Logg inn med Facebook eller Google!

Mitt store fete greske bryllup

Started by Mixelite, 18. Mar 07, 14:44:20

Previous topic - Next topic

Liv

Hun som har laget filmen har hovedrollen i filmen - Nia Vardalos.
Hun skrev stykket om seg selv.Det ble først satt opp som teater.Hennes mann i virkeligheten er Ian Gomez, som spiller vennen til Ian i filmen.Han er også skuespiller,spilte bl.a. i \"Felicity\" TV serie.


Her er noen videoscener fra filmen




Mikke

..yup, filmen och damen är speciell, särskilt som manuset ville köpas av Hollywood och någon annan skulle spela huvudrollen,men damen ifråga hade skinn på näsan och vägrade.....tills dom kroknade och satte upp filmen med henne i huvudrollen och med känt resultat. :D
Har hon gjort något mer film sedan dess??
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Pjokken

Quote from: \"Mikke\"..yup, filmen och damen är speciell, särskilt som manuset ville köpas av Hollywood och någon annan skulle spela huvudrollen,men damen ifråga hade skinn på näsan och vägrade.....tills dom kroknade och satte upp filmen med henne i huvudrollen och med känt resultat. :D
Har hon gjort något mer film sedan dess??
Mikke

http://imdb.com/name/nm0889522/

Liv

Litt om Nia Vardalos.

From Wikipedia, the free encyclopedia

 
Nia Vardalos in My Big Fat Greek WeddingAntonia Eugenia Vardalos, better known as Nia Vardalos (born September 24, 1962 in Winnipeg, Manitoba), is a Canadian-American actress, Academy Award-nominated screenwriter and producer.

Vardalos, of Greek descent, had done many different works but gained almost overnight success with her movie My Big Fat Greek Wedding, which was made into an unsuccessful CBS series, starring almost all of the original cast, except John Corbett, which was called My Big Fat Greek Life. In 2004 she followed it up with Connie and Carla, which co-starred Toni Collette.

As of 2007, her next work is the movie A Wilderness of Monkeys, followed by My Life In Ruins, which will arrive in theaters in 2008.

Vardalos is married to actor Ian Gomez, who appeared in her hit film My Big Fat Greek Wedding (as friend of Ian).

Vardalos became a dual citizen (with the U.S.) in 1999.

Liv

Hadde dessverre ikke sett din mer utfyllende liste Pjokken,da jeg la inn min info.
Nia Vardalos er ei dame med \"mange jern i ilden\".

Calle

Hej!
Jag o Git var för några år sedan med på ett stort bröllop i Makedonien som i princip var en kopia av bröllopsfesten i filmen.
Suverän film, vi har den på DVD här nere och har lånat ut den till flera av våra grekiska vänner. Dom säger enstämmigt att så var ett typiskt grekiskt bröllop för många år sedan, men numera så har det lugnat sig något!
Min vän samt musikerkollega Agamemnonas utbildar sig till fotograf och skulle ta foton vid ett bröllop uppe i en liten bergsby här på Kreta. Han var minst sagt rädd inför uppdraget och hade önskat att han hade haft en skottsäker väst!! För det \"pangas\" friskt med bössorna och efter x antal Raki så kan det vara svårt att sikta rakt upp i luften!!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Mixelite

Da My big fat greek wedding kom på kino, leste jeg i enkelte aviser at grekerne slett ikke var noe glade for denne filmen og protesterte mot den. Det kan i såfall ikke ha vært veldig mange protester? De _jeg_ har snakket med(ikke så mange riktignok) har utelukkende vært like begeistret for filmen som jeg er!

Jeg tror kanskje at filmen er mer en beskrivelse av utenlandsgrekeren enn av de som fortsatt bor i Hellas? De som har utvandret holder antagelig mer på tradisjonene enn de som bor i Hellas hvor utviklingen går sin gang?

En internetvenninne fra USA skrev \"Ikke le, men min onkel og tante har akkurat et slik hus med akkurat det samme greske flagget på garasjeporten\" :-D

gesse

Mine greske venner i Athen spurte for endel år tilbake om jeg hadde sett filmen. Det hadde jeg ikke - den gangen.

Fikk beskjed om at den måtte jeg se - det var akkurat slik det var i virkeligheten, ble jeg fortalt.

tone

Jeg har sett filmen, og takket være denne tråden og tips om serien, så får jeg sett den også! zxcqqqaa

Marit

Så er jeg klar og skal sette på dvd\'en med \"Mitt store fete greske bryllup\". Har sett filmen en gang før og gleder meg til å se den igjen..
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

MaFi

http://imdb.com/title/tt0865559/

Denne kommer i løpet av 2008: My Life in Ruins. Nia Vardalos og teamet hennes fikk tillatelse fra greske myndigheter til å spille inn deler av filmen på Akropolis (!), noe som skjedde i oktober 2007. Det blir spennende å se hvordan denne filmen blir. Blir den så bra som Mitt store, fete greske bryllup, lover det godt for grekofile, underholdningssugne filmelskere i 2008!




Katta

Quote from: \"MaFi\"http://imdb.com/title/tt0865559/

Denne kommer i løpet av 2008: My Life in Ruins. Nia Vardalos og teamet hennes fikk tillatelse fra greske myndigheter til å spille inn deler av filmen på Akropolis (!), noe som skjedde i oktober 2007. Det blir spennende å se hvordan denne filmen blir. Blir den så bra som Mitt store, fete greske bryllup, lover det godt for grekofile, underholdningssugne filmelskere i 2008!




Det ser jeg frem til. Takk for tipset!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...