Logg inn med Facebook eller Google!

Hva passer for oss?

Started by Ole, 15. Jan 08, 19:01:35

Previous topic - Next topic

Svein~B

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Svein~B\"[/quoteDette er vel ei av de tre strendene som heter Psili Ammos? Denne ligger litt vest for Votsalakia? Eller tar jeg feil?

Öster om Votsolakia vill jag säja, och åt det hållet ligger ju också Psili Ammos , men då är du ändå på fel plats o fel strand min vän.

Stranden är här på kartan utmärkt med rött, kanske du finner ett annat namn än Marathokambos på platsen om du vill, men så är det ju i Grekland, kärt barn har många namn  :flower:  




Jeg så det etter at jeg hadde skrevet det, da jeg sammenlignet med mine egne bilder, at det ikke var den stranden. Du har helt sikkert rett. Denne stranden har jeg ikke vært på og jeg skal absolutt være enig i at den er fin. Den jeg tenkte på som Marathokambos-stranden er den som ligger rett ved havna i Ormos Marathokambou. Ellers så er Marathokambos en by som ligger et godt stykke opp fra kysten. Samos har absolutt sine perler, jeg skal vise mine favorittstrender og andre strender jeg besøkte på Samos etter hvert i Den store strandtråden.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tommy

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Svein~B\"[/quoteDette er vel ei av de tre strendene som heter Psili Ammos? Denne ligger litt vest for Votsalakia? Eller tar jeg feil?

Öster om Votsolakia vill jag säja, och åt det hållet ligger ju också Psili Ammos , men då är du ändå på fel plats o fel strand min vän.

Stranden är här på kartan utmärkt med rött, kanske du finner ett annat namn än Marathokambos på platsen om du vill, men så är det ju i Grekland, kärt barn har många namn  :flower:  


Jeg så det etter at jeg hadde skrevet det, da jeg sammenlignet med mine egne bilder, at det ikke var den stranden. Du har helt sikkert rett. Denne stranden har jeg ikke vært på og jeg skal absolutt være enig i at den er fin. Den jeg tenkte på som Marathokambos-stranden er den som ligger rett ved havna i Ormos Marathokambou. Ellers så er Marathokambos en by som ligger et godt stykke opp fra kysten. Samos har absolutt sine perler, jeg skal vise mine favorittstrender og andre strender jeg besøkte på Samos etter hvert i Den store strandtråden.

jag kallar den Marathokambos för det är namnet jag minns bäst  :bom:   annars heter platsen visst Tsambou tror jag  :blackeye: Mer om Samos stränder finns här att läsa ;  http://www.samos-beaches.com/

:-) Tommy ( kanske ska detta flyttas till strandtråden )
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Myrties og Massouri på Kalymnos er etter min mening kanskje av de stedene jeg aller minst forbinder med turistghetto. Denne øya har ikke de vakre strendene som en finner i Kykladene eller på eks. Skopelos og Skiathos. Den har noe annet, sjarm, ekthet. Rimelig å bo, selv i august. Lett å komme i kontakt med andre, både turister og befolkningen, uten å føle seg invadert. - Jeg dro dit ved en tilfeldighet og reiser ganske sikkert tilbake en eller annen gang. Disse stedene har en egen stemning. Masseturisme - nei. Ikke om en skal sammenligne med øyer som Antiparos, Koufonisisa, Syros m.m. Sjelden opplever en som turist, for det er en jo, så minimalt med kommersialisme. Det er faktisk et problem for turistnæringen der at de fleste charterselskapene har kuttet ut Kalymnos. - Ole, absolutt en øy å stikke innom.

telma

Har loffet i Dodekansene to ganger.

Første gang er nok en 7-8 år siden. Da fløy vi tur/retur Kos.
Vi besøkte Astepalea (båt fra Kos via Kalymnos), Kalymnos, Lipsi og Patmos.
Astepalea var uten tvil turens høydepunkt, Kalymnos var ingen øy for oss.
På Lipsi var det veldig små forhold.

Andre runde var i 2006.
Reiserute - Norwegian til Rhodos.
Mandalsbygd Katamaran til Leros (en herlig dag på dekk), videre til Patmos og avsluttet på Samos. (vi fløy hjem fra Samos via Athen)
Leros er en flott øy å tilbringe ferie på - anbefales. Patmos har mange muligheter - derfor reiste vi tilbake hit.
Samos er nesten som å "komme hjem" - det har vært flere turer hit.

En eventuell tredje tur for meg i Dodekanesene ville jeg inkludert Astepalea og Leros.

Hvis jeg skulle reise sydover til Karpathos, ville jeg gått av båten i Diafani (hvis den fortsatt stopper der)
Det var iallfall mitt "drømmested" på Karpathos. Bodde der noen dager for noen år tilbake -Pigadia er "masete" i forhold.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...