eller må jeg til Kaningo? Går det buss fra flyplassen som stopper på Kaningo, eller er X95 til Syntagma det nærmeste?
Hilsen Anne :-)

Vet ikke om det går att köpa båtpillet på flygplatsen för färjorna till Sporaderna. Men det går tydligen att ta sig med buss från flygplatsen till Agios Konstaninos, med bussbyte enligt information på denna länken : http://www.skopelos.net/travel/ag-constantinos.htm

Där finnes också telefon o adress till biljettkontoret i Agios Konstaninos, så det går säkert med lite pyssel i förväg att ordna så man kommer från flygplatsen till Agios Konstaninos o vidare till Sporaderna utan att behöva ta sig in till Athen o Kaningo-torget.

Här är länk till reseagenterna på flygplatsen http://www.amphitrionholidays.com/online/index.asp?lang=en&catid=94  http://www.pacifictravel.gr/ och om man kollar där ser det ut som det går att fixa pillet till Sporaderna via dom
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Takk for hjelpen Tommy. jeg skal sjekke det ut litt mere, men det ser ut som den linken du gav meg er til Liosion buss terminal i byen og buss derifra. Den er jeg klar over, men den enkleste er Alkyon travel som har buss og båt i pakke. Jeg finner ikke helt ut av hvordan jeg bestiller på nettet hos dem..synes siden var rotete. Vet jeg må kjøpe billett 90 minutter før avgang så det var derfor jeg lurte på om det var mulig på flyplassen...for og spare tid. Det ser ut som det går en båt ut kl. 19.45 hver kveld så da regner jeg med at bussen går 2-3 timer før det + at vi må ha 90 min. før det igjen.....vi kan rekke det for flyet er i Athen 11.45 hvis vi er i rute. Har ennå god tid og sjekke på....sender en E-post kanskje. Hadde ønska fly, men konsesjonen dit er ikke klar ennå så noen flytid får jeg ikke opp. Vet ikke hvilket selskap som skal fly på øya i sommer. Mye og ordne med, men gøy også....sjekke, sjekke :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Svein~B

Quote from: \"Anne\"Er det noen her som vet om det er mulig og kjøpe buss/båt pakken til Alkyon (Athen-Ag.Konstantinos-Skiathos) på flyplassen...eller må jeg til Kaningo? Går det buss fra flyplassen som stopper på Kaningo, eller er X95 til Syntagma det nærmeste?
Hilsen Anne :-)

Jeg tror at den pakken med buss og ferjebilletter kun kan kjøpes direkte hos Alkyon. Det går så vidt jeg vet, ikke buss direkte fra flyplassen til Kaningos, men det skal være cirka 400 meter å gå fra Omonia til Kaningos. Jeg ville tatt tog til Neratziotissa og linje 1 til Omonia.

Her er mailadressen til Alkyon Travel i Athen: athens@alkyontravel.com
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Lurer på om det går an å kjøpe båtbillett til Paros på Santorini flyplass også, eller er det bare i Athen dette er mulig?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...