Logg inn med Facebook eller Google!

Korfu

Started by Prasini, 08. Aug 09, 22:04:19

Previous topic - Next topic

Prasini

Da ble reisemålet mitt Korfu!!  :cheers: Reiser uspesifisert fredag 14.august så vet ikke hvor jeg havner. Har vært før på Korfu, men det er 10 år siden nå og husker Korfu som en flott øy. Jeg var bare 13-14 år da, så er kanskje litt annerledes nå. Hvor finnes det bra uteplasser på øya? Det må ikke være sånn typisk turist utested, gjerne en blanding. Er ikke der for å feste 24/7, men fint å ha muligheten og ikke minst vite HVOR man skal dra. Vi vet jo ikke hvor vi havner så.. I tillegg lurer jeg på om det er noe spesielt dere anbefaler å oppleve der (nå har jeg sett mye fra før av men ser gjerne ting på nytt igjen..):
....Μόνο στα όνειρα...

kaka

Lite respons, så langt, ser jeg. Jeg fant bare èn annen tråd om Korfu her inne \"Hva med Korfu?\",  men der står det jo litt av hvert.
Jeg var selv dagstur i Byen for ca 15 år siden, og syntes byen var veldig fascinerende. Ville gjerne tilbake til Korfu, men det ble aldri noe.
Nå kan vi ihvertfall satse på at vi får utvidet kunnskapen her på Forumet, etter at du har vært der.
Lykke til, og god tur! :flower:
KariK

Ellinor

Hei
Det blir spennende å høre hva du har opplevd og hvor du havnet.
Jeg kom hjem fra Korfu 8. august og har selvfølgelig hatt det utmerket. I år reiste vi ikke så mye rundt- vi var bare i Korfu by 2-3 ganger, men da bare for å ordne forskjellige ting. Det ble ikke tid til shopping, men et glass hvitvin på Liston ble det. Ellers bor vi i Messonghi. Jeg skal legge inn noen flere bilder, men må bare redigere dem først - slik at de ikke er for store.
Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det.
Ellinor
Ellinor

Prasini

Jeg havnet på et slitt hotell utenfor Gouvia, like ved et sted som hette Koundali(noe sånt). Likte egentlig ikke området noe særlig, og strendene i Gouvia var like dårlig som jeg husket de var (var i Gouvia for 10 år siden). Ble mye taxi/buss, særlig inn til Korfu by og Emporiko(område utenfor Korfu by der uteplassene er, og forøvrig stort sett bare grekere som går ut eller italienske turister). Korfu by er jo en veldig fin by, men det var varmt den uken vi var der (35-40 grader, og rundt 30 på kveldene/nettene). Fant ut at taxiprisene varierte veldig mye, men hjalp som regel å snakke litt gresk. I tillegg ble vi forsøkt svindlet på en restaurant(dvs. da regningen kom på bordet var det 15-16 euro mer enn det som sto i menyen), men vi fikk tilbake noe. Allikevel var det irriterende og ødela stemningen. Maten på Korfu er jo utrolig god! Særlig stifado og sofrito, mmm... Fikk dessverre ikke tid til å dra til vestkysten, til de fine strendene. Så ble bare med Gouvia eller Dassia. Fikk også sett det arkeologiske museum på Korfu. Den eneste utflukten jeg var på var til Parga og Paxos. Paxos har jeg vært på før, men er veldig fint der.. Men Parga var et kapittel for seg selv! Et paradis! Må tilbake dit  :cheers:

Nå venter jeg bare på julen så jeg kan reise til Athen  :compress:
....Μόνο στα όνειρα...

kaka

Du var ikke helt heldig med turen, skjønner jeg. Det var leit!
Godt du fikk noen fine opplevelser da!
- og du har allerede begynt å glede deg til jul. Du slår ungan!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...