Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymnon med barn :-)

Started by Stinetilhellas, 08. Mar 09, 09:57:43

Previous topic - Next topic

Stinetilhellas

Hei alle Hellaselskere der ute :-)

Er helt ny her, men dette så ut som det perfekte nettstedet for meg!

Vi har nemlig endelig bestemt oss for å bestille reise til Kreta i august/september og jeg gleder meg veldig! Vi har en liten skatt som kommer til å være under året da vi reiser, og vi ønsker derfor å bestille reise etter hans \"behov\". (Selv om jeg strengt tatt tror det hadde vært mer å ta hensyn til om han var eldre.)

Vi har blitt veldig forelsket i Rethymnon, og et hotell som heter Aquila Porto Rethymno. Noen som har vært der?

Passer dette til en barnefamilie? I det heletatt - passer Rethymnon med spedbarn? Vogn er jo et must for oss (vi kommer også til å kjøpe inn bæresjal), det er kanskje vanskelig å komme seg noen steder på smale gangfelt?

Noen andre steder dere heller anbefaler i Hellas? Vi har også sett på Chios som da blir en litt annen type reise - men det er så begrenset med reiser dit.., hmm.

Vi er ellers veldig glad i å ha litt å velge mellom da det gjelder ting å gjøre. Elsker at gamlebyen ikke ligger langt unna hotellet! Og det er også viktig at vi har litt valgmuligheter da det gjelder restauranter, cafeer osv, og litt shopping må vi jo også få med.

Hadde blitt så glad om noen ønsket å svare meg! :-) På forhånd TAKK!

Epicuristen

Hei stinetilhellas!

Vi har vært en del turer i Rethymno, som på en måte har blitt byen vår. Har dog ikke vært der med barn og tror nok jeg i alle fall, om en barnevogn hadde vært en nødvendighet, ville ha hatt en med litt stor hjul ettersom det nok blir noen fortauskanter å forsere.

Gamlebyen tror jeg dere vil oppleve som helt grei, ettersom dem der stenger gatene for trafikk utpå ettermiddagen, og dermed er så godt som bil og mopedfri utover kvelden (Det er vel bare dem som bor der som kjører inn tenker jeg).

Østover fra byen ligger det lang havnepromenade langs en trafikkert vei. På den andre siden av denne veien ligger det en hel haug tavernaer og restauranter ett par tre kilometer utover. Å gå her med barnevogn går helt fint, siden det har jeg sett mange gjøre, selv om den til tider kan være noe labyrintaktig på grunn av blomsterbedd, trær og svære sjakkbrett! Å krysse gata inn til ett vannhull må gjøres med litt forsiktighet, men om man gjør det tydelig at man skal over veien, går det nok ikke lenge før bilene stopper opp og slipper dere over. Nedenfor promenaden ligger det en strand som starter i Rethymno og fortsetter visst nok 2 mil østover.

Hotellet dere har sett på ligger sentralt inntil denne omtalte veien, og er SVÆRT! Det er helt sikkert ett av de største inne i Rethymno by. Fra hotellet vil jeg tippe det er omtrent 1 km inn til gamlebyen. Vi har aldri bodd der, så derfor dessverre ikke si noe om fasilitene, men regner med at dem er tipp topp på dette hotellet :grin:

God tur fra to svorne Rethymno-fan!
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

ofriis

Heisann stinetilhellas !
Ikke overse muligheten til å bo i gamlebyen. Det finnes jo en strand inne i havneområdet også, i alle fall for picknic. Vet ikke hvilke begrensninger det er på å bade der, men de har sportsaktiviteter der (sandvolleyball), og stranden brukes av lokalbefolkningen.

I gamlebyen tillates varetransport til kl 11 på formiddagen, og så er det en og annen taxi. Det er restriksjoner på når tid man kan drive med bygningsarbeid der (hvis jeg oppfattet de korrekt), så det er veldig fredelig i gamlebyen, i motsetning til strandpromenaden. Vi har diverse erfaring. På strandpromenaden er best å bo høyt oppe, lengst mulig unna trafikken.

God tur til Rethymno !
The farther one travels / The less one knows

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...