Logg inn med Facebook eller Google!

På X og tvers på Milos

Started by Ole, 08. Aug 09, 21:37:24

Previous topic - Next topic

Ole

I flere tråder har jeg lagt ut bilder og kommentarer fra forskjellige steder på Milos. Men jeg tok også bilder mellom \"severdighetene\" jeg besøkte. I denne tråden vil jeg vise litt forskjellige sider ved øya Milos.

Jeg kjørte mye moped de dagene jeg var på Milos. Jeg hadde kart, og husverten hadde krysset ut ting jeg burde se. Men det var ikke alltid kartet stemte med terrenget. I alle fall var det det jeg trøstet meg med da jeg gang på gang kjørte feil og kom inn på uframkommelige veier og krøtterstier. Jeg var på vei til Fourkovoni og kjørte etter kartet, men \"veien\" ble bare dårligere og dårligere. Til slutt var det ikke mer \"vei\", og jeg måtte innse at det bare var en ting å gjøre, nemlig å snu. Men vakkert var det i \"ingenmannsland\" på Milos! Jeg knipset noen bilder, satte meg ned og nøt den vakre utsikten mot stranden Plathiena.

Her sluttet veien.


Flott utsikt med Plathiena-stranden i bakgrunnen. Til venstre kan vi skimte veien til Fourkovoni. Altså veien som jeg egentlig skulle kjøre på.




Geitene lurer på hva som skjer!


Bilder fra Plathiena finner du her: http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=2566

Fortsettelse følger ved en senere anledning...................

kaka

Så fine bilder! Vakker utsikt, tross feilkjøring. Noen ganger er det all right :flower:
(Synes nesten jeg kjenner meg litt igjen i din beskrivelse av \"oppdagelsesreise\")
KariK

Ole

Takk for det, Kaka! Hyggeliog at du likte bildene! :smile:

Milos har mange veier på kryss og tvers, og jeg ble aldri helt klok på geografien. Jeg har kjørt bil i Berlin med kart på fanget og funnet fram, men på Milos var det verre!  :cherry: Det positive er jo at man får sett steder man ikke hadde fått sett ellers.

Veien mellom Adamas og Plaka var ganske grei i alle fall. På bildet under ser vi utkanten av Adamas helt til høyre og Milosbukten i bakgrunnen. Vi kan også skimte skip som laster stein som kommer fra de store steinbruddene på Milos.


Samme motivet, bare med litt zoom.




Plaka i sikte!


Fortsettelse følger ved en senere anledning.............

Sjøløve

Herlig gjensyn med Milos  :cheers:

Vi kjørte selv rundt med bil i området hvor de første bildene er fra.
Husker veien ble ganske dårlig etterhvert - til slutt satt jeg foten ned og forlangte en snuoperasjon.  :cyclopsani:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Fint med Milosbilder igjen. Og på denne måten fikk du nok virkelig sett Milos på kryss og tvers ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Takk for det, Sjøløve og Tjorven! Her kommer noen flere bilder fra Milos.



Utsikt mot Mandrakia.


Utsikt mot Adamas.


\"Baksiden\" av Klima.


Fortsettelse følger.........................

kaka

Nydelig, det med utsikt mot Adamas. Disse \"sukkerbitstedene\" er så fascinerende, ikke minst med kontrasten til det brunsvidde og ganske golde landskapet.
KariK

Ole

Takk for hyggelig kommentar, Kaka!

Det går mot kveld i Adamas og ungdommen tar seg en gyros.

Barbro

Flotte bilder :flower: .Milos er også ei øy som har vært lenge på ønskelista..bergarter og formasjoner tiltrekker meg enormt.Spennende..og fotomotivene må da være nesten uuttømmelige :P !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Ole

Takk Barbro! :smile: Ta deg en tur til Milos! Fotomotiver finner du alle steder! Jeg vil gjerne tilbake til Milos, men det spørs om det blir noen år til. Milos er ikke den ultimate \"barneøya\".

Et par bilder til:

Her står jeg i veikanten på vei til Pollonia og tar et bilde vestover. Vi ser Plaka omtrent midt i bildet og Sarakiniko til høyre.




Det fristet ikke å hoppe uti der.....


Mer kommer.................

Tjorven

Verre å finne fram på Milos enn i Berlin, sier du  :o Det begynner å ane meg hvordan våre turer med leiebil vil fortone seg i september  ;D ;D   Kanskje trenger vi mer enn to dager, siden vi har glemt å legge inn "feilkjøring" i programmet  ;)   Likevel, det gjør ikke noe om man skulle tulle seg bort litt, du fikk da med deg litt av hvert på bomturen din, ser jeg  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

To dager på Milos er alt for lite! Når dere først er der bør dere i alle fall bli i fire dager.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...