Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Platanias og områdene rundt..

Started by Thera, 23. Mar 09, 20:08:28

Previous topic - Next topic

kaka

Så deilige bilder! Godt du er tilbake.
KariK

Thera

Var egentlig forberedt på å være uten nett til etter påska, pga travle reperatører, men problemene med internettlinja løste seg heldigvis før det. :)


Det ble mye venting og lite søvn før vi ankom Platanias. Så jeg og hun jeg reiste med trodde ikke at vi skulle bruke vår første dag der til mer enn å orientere oss litt, spise, og sovne ganske tidlig.
Men det ble en lang og herlig dag! Blant annet kastet vi oss med på en minitogtur:
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

KariK

Anita

Herlige bilder Thera  :cheese:  :cheese:

Om en måneds tid er jeg på Kreta  :cheers: det er mye jeg vil rekke over på en uke  :cyclopsani: ... regner med at vi får tid til halvparten. Må nok planlegge flere turer til den øya etterhvert.

Kreta er nok den øya vi kommer til å ha som base når vi blir pensjonister - enten øst eller sør på øya.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Thera

Du er så heldig, Anita! Det kribler i kroppen etter å dra dit igjen..  :happy7: Dere får nok en aldelses nydelig tur med mange fine opplevelser!
Rekker nok ikke over alt på en uke nei, da er det deilig å tenke på at man kan reise tilbake igjen og igjen. Kreta har mye å by på!

Quote from: \"kaka\"Mektig oliventre!
Veldig! Det gikk visst an å krype inn i det.. Vet ikke om det stemmer, men vi fikk høre at det var verdens eldste oliventre.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Heidrun

Som jeg gleder meg til gjennsyn med Platanias, Maleme og Chania. Her har jeg funnet sjelero
Yamas til livet og til

Fernanda

Lengter meg sørover fra småsurt påskevær her i Oslo og leter meg gjennom data\'n for å se på bilder, høre musikk osv - det hjelper   :blackeye: .  skal til Platanias om 11 dager ca - reiser ned så vi får den greske påskeaften.
Kjempekoselig å drømme seg bort med disse fine bildene dine !  
Nå blir jeg enda mer sugen på reisa vår javascript:emoticon(\'post\',%20\'message\',%20\':bounce:\')
takk for at du deler dem med oss andre  :cheers:  :cheers:

Thera

Quote from: \"Heidrun\"Som jeg gleder meg til gjennsyn med Platanias, Maleme og Chania.
Jeg og! Så inderlig..

Quote from: \"Fernanda\"Lengter meg sørover fra småsurt påskevær her i Oslo og leter meg gjennom data\'n for å se på bilder, høre musikk osv - det hjelper   :blackeye: .  skal til Platanias om 11 dager ca - reiser ned så vi får den greske påskeaften.
Åh, om bare 11 dager.. Blir nok spennende å oppleve litt av påska der! God tur :) Håper du tar masse bilder som du kan legge ut her på forumet!

Noen bilder fra raki-stedet vi besøkte på togturen:
..Don`t dream your life, live your dreams..

Thera

Nå begynner jeg virkelig å gå tom for bilder.. Disse er de siste, tror jeg.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Fernanda

Reisefeber\'n øker - hehe   Moro med bilder ;)  
Mulig jeg med gangvanskene mine blir en del på hotellet, Tar med mac\'en min og det er internett der, så kanskje jeg sender hilsen  med påskedagsbilder etc  

Hilsen Fernanda

 Vi er der om seks dager ;)   Î­Î¾Î¹ μέρεÏ,

Anders

Hehe... den der plakaten med \"the making of raki\" ga meg et skikkelig kick her... knegget godt :-)

Fernanda

Kjekt med oppskrift :)   Jeg likte denne og, spesielt: \"Raki IS help us when we are ill\"....  
FØrste gang jeg smakte Raki var på Rhodos en gang på slutten av 70 tallet (- ja, jeg er så gammal ;) dengang var jeg i underkant av tredve -)  
En kretisk (sier det vel?) venn av noen greske venner var på besøk -  medbrakt Raki, så nordmennene skulle få smake noe skikkelig godt - Vel - smak og behag  --   har endel bilder fra den seansen, skal scanne dem engang med det oppskrytte overskuddet -
jeg foretrekker da den enkle ***Metaxa og tar det veldig gjerne til kaffen. Synd vi bare får ***** på polet her. Kan selvsagt sikkert prøve bestille, men femstjerners sklir jo ned her hjemme - bare bokstavene på flaska gjør at en føler seg littebitt i Hellas.
Hilsen
Fernanda - som fortsatt er der om seks dager :) έξι μέρεÏ,

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...