Logg inn med Facebook eller Google!

Mitt i natten...

Started by Riitta, 15. Mar 10, 08:30:43

Previous topic - Next topic

Riitta

Vi kommer och få tillbringa några timmar mitt i natten på denna ö på väg från Kalymnos till Amorgos. Båten från Kalymnos kommer dit 0.35 och båten till Amorgos avgår 5.15.
Nu undrar jag ifall ni tror att det finns möjlighet och hitta ett rum mitt i matten för några timmars sömn :cyclops:

(Såhär blir det, när man blir öluffare på gamla dagar :clown: )

Riitta

filhellener

Quote from: \"Riitta\"Vi kommer och få tillbringa några timmar mitt i natten på denna ö på väg från Kalymnos till Amorgos. Båten från Kalymnos kommer dit 0.35 och båten till Amorgos avgår 5.15.
Nu undrar jag ifall ni tror att det finns möjlighet och hitta ett rum mitt i matten för några timmars sömn :cyclops:

(Såhär blir det, när man blir öluffare på gamla dagar :clown: )
Riitta

Det vil jo ikke bli mye søvn o m du får et rom heller, men det k a n jo være at noen utleiere skal kjøre gjester til og/eller hente noen på den båten du kommer med.
- og at de  skal tilbake til havna  med, eller for å hente gjester kl 05.15 og..... ojjj, gjesp - så trøtt jeg ble bare av å s k r i v e dette ;-) :D

Ellers e r det en kafe i den nye havna, jeg t r o r den er oppe hele natten, om du har godt sovehjerte kanskje du kan \"legge hode på bordet\" og sove litt der :-)

Hva med å reise med Nissos Kalymnos og spandere  l i t t mer tid på fine Astypalea`? - det ville jeg gjort :-)
Kari

Riitta

Jag skulle nog klara mig utan sömn en natt,men tänker på min trötta man :cyclopsani:

Riitta

pawik

Rum finns säkert den tid ni reser.

Hamnen för de stora båtarna ligger mitt ute i ingenstans
och där finns nog inget.
Det tar nog ca 15 min till stan så det blir väldigt kort tid
och rätt dyrt för några timmars sömn.

3 och en halv timme på A är för lite. Skulle varit 3 och en halv vecka
i stället.

/pawik

Anders

Ja, havnen der var midt ute i ødeland... men den der tavernaen/cafeteriaen virket som den var åpen natten gjennom. Iallfall ved alle båtanløp. Men tror ikke det var så mange muligheter til å slenge seg nedpå... annet enn gulvet.

marjana

Riita! Jeg er sikker på at dere kan finne en bedre båtrute Kalymnos-Amorgos når båtrutene for våren/sommeren 2010 kommer ut engang i mai.

Nå skriver ikke du når dere skal reise, men det er sikkert fint med en ekstra natt eller to på Astypalia?

Det er vel bedre å ta det lugnt og være våken på reise, og få sove hele natten før neste båt?

Jeg er enig med din trøtte mann, ikke bare ha to-tre timer på et rom, og så fort videre. Sove hele natten!
Glika i zoi

Riitta

Har kollat vidare och en möjlighet är ju att åka till Astypalea från Kalymnos på söndag morgon och sedan ta den tidiga båten till Amorgos på tisdag morgon :bom:

Riitta

Astri

Quote from: \"Riitta\"Har kollat vidare och en möjlighet är ju att åka till Astypalea från Kalymnos på söndag morgon och sedan ta den tidiga båten till Amorgos på tisdag morgon :bom:

Riitta
Det hadde jeg gjort, Riitta! I fjor og årene før gikk det båter fra Kalymnos til Astypalea tirsdag, torsdag og lørdag. Vi har alltid bodd på hotell Australia når vi har vært der. Kan anbefales!
Astri

Riitta

Tack Astri! Ligger Australia långt nere elle högt uppe i byn :cyclopsani:
Jag tittade på båttider och det var lite olika tider under sommaren. From 6/6 gick dom på söndagar istället för lördagar annars.

Riitta

Astri

Hotell Australia ligger nede i byen. Byen er jo liten, og hotellet ligger på andre siden av byen fra den gamle kaien. 4-5 minutter å gå. Du ser hotellet fra havnen.
Astrid

filhellener

Så koselig at du velger å ta et lite opphold på Astypalea, Riitta :-)

AVRA er et veldig godt alternativ, ligger helt nede på stranden i Gialos, med FLOTT utsikt opp til Chora m.m.  :-)
- du kan se bilder blant de jeg har lagt inn fra Astypalea.

Avra ligger rett nedenfor Australia, vi har bodd på Australia og, helt OK, men Avra var bedre syntes vi :-)
Kari

Riitta

Tack för tipsen :bom: Kan tänka mig att kameran blir flitigt använt på den ön :bom:
Jag har tittat på dina fina bilder Kari, ser bra ut på Avra :bom:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...