Logg inn med Facebook eller Google!

Agia Marina

Started by Nina_87, 26. Jun 08, 17:04:17

Previous topic - Next topic

Nina_87

Hei!
Reiser til Agia Marina om en og en halv uke og lurte på om noen av dere har vært der og kan si noe om plassen? Hvordan er strendene, tavernaene, priser, støy fra motorveien der? Bor i en leilighet delvis under bakkeplan, uten aircondition, blir det utrolig varmt? Hvor mye folk er det der i forhold til Platanias? Lurer egentlig på det meste :flower:

Heidrun

Tja. Strand med en gjennomfartsvei i. restauranter og vanlige turistsjapper spredt rundt omkring denne gjennomfartsveien. Restaurant Mitsos ligger der. En av forumets favorittrestaurant er dette jo, Masse strandtavernaer. Egentlig en miniutgave av Platanias uten all denne støyen fra barene som er der, men i mye mindre skala
Yamas til livet og til

Heidrun

PS drar du på Viking 14 og hiser fra meg.håkon så har han meget unge innehaaveren lovet meg at den som gjør det får den første middagen gratis. håper det er noe han holder
Yamas til livet og til

Ninette

Quote from: \"Nina_87\"Hei!
Reiser til Agia Marina om en og en halv uke og lurte på om noen av dere har vært der og kan si noe om plassen? Hvordan er strendene, tavernaene, priser, støy fra motorveien der? Bor i en leilighet delvis under bakkeplan, uten aircondition, blir det utrolig varmt? Hvor mye folk er det der i forhold til Platanias? Lurer egentlig på det meste :flower:

Hei Nina! Det er helt riktig som Heidrun sier, Agia Marina er et turiststed med en gjennomgangsvei med mye lokaltrafikk. Mange tavernaer, turistsjapper og flott badestrand. Kort vei med bussen til Chania med alle fasiliteter.

Agia Marina har en veldig hyggelig gammel landsby, det som opprinnelig var Agia Marina. Landsbyen ligger litt opp i høyden, en liten kilometer fra stranden. Her er det god gresk landsystemning, koselige tavernaer og kafenions. Prøv en middag på Zorbas, en veldig hyggelig taverna.

Er du ikke redd for å ta beina fatt, kan du også besøke en annen gammel landsby oppe i høyden, Pano Stalos.

Riktig god ferie!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Nina_87

Takk for svar:) Hilse skal jeg alltids få til. Ligger Zorbas i den gamle landsbyen?
I fjor var jeg på Kato Stalos en liten tur, der var det veldig rolig, og på strendene var det bare et par rader med solsenger og gresk musikk fra tavernaene i bakgrunn. Når vi gikk et stykke mot Platanias var det veldig mange rader med solsenger og høy bråkmusikk, hadde jeg kommet til Platanias da eller var det Agia Marina?

Tenkte ta en tur til Elafonissi, hvor lang tid tar det dit ca med buss? Går det vanlig rutebuss fordi Agia Marina eller er det slik at man må melde seg på eller bestille i forveien?

Heidrun

Hvis du har passert piren så er du i Platanias. Men regner med at du da var i Platanias i og med at det var bråkemusikk du nevnte her. Men uansett så stiger styrken på musikken i sommermånedene i Aghia Marina også. Men ikke glem å ta deg en tur på Mitsos når du er i Aghia Marina. Herlig sted. På grensen mellom Aghia Marina og Platanias ligger den på høyre side mot stranden når du går fra Agia Marina mot Platanias
Yamas til livet og til

Ninette

Quote from: \"Nina_87\"Takk for svar:) Hilse skal jeg alltids få til. Ligger Zorbas i den gamle landsbyen?
I fjor var jeg på Kato Stalos en liten tur, der var det veldig rolig, og på strendene var det bare et par rader med solsenger og gresk musikk fra tavernaene i bakgrunn. Når vi gikk et stykke mot Platanias var det veldig mange rader med solsenger og høy bråkmusikk, hadde jeg kommet til Platanias da eller var det Agia Marina?

Tenkte ta en tur til Elafonissi, hvor lang tid tar det dit ca med buss? Går det vanlig rutebuss fordi Agia Marina eller er det slik at man må melde seg på eller bestille i forveien?

Zorbas ligger i den gamle landsbyen Agia Marina.

Det går rutebuss til Elafonisi. Daglig avgang er kl 0900 fra rutebilstasjonen i Hania. Jeg er ganske sikker på at denne bussen passerer gjennom Agia Marina, og ikke langs National Road. Du kan sjekke det på hotellet for sikkerhets skyld. Bussen returnerer til Hania kl 16.00.

Riktig god ferie!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...