Logg inn med Facebook eller Google!

En vandring gjennom Ios\' hvite Chora

Started by Sjøløve, 13. Oct 08, 19:13:48

Previous topic - Next topic

Anne

Her var det idyll. Flotte bilder Sjøløve. Det er dette som er så deilig med forumet, masse bilder og info om steder man helst skulle vært.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Atle

Det har sin forklaring med de norske skiltene Sjøløve, det er et par fra Stavanger som driver harmony resturang pluss en klesbutikk på Ios
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

MaFi

Å, herlig med de to turkisblå stolene på stranda! Mange fine bilder her...:flower:

Katta

Dette var helt fantastisk Sjøløve. Ios i september hørtes veldig fristende ut.

Magnolia

Nå har jeg sett alle de flotte bildene i denne tråden. Du formidler så fint den rolige stemningen. Det er vanskelig å tenke seg dette stedet som et partysted.
Takk for at du tok oss med på vandring i trange smug og trappeganger. Det er, som tidligere sagt, en av mine yndlingsbeskjeftigelser i Hellas. Skulle gjerne vært noen dager på Ios. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

marjana

Takk for fine bilder og en vandring \"down memory lane\".
Så annerledes det har blitt med det \"nye Ios\" og de nye veiene.

Vi dro alltid innom Ios et par, tre uker hver sommer fra 1980-84.
I begynnelsen var det et rolig sted med unge, og hippie-aktige som gjerne hadde vært på reiser i India og andre steder i Asia. De solgte smykker, og leste i Tarrotkort.
Rundt 1982 kom det britiske hooligans som begynte å drikke vilt og slåss, særlig med de italienske. Det var blod, spy, tiss og gørr i alle gatene. Det ble så utrivelig å være der at jeg har aldri dratt dit etter det.

Jeg ble nysgjerrig etter å ha sett bildene dine, så jeg googlet opp vår gamle venn Francesco. Vi bodde alltid hos han. Da var det et enkelt hostel. En bygning, med noen få doble rom, et par, tre dorms, og to dusjer for alle. Terrassen er den samme, men nå har han jo blitt \"konge\" på Ios.
Tre bygninger og AC på rommene og greier!
Artig å se bilde av Francesco igjen etter nesten 30 år. Vi blir jo alle eldre og tykkere, men businessen har han helt klart full styring på.

http://www.francescos.net/index.html

Kanskje jeg skal scanne noen av de gamle bildene fra 1980 og maile dem til Franscesco....
Glika i zoi

Sjøløve

Quote from: \"Atle\"Det har sin forklaring med de norske skiltene Sjøløve, det er et par fra Stavanger som driver harmony resturang pluss en klesbutikk på Ios

Fint med en forklaring på de norskregistrerte bilene - jeg regnet jo med at det kunne være nordmenn som bodde og jobbet på Ios.  
De færreste tar vel bilen med seg kun på en ferietur til de greske øyer.

Marjana, artig å høre om hvordan det var på Ios i \"gamle dager\".  Rart hvordan ei enkelt øy kan utvikle en sånn kultur.
Hvordan fornøyelseslivet arter seg nå skal jo ikke jeg uttale meg om.  Men i mange omtaler av Ios går det jo igjen at øya har en ganske så heftig partyfaktor
i deler av juli og august.  Det lå en del knuste glass-skår flere steder, blant annet langs \"eseltråkket\" fra havna og oppover, og også helt øverst i Chora - det sier kanskje litt.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

polyanna

Utrolig flotte bilder, - kykladene er virkelig noe for seg selv. Som en etter min mening ikke finner noen andre steder i Hellas. Selv om hellashjertet for tiden er solid plantet i dodokanesene; det du viser på bildene her, det får meg til å lengte til disse øyene. Det du forteller tyder på at Ios er perfekt i september.

Dere som planlegger kykladetur til neste år, gled dere.

adoniz

var selv på ios denne sommeren, og synes personlig at partyfaktoren var sterkt overdrevet. Var der tilsammen 11 dager.. Fantastisk øy. Hotell Hermes anbefales på det sterkeste. Beste øy og hotell på hele turen.

3 siste ukene i aug.

Vil du ha party, får du det, men vil du ikke er det ikke værre enn å holde seg unna sørligste del av myloptoas.

Tjorven

Takk, Adoniz, det var betryggende å høre, og det til og medi høysesongen. Må si at Ios virker forlokkende :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...