29. Mar 24, 10:31:43


Logg inn med Facebook eller Google!

Dagens

Started by kaka, 24. Sep 09, 14:34:42

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg øver på å feriere hjemme noen dager nå. Det er langt fra min sterkeste side, men viktig å kunne det og.
- Så jeg fikk hjelp til å fylle luft i sykkeldekkene (som var flate etter 2 år i kjelleren (pinlig!)), - inntok mitt lille, og eneste kjøretøy og tok en liten skogstur.
Det er sol, det er høst og det er vakkert!
Jeg \"plukket\" med meg et lite glimt fra turen.

Egentlig tenkte jeg denne tråden kunne gi rom for \"dagens\" - bilde, gullkorn, - hilsen eller noe slikt (drinkene foreslår jeg fortsatt serveres i baren)

- Så, her er altså dagens lille høstglimt fra meg.
hyggelig om flere vil bidra med sine \"dagens\". :cheese:
KariK

Tjorven

Vakkert :) Dette trengte jeg idag. Sitter inne i striregnet og drømmer meg tilbake til Hellas. Men visst er høsten i Norge flott, er bare litt lei dette regnet som har vart helt siden jeg kom hjem fra Fourni.
Fin ide med Dagens, Kaka!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:sunny: En god ide med en slik tråd, kaka.
Ja, det er ikke alltid like lett å feriere hjemme. I hvert fall ikke å slippe taket i alt det som vi føler burde vært gjort og komme oss ut å se hvor vakkert det er det som er nær oss. Det synes i hvert fall ikke jeg.
Tenker det var forfriskende og godt med en skogstur.
 :flower: Mitt bidrag er en uke gammelt og er ikke fra mitt nåværende, men tidligere nærmiljø. Vi hadde en fin tur til Levanger og når jeg er der oppe MÅ jeg en tur i fjellet. Det er forfriskende og gir mange gode minner.

Riitta

Här kommer min\"dagens\" från en promenad till vår lilla sjö här i närheten.
Höstens färger har inte riktigt kommit i gång ännu, men lite höstlikt är det dock :cyclopsani:



Riitta

kaka

Så hyggelig at dere følger opp!
- og fint at det kan virke oppmuntrende på en som sitter i regnet og \"sturer\". Høres ut som en brutal overgan fra Fourni, Tjorven.
- Men kanskje imorgen.... Ny dag med nye muligheter, - til finere vær?
KariK

Tjorven

Været har jeg ikke større tro på ;) men heldigvis er humøret intakt :) Mitt \"dagens\" hele denne uka (og forrige uke) har vært fylt av vedlikeholdsarbeid med skifting av vindu og balkongdør, oppussing av balkong, borring, sliping og trafikk av arbeidere ute og inne, men i morgen blir de ferdige her.
 Dessuten blir maleren så glad for en liten kaffetår mens han jobber, og slikt smitter jo :) Og så blir det så bra når de er ferdige, stillasen og plastduken utafor fjernes, og jeg kan se dagslyset igjen  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

Quote from: \"Katherina\":sunny: En god ide med en slik tråd, kaka.
Ja, det er ikke alltid like lett å feriere hjemme. I hvert fall ikke å slippe taket i alt det som vi føler burde vært gjort og komme oss ut å se hvor vakkert det er det som er nær oss. Det synes i hvert fall ikke jeg.
Tenker det var forfriskende og godt med en skogstur.
 :flower: Mitt bidrag er en uke gammelt og er ikke fra mitt nåværende, men tidligere nærmiljø. Vi hadde en fin tur til Levanger og når jeg er der oppe MÅ jeg en tur i fjellet. Det er forfriskende og gir mange gode minner.

Se det var kjente trakter, Katherina. Her har jeg vært noen turer jeg også.
Men kanskje mest på vinteren. Hårskallen er et kjent \"landemerke\" ja.
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

I morrest ble jeg vekket av maleren, som fortalte at nå var han ferdig med arbeidet sitt. Jeg spratt opp og inn i stua. Joda, han hadde gjort jobben sin,vinduskarmerene skinte hvitere enn noen gang, bortsett fra det i midten :(  Jeg hadde vaska grundig rundt vinduet igår, men det var fortsatt misfarga i en gul-lig tone, og jeg hadde planlagt å spørre maleren om litt maling, slik at jeg kunne rette opp fadesen selv.

Det slapp jeg ;) På med kaffe og Santana og et søvnig smil, og dermed var maleren fra Honduras ikke helt ferdig med arbeidet likevel :) Han så jo også forskjellen på nytt og gammelt, og uten at det hørte til arbeidsinstruksen, sier han: Du, jeg tar et strøk her også jeg :) og gikk igang igjen. Han sa at jeg var den eneste i blokka som fikk den servicen, men jeg skulle få et lite minne fra Honduras, som han kalte det  :cheers:

Så nå er alle mine vinduskarmer, ytre og indre, i alle kriker og kroker, like nymala og hvite, og jeg sitter her med et stort glis   :flower:  

Det er kanskje ikke all verden, men for meg var det \"Dagens\" og jeg vet å sette pris på ekstra-servicen, med hilsen fra en ekte trønder fra Honduras  :bom:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Inte dagens direkt, men en detta var en fikastund hos brorsan i Blekinge för nån vecka sen. Det var gött, gött i gött, gött som man säjer där :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Sjøløve

Dagens tur på \"skauen\" med hunden gikk som så mange ganger før til Kvislevann - et av de fineste stedene jeg vet  om her i nærmiljøet.  
Jeg setter veldig pris på å ha et vell av turløyper bare 5 minutter til fots fra utgangsdøra her hjemme - og benytter turterrenget så ofte jeg kan.
Her oppe ved Kvislevann - 3 kvarters gange hjemmefra - råder bare stillheten - ingen lyder av verken trafikk, byens larm og ståk eller andre ting når opp hit.

Bildet fra Kvislevann - tatt en fin forsommerdag - viser litt av den gamle stemmen over vannet.  Her gikk hovedveien for mange år siden mellom Kristiansand og Mandal.  Veien er i dag stengt for biltrafikk, men brukes flittig av både turgåere og ikke minst syklister.
Skulle gjerne lagt ut et bilde med høstfargene som begynner å bli veldig tydelige der oppe nå - men har for tiden ikke noe fotoapparat - det ble ødelagt under siste Hellas-ferien.  Vi får istedet dvele litt ved sommeren som er forbi.


Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Så herlig å se SOMMERbilder fra både Norge og Sverige. Det ble lite av den slags i Trøndelag :(  Kalenderen viste sommer, men det var alt. Første såkalte sommeren jeg ikke har bada i Norge, det sier litt, viking som jeg er på badefronten ;) men det frister liksom ikke i striregn...
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Åhh. Her var det flere fine bidrag. Vakkert ja! Og så hyggelig!
Og Tjorven, du må ha en helt usedvanlig virkning på folk!! Så hyggelig å oppleve slik, da!

- Selv har jeg gjort noen krumspring for å ta lengst mulig var på blomster jeg fikk i forbindelse med et ganske så rundt tall. Jeg klarer ikke kaste blomster (særlig roser) før de er heeelt døde.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...